GrønnNellik68 Skrevet 26. august 2021 #1 Skrevet 26. august 2021 https://s-n.no/krf-hareide-pa-jomfrutur-til-hell-i-flirt-76/ Tog burde nå ha all mulighet til å bli elektrisk de var jo mange det før, før de gikk over til diesel ..
tdm900 Skrevet 26. august 2021 #2 Skrevet 26. august 2021 (endret) Såvidt jeg vet, er det nettop slik alle diesel lok er bygd opp. Kan kalles diesel elektrisk. Og at det er satt inn nord for Trondheim, er jo fordi det aldri har vert strømlok som noen gang har gått der. Samme med Rørosbanen. Endret 28. august 2021 av tdm900 1
Minya Skrevet 28. august 2021 #3 Skrevet 28. august 2021 Tipper det er fordi kjøreledningene hele tiden dauer over hele østlandet, slik at de skal få sjansen til å flytte på faenskapet.
Brevkniven Skrevet 28. august 2021 #4 Skrevet 28. august 2021 Bente1234 skrev (På 26.8.2021 den 12.19): https://s-n.no/krf-hareide-pa-jomfrutur-til-hell-i-flirt-76/ Tog burde nå ha all mulighet til å bli elektrisk de var jo mange det før, før de gikk over til diesel .. Det hjelper lite at toget er elektrisk om banen ikke er det. Meråkerbanen (Hell - Storlien), som flere av banene nord for Dovre er ikke elektrifisert. Derfor kan togene kun kjøres på diesel inntil arbeidet med elektrifisering fortsetter. Jernbanemagasinet 3
Gjest Handyhedmark Skrevet 28. august 2021 #5 Skrevet 28. august 2021 Flere av våre jernbanestrekninger er ikke elektrifisert ennå dessverre. Da må disse trafikkeres av diesellok. Flybensin som fraktes fra Sjursøya til Gardermoen kan ei heller bli trukket av elektriske lokomotiv. Har litt med sikkerhet å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå