Gå til innhold

Bud leilighet fredag ettermiddag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på visning på fredag 14.45. Leiligheten har lagt ute lenge og har for høy prisantydning i forhold til tilsvarende leiligheter. Jeg har lyst å prøve å by under prisantydning (kan jeg få vite om andre har bydd under før?). 

Spørsmålet mitt er om jeg kan legge inn bud på fredag i 3/halv 4 tiden med frist på fredag? Eller bør jeg vente til mandag? Regner jo med å få avslag, eventuelt motbud, men det er kanskje dumt å begynne med sånn sent på dagen. 

Anonymkode: 58416...97b

Skrevet

Om det er annonsert visning så er budfrist kl 12 dagen etter, det er lovpålagt frist.

• Liker 1
Skrevet

det er ingen annonsert budrunde nei, det er en privat visning. den har lagt ute i 3 måneder uten bud.

Skrevet

Da kan du legge inn bud fredags ettermiddag med kort frist ja. Men sjansen for at det avvises er stor. De skal jo gjerne ha tid til å sjekke finansiering og slikt også.

Skrevet

Du kan ringe megler eller sende melding og spørre om hva det høyeste budet hittil har vært på, og så legge deg noe over dette i ditt bud. 

Skrevet

Når jeg avtalte visning sa megler at det ikke hadde kommet noen bud, men er de forpliktet til å informere om bud hvis de har blitt avslått av selger?

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Når jeg avtalte visning sa megler at det ikke hadde kommet noen bud, men er de forpliktet til å informere om bud hvis de har blitt avslått av selger?

Megler ville sagt hva tidligere bud evt har vært slik at man vet hva selger i alle fall ikke tar imot. Når du sier privat visning, vil det si at oppsatt visning allerede har vært og det ikke er satt opp ny? I tilfelle du ønsker boligen kan du si til megler at du ønsker å legge inn bud og forhøre deg om hva som er tidligste frist. Som andre nevner, må megler ha mulighet til å sjekke finansiering, så jeg vil tro det er lite poeng i å legge inn bud før mandag uansett. Evt lar du eier få tenke på budet over helgen, og megler sjekke finansiering asap. Jeg ville uansett ventet til mandag. 

Siden ingen har lagt inn bud og boligen har vært på markedet en stund kan du legge deg lavt. Men sjekk hva som kan være årsak til at ingen bud er kommet. Er det vesentlige feil og mangler ved boligen, er den for høyt priset, ligger ved trafikkert vei/toglinje etc? Og hvor attraktiv blir boligen for deg da? 

Anonymkode: 6d801...b2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...