Callisto83 Skrevet 26. august 2021 #21 Del Skrevet 26. august 2021 Det er dette jeg frykter. En ting er å diskutere med folk med tinnfolie hatt, som ikke ser vitsen med hverken tiltak, munnbind eller vaksine, men når myndighetene presser på for økt gjenåpning og massesmitte, da er man egentlig ganske sjanseløs. Jeg tror det blir en dyster høst for å være helt ærlig. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenL Skrevet 26. august 2021 #22 Del Skrevet 26. august 2021 Barbalala skrev (55 minutter siden): Man har ikke snakket om annet i halvannet år. Snakket ja, men gjort noe? Nei.... Når det er sagt, jeg håper aldri skoler og barnehager stenger igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 26. august 2021 #23 Del Skrevet 26. august 2021 De bestemmer jo ikke over barna, men jeg synes det er dumt at de ikke kan komme med tiltak nå når smitten øker så der ikke blir så mye smitte blant barna. Barna har jo ingen beskyttelse. Håper foreldre kan lære barna at de fortsatt må holde avstand når det er mulig, og være opptatt av god håndhygiene, og hoste i albuen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbalala Skrevet 26. august 2021 #24 Del Skrevet 26. august 2021 Vera skrev (45 minutter siden): Jeg lurer på hvor Nakstad ble av..og kan ikke annet enn å konspirere over hvorfor han ikke er i nyhetsbildet lengre. Nekter han å fronte noe han forhåpentligvis er totalt uenig i? Som noen andre sier; nå kan vi ofre barna, for nå kan bestemor reise til Granca. Hva er det du snakker om? Gå på vg.no så er trynet hans på forsiden der som vanlig. Slik det er hver eneste dag. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velour Skrevet 26. august 2021 #25 Del Skrevet 26. august 2021 Barbalala skrev (Akkurat nå): Hva er det du snakker om? Gå på vg.no så er trynet hans på forsiden der som vanlig. Slik det er hver eneste dag. «Bekymret for villsmitte, barnesmitte, importsmitte, smittetilfeller,delta,lambda» osv. osv. Velg setningen «bekymret for..»med et av disse ordene -under bildet av Nakstad, så har man dagens «nyhet»👍 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa blomst Skrevet 26. august 2021 #26 Del Skrevet 26. august 2021 Jeg er så glad for at de åpner opp og lar ungene få være unger og gå på skole og trening som tilnærmet vanlig. Veldig bra at de kan teste seg ut av karantene med hurtigtest og gå på aktiviteter som normalt. Har faktisk ikke mulighet til å gå ut og inn av 10 dagers karantene hver gang en av de 150 ungene på trinnet får korona. Eller en av med- eller motspillere i idretten tester positivt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 26. august 2021 #27 Del Skrevet 26. august 2021 Vi kommer nok ikke unna at barn og unge blir smittet, viruset er her for å bli, men det er jo usedvanlig korttenkt å droppe alt av smittevern slik at alle blir smittet i løpet av kort tid. Jeg begriper ikke hva som skjer nå. Bortsett fra at det er valg. Jeg vil egentlig ikke tro at regjeringen er så kyniske at de bruker "gjenåpning" for å score poeng i valgkampen, men jeg begynner fader meg å lure. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 26. august 2021 #28 Del Skrevet 26. august 2021 Robert Koch skrev (2 timer siden): Akkurat nå er det veldig vanskelig å si. Vi kommer definitivt til å se innleggelser. Og vi kommer til å se yngre mennesker bli innlagt. Kanskje barn. Sannsynligvis vil den relative andelen som trenger innleggelse synke, men det er vanskelig å mene for mye om. Men vi har vaksinert ganske mange mennesker. De fleste av disse vil ikke bli smittet, eller eventuelt oppleve asymptomatisk smitte eller meget lett sykdom. Noen relativt få vil oppleve mer alvorlig sykdom, og noen vil bli innlagt. Uvaksinerte med alvorlig sykdom vil kreve like mye ressurser som tidligere. Vaksinerte med alvorlig sykdom vil sannsynligvis kreve færre ressurser, høyst sannsynlig ikke intensivbehandling, og de vil ha kortere liggetid i sykehus. Noen av dem vil kunne oppleve ettervirkninger. De fleste vil sannsynligvis restitueres fort - men det er ingen garantier. Jeg håper vi vil justere scoringsalgoritmene som brukes for å vurdere alvorlighetsgrad. Erfaringer fra bl. a. Israel viser at disse blir temmelig misvisende når de brukes på fullvaksinerte pasienter, og dermed blir ikke bare ressursbruken, men også statistikken feilaktig. Som situasjonen er i dag, med få smitteverntiltak og økende smitte, vil det være veldig vanskelig å skille ut årsaker til utviklingen. Jeg synes det er ufornuftig å åpne opp for så mange muligheter for smittespredning når vi er kommet så vidt kort i vaksineprogrammet. Det betyr at de som utover høsten blir fullvaksinert, vil bli eksponert for en større smitterisiko enn hva som ellers ville ha vært nødvendig, og det kan teoretisk føre til unødvendig mange gjennombruddsinfeksjoner. Jeg synes nok man bør ta visse grep for å bremse den utviklingen vi ser nå. Jeg er enig. Myndighetene begynner å få mye kritikk nå, samme med FHI. Jeg er enig med bruker som nevner valgår og at dette blir et problem for ny regjering. De bør utsette gjenåpningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Næmmin Skrevet 26. august 2021 #29 Del Skrevet 26. august 2021 Rosa blomst skrev (1 time siden): Jeg er så glad for at de åpner opp og lar ungene få være unger og gå på skole og trening som tilnærmet vanlig. Veldig bra at de kan teste seg ut av karantene med hurtigtest og gå på aktiviteter som normalt. Har faktisk ikke mulighet til å gå ut og inn av 10 dagers karantene hver gang en av de 150 ungene på trinnet får korona. Eller en av med- eller motspillere i idretten tester positivt. Hvor bor du? Her tar det 1-3 dager å få svar på tester…, i tillegg avlyses kamper og treninger i all mass pga korona 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa blomst Skrevet 26. august 2021 #30 Del Skrevet 26. august 2021 Næmmin skrev (22 minutter siden): Hvor bor du? Her tar det 1-3 dager å få svar på tester…, i tillegg avlyses kamper og treninger i all mass pga korona I Viken. Her blir vi innkalt til hurtigtest hvis barnet er nærkontakt med en smittet, da tar vi en hurtigtest, venter 15 min på svar så er vi good to go! Tester hjemme på dag 3 og 5. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Næmmin Skrevet 26. august 2021 #31 Del Skrevet 26. august 2021 Rosa blomst skrev (4 minutter siden): I Viken. Her blir vi innkalt til hurtigtest hvis barnet er nærkontakt med en smittet, da tar vi en hurtigtest, venter 15 min på svar så er vi good to go! Tester hjemme på dag 3 og 5. Slik er det dessverre ikke her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa blomst Skrevet 26. august 2021 #32 Del Skrevet 26. august 2021 Næmmin skrev (Akkurat nå): Slik er det dessverre ikke her Håper det blir sånn for dere og. Håpløst å holde på sånn som vi gjorde feks i våres. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 26. august 2021 #33 Del Skrevet 26. august 2021 Ryddet for antivaksineinnlegg og brukerdebatt. Lomvi, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 26. august 2021 #34 Del Skrevet 26. august 2021 Velour skrev (6 timer siden): «Bekymret for villsmitte, barnesmitte, importsmitte, smittetilfeller,delta,lambda» osv. osv. Velg setningen «bekymret for..»med et av disse ordene -under bildet av Nakstad, så har man dagens «nyhet»👍 Nakstad har rebrandet seg. Nå er det "Frykter" heller enn bekymret 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbalala Skrevet 26. august 2021 #35 Del Skrevet 26. august 2021 Elhaym skrev (8 minutter siden): Nakstad har rebrandet seg. Nå er det "Frykter" heller enn bekymret Nja, det er vel media som har rebrandet ham. De skjønte vel etterhvert selv at det begynte å bli latterlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 26. august 2021 #36 Del Skrevet 26. august 2021 Barbalala skrev (Akkurat nå): Nja, det er vel media som har rebrandet ham. De skjønte vel etterhvert selv at det begynte å bli latterlig. Jeg er så lei Nakstad at jeg får mark. Er lei Erna også. Er lei alt og alle kjenner jeg. Haha. Tror faktisk jeg liker Guldvog best. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
