Gunn Mariann Skrevet 11. mars 2002 #1 Del Skrevet 11. mars 2002 Noen som har no kjennskap til det? Eller som vet om noen som gjør dette?. Skulle så gjerne hatt den skrifta i innbydelsene. Hilsen Gunn Mariann12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunhild Skrevet 11. mars 2002 #2 Del Skrevet 11. mars 2002 På biblioteket finnes det sikkert bøker om dette - ellers kan det kanskje være en ide å forhøre seg hos reklamebyråer/designfirmaer, om du ønsker noen til å gjøre dette for deg? Kunne også tenke meg dette, men vi endte opp med en flott skrifttype fra Word... Innbydelsene ble printa på stilfullt papir, og vips! så var'n der! Enkelt og greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sølvreven Skrevet 11. mars 2002 #3 Del Skrevet 11. mars 2002 Jeg er usikker på om jeg skal ha kalligrafi, eller bruke skrift fra Word.. Hva het den skrifttypen som du fant, Gunhild?? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 11. mars 2002 #4 Del Skrevet 11. mars 2002 tenker du på å printe, eller skrive for hånd? I mange bokhandler får du kjøpt kalligrafisett, men å skrive innbydelse for hånd tror jeg tar litt laaang tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyren Skrevet 11. mars 2002 #5 Del Skrevet 11. mars 2002 Jeg har en venninde som er utdannet kaligraf og som tar på seg oppdrag med å skrive. Lagde bl.a. diplomet som Bill Clinton fikk utdelt når han var på norges besøk. Send meg mail eller en personlig melding så kan du få telefonnr.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2002 #6 Del Skrevet 11. mars 2002 Vi benyttet script mt bold skrifttypen i word, og denne synes jeg var fin. Den er elegant samtidig som det er lett leselig det som står i invitasjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KristinK Skrevet 11. mars 2002 #7 Del Skrevet 11. mars 2002 Vi skal bruke skrifttypen Merced i alle tekst vi bruker i forbindelse med bryllupet. Det er den samme skrifttypen som overskriftene på hjemmesiden vår: http://www.geocities.com/kristinkol/bryllup/ Synes denne passer kjempebra og er kjempefin. Vil du laste ned ulike skrifttyper kan du gjøre dette her: http://www.acidfonts.com/index1.html12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gry Skrevet 11. mars 2002 #8 Del Skrevet 11. mars 2002 Jeg har i dag lagt ut en peker til en svensk side om kalligrafi: http://kvinneguiden.no/diverse/nytt.shtml12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 11. mars 2002 #9 Del Skrevet 11. mars 2002 Vi bruker skrifttypen Allegro. Synes den gir en fin "bryllupsstil". Skrifttypen kan du se som overskrift på bryllups siden vår. >> http://bryllup.silviab.com _________________ 08juni021212[ Dette Innlegg er endret av: 08juni02 den 2002-03-11 12:48 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieB Skrevet 11. mars 2002 #10 Del Skrevet 11. mars 2002 Vi brukte Lucida Handwriting. Også overskriftene på hjemmesidene våre: http://home.no/lula/12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2002 #11 Del Skrevet 11. mars 2002 En skrift som heter Monotype Corsava (Word)er veldig lik calligrafiskrift. Vi brukte den i invitasjonene og på konvoluttene. Skrev kun navnene til gjestene og våre for hånd med calligrafipenn. Penner fås kjøpt løst, eventuelt i pakke slik at du får med alfabetet på hvordan det skrives. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2002 #12 Del Skrevet 12. mars 2002 For all dle jenter; ikke bruk de vanlige standard fontene som allerede ligger inne på maskinen. Det finnes så mange fine man kan laste ned, og det er mye mer imponerende med en flott ukjent font enn en som blir brukt i alle mulige sammenhenger!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2002 #13 Del Skrevet 12. mars 2002 Lucinda Calligraphy (eller noe sånt) en ganske grei font. Den er ganske fin i fet stil også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunn Mariann Skrevet 12. mars 2002 Forfatter #14 Del Skrevet 12. mars 2002 HEI Takk alle sammen for svarene. Nå har vi funnet skriften som vi skal bruke. Det ble Lucida blackletter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April02 Skrevet 13. mars 2002 #15 Del Skrevet 13. mars 2002 Hei. Vi bruker skrift type, Tolkien, kjempe flott og så er den ikke så veldig utbredt ennå. Vi skriver med "alveskrift" nederst på alle ark; navnene våre + datoen. Vi trenger ikke noe annet pynt i og med at dette blir enkelt, fint og rent i seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunn Mariann Skrevet 13. mars 2002 Forfatter #16 Del Skrevet 13. mars 2002 Hei april Hvor fant du tolkien skriften? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2002 #17 Del Skrevet 13. mars 2002 Her kan du laste ned fonten: http://www.candlekeep.com/campaign/logs.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junibrud Skrevet 13. mars 2002 #18 Del Skrevet 13. mars 2002 Vil bare gjøre oppmerksom på at ikke alle skrivere skriver alle type fonter!! Vær obs på det hvis dere finner en litt uvanlig type font og har en ikke heøt splitter ny skriver! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2002 #19 Del Skrevet 14. mars 2002 Tror ikke dette med at en printer ikke skriver ut en spesiell font er noe genrelt problem. Isåfall kan man jo bare prøve seg frem. Har aldri opplevd dette selv, etter mange år med data (og gammelt utstyr). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå