Gå til innhold

Argumentene mot enebarn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mitt barn er enebarn og jeg vil på det sterkeste tilbakevise de fleste påstandene. 

1. "Enebarn er ensomme, egoistiske og dårlig tilpasset"

Mitt barn har ikke følt på ensomhet, er så langt fra egoistisk som det er mulig å komme, og er meget veltilpasset. Det går nå siste året på universitetet og skal bli lærer. 

2. "Mine barn har så mye glede av hverandre/jeg har så mye glede av mine søsken"

Som forelder til et enebarn, må man kanskje stille litt mer opp når det kommer til leking, men det har i alle fall ført til at jeg har et nært forhold til mitt barn. Barnet mitt har også følt på mye oppbacking og oppfølging i barnedomstid og ungdomstid. 

3. "Jeg er enebarn og jeg var alltid veldig ensom, hadde ikke noen å leke med på ferier osv"

Mitt barn hadde masse venner i oppveksten, og fant alltids noen å leke med når vi var på ferier. Barnet har jo også søskenbarn å leke med i feriene. 

4. "Det er dårlig gjort mot ditt barn, når dere blir gamle og trenger hjelp må barnet stå i det og ta vare på dere alene"

Når man er gammel er det ikke sikkert at noen av barna man får bor i nærheten og kan hjelpe. Dette er et teit argument. 

Hvis dere tenker at det er nok med ett barn, så er det nok. Dere bestemmer. Ikke la dere diktere av andres meninger. 💜

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...