AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #1 Skrevet 26. august 2021 Jeg bare lurer.. jeg er sykmldt pga lungebetennelse og er stort sett sengeliggende/sofaliggende. Barnet er i karantene ei uke til pga corona i klassa. Barnefar har hjemmekontor og sitter i møter hele dagen. Burde ikke han heller ta fri/få fri så han kan ta seg av barnet (6åring) så jeg slipper å bruke alt jeg har av krefter på å prøve å finne på aktiviteter/holde med selskap/lage mat? Anonymkode: 8dc08...282
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #2 Skrevet 26. august 2021 Jo, han har vel rett på syk barnepasser-dager? Anonymkode: 14fe3...ccc 7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #3 Skrevet 26. august 2021 Dersom du er sykmeldt pga. lungebetennelse så burde far absolutt tatt ut sykt barn dager for å ivareta 6-åringen når han er i karantene. Anonymkode: e744f...be2 11
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #4 Skrevet 26. august 2021 Veldig mange med hjemmekontor har ikke samme frihet til å ta seg fri hele dagen. Det forventes at man klarer å holde oversikt hjemme innimellom møtene. Sier ikke at det er riktig, men det er en av bakdelen med slike jobber. Mest sannsynlig må mannen din bare ta igjen mer på kveldstid om han tar fri på dagen. En frisk seksåring klarer seg vel en del selv? Anonymkode: b1844...a06
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #5 Skrevet 26. august 2021 Klarer ikke 6-åringen å smøre seg en brødskive selv, eller helle oppi noe frokostblanding? Og så kan far lage 2 ekstra porsjoner når han skal ha seg middag? Når du har lungebetennelse, så synes jeg at 6-åringen får klare seg uten aktiviteter. Han klarer vel å leke selv? Er lov til å se litt ekstra på tv i en slik situasjon. Anonymkode: 567b1...9d2 2
Gjest Smeltemann Skrevet 26. august 2021 #6 Skrevet 26. august 2021 Helt enig barnet er 6 år,så lenge det er noen i huset så skal barnet klare seg selv på dagen,smøre brødskive å aktivisere seg.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #7 Skrevet 26. august 2021 Og, du, TS! Gå og legg deg, og lukk døren! Be gutten spørre sin far om hjelp hvis han trenger det. Du må bli frisk nå. Anonymkode: 567b1...9d2 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #8 Skrevet 26. august 2021 Er det du som har samvær med barnet nå? Jeg går utifra at du skriver "barnefar" fordi dere er skilt? Anonymkode: 40863...6af
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #9 Skrevet 26. august 2021 I karantene? Hvorfor det? Barna her testes ut av karantene med hurtigtest. Må være hjemme til første hurtigtest er negativ, så teste hjemme på dag 3 og 5. Alle aktiviteter kan opprettholdes som normalt. Vi hadde smitte i klassen og dro på testing på mandag, ventet 15 min på svar og kjørte barnet til skolen. Andre regler andre steder i landet kanskje? For øvrig er iPad og TV god barnevakt i en slik situasjon. Anonymkode: 5f52b...9ec
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #10 Skrevet 26. august 2021 En 6 åring forstår at mor er syk hvis han får det forklart. Han skjønner at han må ta hensyn og aktivisere seg selv i 7,5 time i et par dager fremover. Far kan lage både frokost og lunsj til gutten i sine pauser. Han kan også ta seg et 5 min i ny og ne for å se til gutten. Etter jobb lager far middag. Du kan stå opp og se til han når du har energi nok i løpet av dagen. Et tips jeg ville gitt deg er å legge lista lavt for aktiviteter og matlaging. Ta med sønnen din opp i dobbeltsengen å sett på en hyggelig film for han på PC/ TV. Så føler han seg ikke så alene. Far har ikke krav på sykt barn dager dersom du er syk. Anonymkode: ba4ee...126
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #11 Skrevet 26. august 2021 Ingen som tenker på at seksåringen har begynt på skolen enten i 1. eller i 2.klasse og muligens har skoleopplegg som hen må igjennom? Anonymkode: e4ec8...ba5 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #12 Skrevet 26. august 2021 Hva sier faren når du ber han ta seg av ungen sin da? Anonymkode: 07b6e...c39
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #13 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hva sier faren når du ber han ta seg av ungen sin da? Anonymkode: 07b6e...c39 Han blir irritert fordi han er gift med jobben sin. Anonymkode: 8dc08...282
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå