Gå til innhold

Dere som vil ha full nedstengning av samfunnet nå - Hvilken alder og livssituasjon er dere i?

GizmoDuck

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke for full nedstenging. Men jeg er helt for gult nivå på skolene. Trinn for seg selv, og om mulig litt mindre klasser. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bente1234 skrev (3 minutter siden):

Hva med de som ikke får treffe barn og kjærester i utlandet for at din lille boble skal være trygg?? Null forståelse for alle de?? Har de ikke krav på det samme som du har??

Det er viktig at vi står sammen under denne pandemien. Da nytter det ikke å syte og klage på at man ikke har noe liv når vi er nødt til å stenge ned for å redde de svakeste. Vi må anerkjenne at det er både riktig og viktig å sette menneskerettigheter og personlig frihet tilside, slik at vi kan redde så mange over 80 som mulig. Husk at denne gruppen er hardest rammet av pandemien (nesten 60%) av Corona-dødsfallene. Kanskje hvis vi innfører de 4 nye årstidene: lockdown, sommer, lockdown og lockdown at denne gruppen får evig liv. Med tanke på at jeg selv er i 70-årene, synes jeg at det er verdt et forsøk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jhaawk skrev (1 minutt siden):

Det er viktig at vi står sammen under denne pandemien. Da nytter det ikke å syte og klage på at man ikke har noe liv når vi er nødt til å stenge ned for å redde de svakeste. Vi må anerkjenne at det er både riktig og viktig å sette menneskerettigheter og personlig frihet tilside, slik at vi kan redde så mange over 80 som mulig. Husk at denne gruppen er hardest rammet av pandemien (nesten 60%) av Corona-dødsfallene. Kanskje hvis vi innfører de 4 nye årstidene: lockdown, sommer, lockdown og lockdown at denne gruppen får evig liv. Med tanke på at jeg selv er i 70-årene, synes jeg at det er verdt et forsøk.

Nå er de over 80 vaksinert..så hva skal du slå i bordet med da?? Ha ha ha..tok den nå... men enig... har snakket med mange over 80 som er dritt lei hele opplegget fordi de har aldri vært så ensom som siste året og ville heller ha hatt ett sosialt verdig liv ennå leve 3 år ekstra. 

Endret av Bente1234
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warrior skrev (3 timer siden):

Jeg vil ha nedstengning så de kan få kontroll på smitten. Kanskje ikke full nedstengning men nok til å få kontroll og la smitten gå ned. Jeg er i starten av 30 årene og en nedstengning vil ikke ramme meg, men jeg forstår at det rammer mange. Likevel synes jeg det er viktig at det ikke blir for mye smitte. At noen blir alvorlig syke og dør av viruset, det er akkurat det jeg ikke klarer å godta. Min største frykt er at noen jeg er glad i blir alvorlig syk og i verste fall dør. Det er noe jeg aldri kommer til å godta. Den frykten øker hver gang smitten øker så jeg går rundt med sterk angst hele tiden når det er mye smitte. 

Men de kan dø av andre ting og. Dessuten er sjansen for å dø eller bli veldig syk atskillig lavere etter vaksineringen. For hva er vitsen med vaksinering hvis vi skal stenge ned hver gang det blir mye smitte?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Warrior skrev (2 timer siden):

Nei ingen skal bare sitte å eksistere i en boble i sofakroken. Det hadde ikke jeg klart en gang. 

Jeg synes nedstengning nå hadde vært best så det ikke blir for mye smitte ut av kontroll. Det er min mening. Alle fortjener å føle seg trygge. Ikke bare noen. Ja folk kan bli syke, men en så smittsom sykdom som korona går an å unngå, og det er bedre å unngå når det ikke er for mye smitte som sprer seg. Derfor jeg ikke klarer å godta at noen blir alvorlig syk av det. For det kunne vært unngått. Ingen fortjener å få korona og bli alvorlig syk av det. Derfor synes jeg nedstengning og ha kontroll på smitten er viktigst, men min mening gjør ikke at alt blir stengt ned, men en egen mening må jeg da få ha. Det blir ikke full nedstengning av den grunn. 

Hvordan har man "litt" nedstengning da? Du vet at litt nedstengning betyr at barn ikke får være sammen andre enn de i sin egen komfort, at de ikke får utøvd sin fritidsaktivitet på ordentlig måte. At nedstengte fritidsklubber fører til flere ungdommer som henger ute uten noe sted å være?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supersmurf skrev (2 timer siden):

Jeg ønsker gult nivå på skolene. Sånn som det er nå, kan alle være med alle og  lærere går mellom ulike trinn. Kan fort ende med veldig mange som får påvist covid på en skole.

Men barn blir ikke syke, og de de kan smitte er vaksinert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30. Hjemmekontor som fungerer supert, så vil helst ikke slutte med det. Men skjønner jo at mange vil tilbake. Men redd smitten og lite kontroll på det skal øke til at mange dør og blir alvorlige syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RosaFisk skrev (1 time siden):

Foresatt til barn med forhøyet risiko for alvorlig sykdomsforløp og død ved smitte av covid. Ønsker ikke FULL nedstigning, men helt klart strengere tiltak enn det er I dag. 

Det er selvsagt veldig trist at barnet ditt kan bli alvorlig syk av covid, men da kan vel barnet bli veldig syk på andre måter også?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GizmoDuck skrev (10 minutter siden):

Men barn blir ikke syke, og de de kan smitte er vaksinert.

Jeg skal gi deg den at de fleste barn ser ut til å komme seg gjennom sykdommen ganske greit, men barn er ikke immune. Noen barn blir faktisk skikkelig syke. Det er en uting å spre holdninger som "barn blir ikke syke" - det stemmer ikke. 

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/lVMO6k/hva-vet-vi-om-koronainfeksjon-hos-barn-og-unge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
Jhaawk skrev (33 minutter siden):

Regner med dette er ironi, men du bør kanskje gjøre det helt klart, lett å misforstå skriftlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimo skrev (5 minutter siden):

Jeg skal gi deg den at de fleste barn ser ut til å komme seg gjennom sykdommen ganske greit, men barn er ikke immune. Noen barn blir faktisk skikkelig syke. Det er en uting å spre holdninger som "barn blir ikke syke" - det stemmer ikke. 

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/lVMO6k/hva-vet-vi-om-koronainfeksjon-hos-barn-og-unge

Skal vi ha nulltoleranse for forkjølelse, vannkopper, norovirus osv? Barn blir syke av og til- når begynte man med nulltoleranse for sykdom?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Velour said:

Skal vi ha nulltoleranse for forkjølelse, vannkopper, norovirus osv? Barn blir syke av og til- når begynte man med nulltoleranse for sykdom?

Ja det må bli slutt på dette tullet.. La fullvaksinerte få mingle og bli smittet med de vanlige basiliuskene igjen samt corona og bygge opp kryssimmuniteter.

Denne jusprofessoren er enig

Endret av Anonymus1986
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vill ikke ha full nesdtenging, men gult nivå på skoler. dame 48 år. I morgen blir det pressekonferanse så da får vi se.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er alle disse menneskene hen i livet ellers? Alle jeg snakker på jobb på min skole er utrolig glade for å være på grønt nivå. Både ansatte, elever og foreldre. 

Jeg er redd at det er som vanlig at de mest høylytte blir lyttet til. De som ønsker tiltak og er redde for det ene og det andre, ofte uten særlig gode argumenter, men kun frykt.

Man visste vel egentlig at dette ville skje, at når man åpner, uansett når det er, ville en del være redde. Jeg håper helsemyndighetene blir flinkere til å kommunisere at vi nå har gått inn i en ny fase. Mange vil bli smittet, en del vil bli syke og noen vil dø. Det har egentlig aldri vært mulig å unngå. 

Da må det også komme en realitetsorientering rundt hva tiltak også koster. Et år til med nedstenging vil utsette denne bølgen i et år, også står man fort overfor et lignende problem igjen. Det er mer skadelig for de fleste barn å miste læring og sosialisering enn å få korona. 

Nok en gang vil man gi barna byrden, og man later som at det er fordi man vil dem vel. Pussig nok er det gjerne de samme som har messet om stenging av skoler i månedsvis. 

Regjeringen har denne gangen gjort helt rett i å prioritere barna. Så får man heller se på løsninger for voksne mennesker som er redd for det ene eller det andre, enten det er sprøyter eller at sprøytene ikke skal virke på akkurat dem.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Example skrev (4 minutter siden):

Mange vil bli smittet, en del vil bli syke og noen vil dø. Det har egentlig aldri vært mulig å unngå. 

Da må det også komme en realitetsorientering rundt hva tiltak også koster. Et år til med nedstenging vil utsette denne bølgen i et år, også står man fort overfor et lignende problem igjen. Det er mer skadelig for de fleste barn å miste læring og sosialisering enn å få korona. 

Wow. En lærer som trekker litt på skuldrene av at noen av elevene vil dø. Jaja, det er tross alt viktigst å sitte i klasserommet og ha undervisning. 

Jeg kjenner flere lærere. Det er ingen som har denne holdningen til det hele. Heldigvis. 

Men denne diskusjonen handler visst om "dere som ønsker full nedstenging av samfunnet". Jeg er ikke der, så jeg finner meg en annen tråd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 53 år og alene støtt...ønsker ikke noe mer nedstegning. Har deltatt i dugnaden fra mars 2020 ikke vært utenlands. Og nå bidratt til at Olga på 80 ikke dør ved å fullvaksinere meg....nå får det svarte meg være nok. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hatt en skikkelig lockdown for lengst, og ikke bare her i Norge. Da ville det vært veldig lite smitte nå. 

Men vi har bare stengt ned litt, i kombinasjon med at folk gir blaffen, og dermed får vi en veldig langvarig pandemi. 

Jeg har i kveld bestilt en ny ladning med munnbind. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (11 minutter siden):

Skulle hatt en skikkelig lockdown for lengst, og ikke bare her i Norge. Da ville det vært veldig lite smitte nå. 

Hva får deg til å innbille deg det? 

I Australia har de hatt lockdown i over et år nå. Med det samme de åpnet så var smitten tilbake. Og så var det lockdown igjen. 

Du synes kanskje det var en god løsning? 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...