AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #1 Skrevet 26. august 2021 Jeg var litt usikker på hvilken kategori jeg skulle velge, så jeg håper jeg har valgt rett kategori for dette innlegget. Saken er den at kompisen min, altså en av mine aller bestevenner har vært litt desperat om jeg får si det sånn i det siste. For et år siden, så fortalte han meg at han hadde begynt å snakke med en dame. Først var jeg glad på hans vegne, men da han fortalte med litt mer om henne så reagerte jeg på en litt negativ måte mot han. Dama han hadde begynt å prate med bodde nemlig på andre siden av jorden. Sakte men sikkert begynte han sånn smått å forandre seg, han ble plutselig kristen, fordi hun var det. Han fikk ikke lov til å ha kontakt med gjengen vår, der det både er gutter å jenter i, fordi hun ikke ville han skulle ha kontakt med andre jenter. Etter en liten stund så var de plutselig forlovet, og de hadde ikke møtt hverandre engang. Jeg husker at jeg spurte han om de hadde snakket på video/skype/facetimet, han svarte da at det hadde de ikke, fordi han aldri var alene så han kunne gjøre det. Noe som er bare tull, han har sitt eget hus blant annet, han bor der alene. Det hele endte med at han blokkerte alle jentene i gjengen, inkludert meg fordi hun ikke ønsket at han skulle ha noe med noen andre å gjøre. I å med at han opp i gjennom årene har vært en av mine aller beste venner, så var det litt trist, men jeg tok det veldig greit. Etter noen måneder så hadde han plutselig sendt en melding til kjæresten min og spurt hvordan jeg hadde det, og sånn fikk vi greit kontakt igjen, og da viste det seg at det var slutt mellom dem. Fikk der å da se et lite glimt at den samme gamle han har alltid har vært. Men bare etter to uker igjen så hadde han plutselig blitt sammen med ei ny jente, også ganske langt fra Norge. Nå høres det ut som at desperasjonen er fremme igjen om jeg kan få si det sånn. Han har tenkt å forlove seg med henne så fort som mulig, allerede første gang de skal møtes, så skal de begynne å prøve å starte familie..osv. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan be han om å faktisk ta med ro, å ha tålmodighet? Jeg har prøvd det mange ganger, spesielt når han har spurt om jeg synes det er for tidlig at han for eksempel forlover seg, der jeg svarer et klart JA. Men han tar det liksom ikke innover seg. Helt siden jeg ble kjent med han så har han vært veldig klar på at han vil finne den rette og starte en familie, for han er klar til det. Men han har aldri vært SÅ desperat som han er nå. Jeg vil jo bare at han skal bli lykkelig med den han finner i mange år fremover, uten å rushe på, for hvis han rusher på med alt nå før de møtes, og akkurat når de møtes så vet man jo ikke hva som skjer videre. Han vet jo ikke hva han går til i det hele tatt. Anonymkode: 5565a...5f4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #2 Skrevet 26. august 2021 Det er ingenting du kan gjøre. Han er desperat, og desperate folk er sjeldent fornuftige. Å prøve å snakke han til fornuft er ikke mulig. Anonymkode: e5949...bf3 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #3 Skrevet 27. august 2021 Kan det hjelpe om kompisene tar en prat med han? Kanskje han hører mer etter om det kommer fra en mann? Ellers er det vel ikke så mye annet å gjøre enn å la han brenne seg så han kanskje lærer... Anonymkode: eb461...cf6 3
Gjest someone_here Skrevet 29. august 2021 #4 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (På 26.8.2021 den 14.47): Jeg var litt usikker på hvilken kategori jeg skulle velge, så jeg håper jeg har valgt rett kategori for dette innlegget. Saken er den at kompisen min, altså en av mine aller bestevenner har vært litt desperat om jeg får si det sånn i det siste. For et år siden, så fortalte han meg at han hadde begynt å snakke med en dame. Først var jeg glad på hans vegne, men da han fortalte med litt mer om henne så reagerte jeg på en litt negativ måte mot han. Dama han hadde begynt å prate med bodde nemlig på andre siden av jorden. Sakte men sikkert begynte han sånn smått å forandre seg, han ble plutselig kristen, fordi hun var det. Han fikk ikke lov til å ha kontakt med gjengen vår, der det både er gutter å jenter i, fordi hun ikke ville han skulle ha kontakt med andre jenter. Etter en liten stund så var de plutselig forlovet, og de hadde ikke møtt hverandre engang. Jeg husker at jeg spurte han om de hadde snakket på video/skype/facetimet, han svarte da at det hadde de ikke, fordi han aldri var alene så han kunne gjøre det. Noe som er bare tull, han har sitt eget hus blant annet, han bor der alene. Det hele endte med at han blokkerte alle jentene i gjengen, inkludert meg fordi hun ikke ønsket at han skulle ha noe med noen andre å gjøre. I å med at han opp i gjennom årene har vært en av mine aller beste venner, så var det litt trist, men jeg tok det veldig greit. Etter noen måneder så hadde han plutselig sendt en melding til kjæresten min og spurt hvordan jeg hadde det, og sånn fikk vi greit kontakt igjen, og da viste det seg at det var slutt mellom dem. Fikk der å da se et lite glimt at den samme gamle han har alltid har vært. Men bare etter to uker igjen så hadde han plutselig blitt sammen med ei ny jente, også ganske langt fra Norge. Nå høres det ut som at desperasjonen er fremme igjen om jeg kan få si det sånn. Han har tenkt å forlove seg med henne så fort som mulig, allerede første gang de skal møtes, så skal de begynne å prøve å starte familie..osv. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan be han om å faktisk ta med ro, å ha tålmodighet? Jeg har prøvd det mange ganger, spesielt når han har spurt om jeg synes det er for tidlig at han for eksempel forlover seg, der jeg svarer et klart JA. Men han tar det liksom ikke innover seg. Helt siden jeg ble kjent med han så har han vært veldig klar på at han vil finne den rette og starte en familie, for han er klar til det. Men han har aldri vært SÅ desperat som han er nå. Jeg vil jo bare at han skal bli lykkelig med den han finner i mange år fremover, uten å rushe på, for hvis han rusher på med alt nå før de møtes, og akkurat når de møtes så vet man jo ikke hva som skjer videre. Han vet jo ikke hva han går til i det hele tatt. Anonymkode: 5565a...5f4 Møter han en av dem som sitter på Badoo og forventer at han skal gjøre alt for henne?
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #5 Skrevet 29. august 2021 Kan ikke noen av dere i gjengen gi han en sjanse? Er han så stygg? Anonymkode: 3d0e7...36c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå