Gå til innhold

Var folk veldig opptatt av svømmebasseng tidlig 90-tall?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte på det istad.

413A5F71-41C1-4662-8456-0A39813E6680.jpeg

40ADAA36-65FD-455F-B87F-54C3C543DEF3.jpeg

Anonymkode: b42c3...873

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mer vannseng, vil jeg tro.

Anonymkode: cf677...fe4

• Liker 3
Skrevet

Akvarium? 

Anonymkode: 4d715...ffe

Skrevet (endret)

Vet ikke om det er noen sammenheng, men offentlige svømmebasseng i usa, fikk naturligvis  et  voldsomt oppsving når nakenhet ikke var tillatt lengre. Enkelte steder var ikke det før  på 80-tallet.  De Bassengene som ble bygd før ca. 1960 hadde ofte et svært enkelt filtreringsystem som ikke tålte store mengder fiber fra klær.  

Endret av Chomsky89
  • Liker 1
Skrevet

Basseng var veldig populært på både 80 og tidlig 90 tall. Min far var ellevill på at det skulle han ha, slik ble det - og jeg kan huske de få gangene vi faktisk hadde vann i det. Det var dyrere enn jeg tror min var noensinne kommer til å være klar for å innrømme, og det var ikke særlig moro å holde rent.

• Liker 1
Skrevet

Vi fikk ny fin svømmehall på slutten av 80 tallet. Det var kjempestas å kunne betale seg inn og bade og leke når man ville, før svømmehallen var det kun ett skolebasseng som ikke var åpent for publikum.

Anonymkode: 41f67...180

Skrevet

Som barn av 90-tallet ja, hadde tenårene gjennom 90-tallet og barndommen gjennom 80-tallet. Drømmen var svømmebasseng og cabriolet. Vi var første generasjon som vokste opp med drømmen. Alt fra USA var veldig stas, føltes som alle filmer var fra New York eller enda bedre, California, og helst Beverly Hills. Vi satt store i øynene og så damer i badedrakter med langt kreppet hår, rollerblades og mange par posete sokker som var solbrune og hang ved bassenget, på stranden eller hang over en eller annen cabriolet. Svømmebasseng, parabol, merkeklær, og det skulle være mye. Overflod. Kom etter det fattigslige 70-tallet. Sikkert derfor vi skulle ha mange lag med klær på også, to t-skjorter, genser under t-skjorte, høyhalset genser under t-skjorte, eller under genser, hettegenser under genser gjerne med høyhalset under der igjen, treningsjakke under genser, to eller gjerne tre par sokker, masse videokassetter, masse kassetter, stort stereoanlegg, størst mulig stereoanlegg med massevis av unødvendige knapper. Som vi elsket knapper. Jo flere knapper jo bedre. Store høyttalere var bedre enn god lyd. Ble lang mimretråd. Tilbake til spørsmålet, basseng var skikkelig stas. Vi visste om alle som hadde basseng. To i klassen, min bestekompis, naboen til fattern, en litt borte i gata. Lite var mer status enn svømmebasseng! Ser jo det i dag også, nesten alle hus til salgs med svømmebasseng er bygget fra sent 70-tall med de tidlige jappene til midten av 90-tallet. Ser aldri nybygg omtrent med svømmebasseng. 

Anonymkode: 72f25...d2f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...