Gå til innhold

Hvilken type cherrios liker barnet deres best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er veldig dårlig på å spise frokost å han spurte nå om vi kan prøve frokostblanding. Tenkte å prøve cheerrios men ser de har så mange forskjellige typer. Dere som har barn som liker cherrios hvilken av de liker barnet deres? :)

Anonymkode: 3455f...ba8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den lyse typen med havre. 

Anonymkode: ee2e8...422

Skrevet

Ta den som er sunnest. Grovest og med minst sukker.

Anonymkode: c51b5...938

• Liker 1
Skrevet

Cheerios. Kommer av ordet "cheers", som betyr hei/skål/hurra, evt. "cheery" som betyr munter.

Anonymkode: 628ec...7a7

• Liker 2
Skrevet

Mine foretrekker den med mange kornslag. 

Anonymkode: 7ac51...49f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ta den som er sunnest. Grovest og med minst sukker.

hehe har en kresen gutt itellegg til at har veldig lite matlyst om morgenen. Så å bare ta sunneste er nok ikke det beste, Er bedre at han spiser litt frokostblanding enn å gå på skolen uten å ha spist. 

• Liker 2
Skrevet

Lenge siden vi har hatt det, men her var den i hvit pakke mer populær enn den gule. 

Anonymkode: d3d7f...2dc

Skrevet

Den ene smaker som godteri, er så mye sukker i den. Kjøpte den ved en feil, barna elsket den, men kjøper den sunneste av de til vanlig. 

Anonymkode: 07062...981

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

hehe har en kresen gutt itellegg til at har veldig lite matlyst om morgenen. Så å bare ta sunneste er nok ikke det beste, Er bedre at han spiser litt frokostblanding enn å gå på skolen uten å ha spist. 

Det er jo ikke noe næring i sukker. Å proppe ungen full av sukker har ingen verdi. La ungen drikke melken, gjerne h-melk eller havremelk. 

Cheerios med sukker er dessert.

• Liker 4
Skrevet

Den med hvit pakke smaker best, den i gul pakke er sunnest. Men begge er gode og mine kresne gutter spiser begge. Jeg kjøper den gule og da spiser de den, men de velger den hvite om det er valg. 

Jeg ville kjøpt begge to? Gitt han den gule først og liker han den ikke så får du spise den selv. Begge er søte og gode på smak. 

Anonymkode: 5c8e9...063

• Liker 1
Skrevet

Hvit

Anonymkode: 2f7aa...57d

Skrevet

Den hvite ble godkjent her :) Greit med en frokost som går kjapt;ettersom han er lei av brød.

Skrevet

Vi kjøper gul. Se etter nøkkelhullsmerket.

Anonymkode: eb147...7fb

Skrevet

Uansett hvilken variant dere velger er dette ultraprossesert dritt. Nøkkelhull eller ei, det er faktisk bedre å ikke spise noe enn å spise det der. Vi har aldri hatt sånt i hus, og jeg tviler på at ungene (8 og 10 år) vet hva det er engang. 🤢

Forslag til MAT man kan spise til frokost:

- Surdeigsbrød med masse smør og pålegg.

- Smoothie av banan, frosne bær, kokosmelk, eggeplommer og gelatin.

- Havregrøt med masse smør, eggeplommer, gelatin, litt honning, kanel og kardemomme.

- Middagsrester (kjøtt/fisk og grønnsaker), skåret i småbiter og stekt med et par egg oppi til eggerøre eller omelett. 

- Tapas av ostebiter, spekemat, oliven, grønnsaker og frukt med helfet rømme til dip.

- Bananpannekaker av 1 banan, 2 egg, 1 ss fiberhusk, 1/2 ts natron og stekt i masse smør.

- Hjemmelaget granola av Havregryn, kokosmasse, nøtter og frø, kokosolje, kokosblomstsukker og vaniljepulver. Kan også lages i sjokoladeversjon hvis man tilsetter kakao.

Barn blir mer kresne av næringsmangel, så dere legger opp til katastrofe ved å ikke gi ham skikkelig mat. 😔

Anonymkode: 4a45c...5e1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Uansett hvilken variant dere velger er dette ultraprossesert dritt. Nøkkelhull eller ei, det er faktisk bedre å ikke spise noe enn å spise det der. Vi har aldri hatt sånt i hus, og jeg tviler på at ungene (8 og 10 år) vet hva det er engang. 🤢

- Havregrøt med masse smør, eggeplommer, gelatin, litt honning, kanel og kardemomme.

- Middagsrester (kjøtt/fisk og grønnsaker), skåret i småbiter og stekt med et par egg oppi til eggerøre eller omelett. 

- Tapas av ostebiter, spekemat, oliven, grønnsaker og frukt med helfet rømme til dip.

- Bananpannekaker av 1 banan, 2 egg, 1 ss fiberhusk, 1/2 ts natron og stekt i masse smør.

- Hjemmelaget granola av Havregryn, kokosmasse, nøtter og frø, kokosolje, kokosblomstsukker og vaniljepulver. Kan også lages i sjokoladeversjon hvis man tilsetter kakao.

Barn blir mer kresne av næringsmangel, så dere legger opp til katastrofe ved å ikke gi ham skikkelig mat. 😔

Åpenbart ikke slitt med et kresent barn. 

Anonymkode: de5d9...b2c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det var da voldsomt til overdrivelse! Han spiser selvsagt mye sunn mat,men det er langt fra noe katastrofe om han får frokostblanding til ett måltid! Snakk om å være hysterisk!

• Liker 2
Skrevet

Multi cheerios. Altså den med mest sukker. Men ungen spiser begge, så burde gå over til havrevarianten. Vi har en som har liten brødskivehunger og det er rett og slett for å få i ham noe før skolen. Storebror liker ikke havrevarianten, men kunne jo lett spist brødskiver. Så skjerpings på meg selv, her! 

Anonymkode: c526a...d00

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Starter alltid dagen med en liten skål multicheerios selv etter kaffen, skjønner ikke hysteriet her. Man spiser jo andre ting etterpå og det finnes verre ting å spise. Den gule har jeg prøvd da mannen min kjøpte feil en gang, og den smakte jo ingen ting

Skrevet

De har aldri smakt det. Fatter ikke dere tilhengere av såpass usunn mat til barna deres.

Anonymkode: 3d5d4...752

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

😂😂😂😂😂😂😂

Spørsmålet var hvilken av cherios typene andres barn likte best. Ikke forslag til annen type mat. Og uansett tror jeg alt med måte er en bedre læring enn å være helt fanatisk. 

Mine barn spiser begge variantene. 

Anonymkode: 73323...77a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...