- Brian Skrevet 26. august 2021 #37 Del Skrevet 26. august 2021 (endret) 9 hours ago, Bibbi_ said: Hvorfor lar vi Høie, Erna, Stoltenberg, Guldvog +++ bestemme over barna våre? Hvorfor får de bestemme at våre barn skal få covid-19? For det er det de gjør. Det er fri flyt på skolene. Jeg ønsker ikke å få coronaen i hus. Vi som foreldre har ingen ting å si. Vi må sende barna våre på skolen. Man aner ikke hvem som blir alvorlig syke av det. Selv om de i risikogruppene er spesielt utsatt, så er det unger som også har blitt lagt inn på sykehus. Hvorfor skal vi ta den risken? Tenker ikke å kanskje stenge skolene helt. Men noen tiltak bør da settes inn? Ingen unger har vel vondt av å holde meteren, deles inn i kohorter? Nå er det ikke tid for svada om "hvor viktige barna er"; det å vinne valget er det som teller, og derfor ser man også politikkens sanne ansikt - gjennomsyret av ren egoisme. Erna satser på at veien mot gjenåpning vil hjelpe henne, og med tanke på Raymonds påfallende handlingslammelse i forhold til situasjonen i Oslo, kan man alltids spørre seg om noen i partiledelsen har hvisket ham noen ord i øret hva han ikke skal gjøre før valget. Selv har jeg ikke barn så jeg er ikke i stand til å gjøre noe konkret her, men skulle ønske det fantes modige foreldre som rett og slett gikk til sivil ulydighet, og holdt barna sine borte fra skolen og undervisningen før man kunne sikre dem en trygg skolehverdag der de ikke risikerte å få varige skader av korona; skader som de måtte slite med resten av livet. Barn er ikke forsøkskaniner i et sosialt eksperiment i forbindelse med et stortingsvalg; barn har krav på trygghet - en trygghet som har forduftet når man ser i hvilken grad smitten nå sprer seg blant barn og unge. En slik ulovlig aksjon preget av sivil ulydighet ville bli lagt merke til, og politikere som lister seg på tå før valget for ikke å få negativ oppmerksomhet, ville bli tvunget til å gjøre noe. Men før man går til åpen sivil ulydighet og bare fortsetter å diskutere dette, er jeg redd for at ingenting vil skje fra politisk hold - det eneste som teller nå, er valgresultatet. Endret 26. august 2021 av - Brian 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 26. august 2021 #38 Del Skrevet 26. august 2021 LisbethBerg skrev (8 timer siden): Det er læreplikt, men ikke skoleplikt i Norge. Så du står helt fritt til å ta barna ut av skolen og undervise dem selv. Jeg ser det som langt mer alvorlig at myndighetene stenger skolene og nekter barna læring. Det er et tilbud, ingen tvang. Det er på tide at vi innser at korona aldri vil forsvinne. Vi må lære oss å leve med det. Enig! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møkkalei Skrevet 27. august 2021 #39 Del Skrevet 27. august 2021 Bibbi_ skrev (14 timer siden): Hvorfor lar vi Høie, Erna, Stoltenberg, Guldvog +++ bestemme over barna våre? Hvorfor får de bestemme at våre barn skal få covid-19? For det er det de gjør. Det er fri flyt på skolene. Jeg ønsker ikke å få coronaen i hus. Vi som foreldre har ingen ting å si. Vi må sende barna våre på skolen. Man aner ikke hvem som blir alvorlig syke av det. Selv om de i risikogruppene er spesielt utsatt, så er det unger som også har blitt lagt inn på sykehus. Hvorfor skal vi ta den risken? Tenker ikke å kanskje stenge skolene helt. Men noen tiltak bør da settes inn? Ingen unger har vel vondt av å holde meteren, deles inn i kohorter? Det er dessverre slik i Norge at når myndighetene sier hopp, så hopper de fleste nordmenn. Barna skal helst i barnehage innen de er fylt ett år, slik at mor og far tidligst mulig blir satt til side og fellesskapet kan oppdra barna våre. Det fellesskapet er prisgitt våre demokratiske og moderlige politikere, som gjør akkurat som de vil, og ingen protesterer på det de bestemmer. Ingen tør offentlig å gå ut og protestere, i stede sitter foreldre nå hjemme og river seg i håret og vet ungene deres vi spre Corona til hele slekten , men en overvektig bergenser og en homofil tørr type ++ har bestemt dette nå, så da stiller vi oss villig til å bli testkaniner. Mutasjonene kommer. Da sitter vi med skjegget i postkassa. Selvsagt er dette galskap. De unnlater å fortelle at dette er prøving, som det er stor sannsynlighet at feiler. Men folk tenker ikke og handler ikke selv lenger, de fleste er prisgitt fellesskapet og oppfører seg som brekende sauer. Slik ser jeg det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille pille Skrevet 27. august 2021 #40 Del Skrevet 27. august 2021 Koronaen kommer til å være her en stund. Jeg syns derfor at man kunne hatt gult nivå en stund fremover. I stedet for å hoppe frem og tilbake og strekke seg etter lovnader om at det snart er over, osv. Det beste hadde vært en «ny normal» som kunne vart like lenge som pandemien. Da hadde man hatt noe konkret å forholde seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg