Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en baby som jeg ammer i sengen om natten i liggende ammestilling. Forsøkt å få hun til å sove i egen seng ved siden av meg  men da blir det veldig lite søvn på oss da hun bare gråter. Hun er 8 uker. Får å få nok søvn blir det ofte til at babyen og jeg sover i perioder når hun får mat. Har lagt gulpeklut under oss men allikavel kommer det gulp og melk på laken og ned på madrassen. Noe forslag på hva jeg kan legge under oss som ikke er farlig for babyen hvis hun skulle havne på magen. Må være noe hun kan puste igjennom. Har overproduksjon av melk så av og til lekker det melk også😕 

Anonymkode: 75284...811

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gå på en babyshop butikk og kjøpe sånn gummilaken du kan ha under lakenet. Den kan vaskes og beskytter madrassen. Eller du kan kjøpe tissekladder på apoteket og bruke de.

Skrevet
Blomsterpotta skrev (13 minutter siden):

Du kan gå på en babyshop butikk og kjøpe sånn gummilaken du kan ha under lakenet. Den kan vaskes og beskytter madrassen. Eller du kan kjøpe tissekladder på apoteket og bruke de.

Men disse vil jo være lufttette og dermed kvelningsfare? 

Anonymkode: fad79...34d

• Liker 1
Skrevet

Helt ærlig så ville jeg nok tatt kampen om å sove i egen seng.

Anonymkode: a7745...f31

Skrevet

Jeg legger baby på et dynetrekk som er brettet i to. Det gir ikke full beskyttelse, men en del. Ville ikke brukt tisselaken siden det ikke puster. Og så sover jeg alltid med ammebh og ammeinnlegg for å ikke lekke. 

Anonymkode: 9a212...001

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men disse vil jo være lufttette og dermed kvelningsfare? 

Anonymkode: fad79...34d

Du skal uansett passe på så baby ikke snur seg på maven uansett hvilken seng hin ligger i.

Jeg brukte sånt gummilaken selv til begge mine og det gikk helt strålende.

Skrevet

Kjøp en billig overmadrass som du kan kaste/bytte ut når dette ikke lenger er et problem?

Vi byttet overmadrass når vi var ferdige med å ha småbarn i senga. Det ble alltid litt lekkasjer, og hendte jo og at vi fikk bleielekkasje når de ble litt større. 

Anonymkode: 4fb19...8d0

• Liker 1
Skrevet
Blomsterpotta skrev (2 minutter siden):

Du skal uansett passe på så baby ikke snur seg på maven uansett hvilken seng hin ligger i.

Jeg brukte sånt gummilaken selv til begge mine og det gikk helt strålende.

Survivor bias. Det gikk bra for dere, derfor er det trygt? Dårlig råd.

Lub fraråder tisselaken av plast, kan ikke se for meg at gummi er noe bedre.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Helt ærlig så ville jeg nok tatt kampen om å sove i egen seng.

Ja, den der jæskla ungen har tross alt klart seg 8 uker utenfor magen etter 9 måneder med trygghet. TA KAMPEN TS! Helt unaturlig for små babyer å ville være nær mammaen sin!

Anonymkode: 2594d...341

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, den der jæskla ungen har tross alt klart seg 8 uker utenfor magen etter 9 måneder med trygghet. TA KAMPEN TS! Helt unaturlig for små babyer å ville være nær mammaen sin!

Det er mye som er "naturlig" som ikke er bra eller trygt. Det er også mye som kan gjøre at babyen "sover bedre", det betyr ikke at det ER bedre eller at det er trygt. Men vi trenger ikke å gå inn i den diskusjonen her.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er mye som er "naturlig" som ikke er bra eller trygt. Det er også mye som kan gjøre at babyen "sover bedre", det betyr ikke at det ER bedre eller at det er trygt. Men vi trenger ikke å gå inn i den diskusjonen her.

Babyer er pattedyr... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjøp en billig overmadrass som du kan kaste/bytte ut når dette ikke lenger er et problem?

Vi byttet overmadrass når vi var ferdige med å ha småbarn i senga. Det ble alltid litt lekkasjer, og hendte jo og at vi fikk bleielekkasje når de ble litt større. 

Anonymkode: 4fb19...8d0

Gjorde det samme. Det fikk bli som det bli, og så kjøpte jeg ny overmadrass. 

Anonymkode: bc107...c83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...