tom1986 Skrevet 26. august 2021 #81 Del Skrevet 26. august 2021 J.E skrev (2 timer siden): Hvor bor du ? På landet ? Ja da skal du se kollektiven i Oslo i rushtid. Avstanden er på centimeter nivå. Sild i tønne ! Likevel klarer ikke folk og bruke munnbind... Utenfor Oslo. Benytter aldri kollektivtransport sammen med bermen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.E Skrevet 26. august 2021 #82 Del Skrevet 26. august 2021 tom1986 skrev (1 minutt siden): Utenfor Oslo. Benytter aldri kollektivtransport sammen med bermen. Da kan du heller ikke uttale deg om det går an og holde meteren. Jeg kan garantere at det ikke går an i Oslo i rushen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 26. august 2021 #83 Del Skrevet 26. august 2021 NorthernLight skrev (7 timer siden): https://www.nrk.no/trondelag/forslag-til-ny-koronaforskrift-i-trondheim_-desse-tiltaka-foreslar-kommunen-for-a-stoppe-covid-19-1.15624310 Flere steder i Norge burde hatt munnbindpåbud.. Oppdatering: Det ble munnbindpåbud. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qWJA4E/smitteeksplosjon-i-norske-byer-trondheim-innfoerer-paabud-om-bruk-av-munnbind Sensasjonelt bare vent😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moon_child Skrevet 26. august 2021 #84 Del Skrevet 26. august 2021 Alle lever som normalt og ingen bruker munnbind på noe sted. Jeg kan ikke forstå hvorfor munnbind ikke er påbudt på transport og universiteter. Det er umulig å holde avstand når det er såpass mange mennesker på et sted. Føler det kommer mer tiltak og nedstengning etter valgkampen! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbalala Skrevet 26. august 2021 #85 Del Skrevet 26. august 2021 moon_child skrev (4 minutter siden): Alle lever som normalt og ingen bruker munnbind på noe sted. Jeg kan ikke forstå hvorfor munnbind ikke er påbudt på transport og universiteter. Det er umulig å holde avstand når det er såpass mange mennesker på et sted. Føler det kommer mer tiltak og nedstengning etter valgkampen! Hvem hindrer deg i å ikke leve normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moon_child Skrevet 26. august 2021 #86 Del Skrevet 26. august 2021 Barbalala skrev (3 minutter siden): Hvem hindrer deg i å ikke leve normalt? Hvor sa jeg at noen hindret meg fra å leve normalt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbalala Skrevet 26. august 2021 #87 Del Skrevet 26. august 2021 moon_child skrev (Akkurat nå): Hvor sa jeg at noen hindret meg fra å leve normalt? Jeg skrev hva er det som hindrer deg i å IKKE leve som normalt? Du har jo tydeligvis problemer med at folk lever som normalt, men du trenger jo ikke det? Du kan jo låse deg inne hvis du vil det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moon_child Skrevet 26. august 2021 #88 Del Skrevet 26. august 2021 Barbalala skrev (12 minutter siden): Jeg skrev hva er det som hindrer deg i å IKKE leve som normalt? Du har jo tydeligvis problemer med at folk lever som normalt, men du trenger jo ikke det? Du kan jo låse deg inne hvis du vil det. Jeg kan ikke leve et normalt liv fordi vi ikke er i normale tider. Det er ikke det at jeg har et problem med måten folk lever på, men i tider som denne påvirker det meg og mine at folk ikke tar hensyn til pandemien . Jeg er ikke fullt vaksinert, så fulle klasser og tog/buss uten munnbind bekymrer meg veldig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulipanpiken Skrevet 26. august 2021 #89 Del Skrevet 26. august 2021 Fakta? skrev (4 timer siden): Man må praktisk talt være den eneste passasjeren for å kunne holde 1 meters avstand på kollektivtrafikk i Oslo, og det er man nesten aldri. Neida, jeg tar t-banen hver dag (utenom den aller verste rushen) og har ikke noe problem med å holde én meters avstand. Står man tett i tett på trikken om morgenen, er det selvfølgelig en annen sak. Poenget mitt er at det er feil å si at det generelt er påbud om munnbind på kollektivtransport, for det er feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 26. august 2021 #90 Del Skrevet 26. august 2021 7 minutter siden, Tulipanpiken said: Neida, jeg tar t-banen hver dag (utenom den aller verste rushen) og har ikke noe problem med å holde én meters avstand. Står man tett i tett på trikken om morgenen, er det selvfølgelig en annen sak. Poenget mitt er at det er feil å si at det generelt er påbud om munnbind på kollektivtransport, for det er feil. En buss kan maksimalt være 2,55 m bred på utsiden. Det går antakelig bort 30 cm på hver side med mindre passasjeren har hodet klin opptil vinduet. Det betyr at når man går i midtgangen så vil det være svært vanskelig å passere noen som sitter i et sete uten å komme nærmere enn 1 meter. Da tar man ikke engang hensyn til at 1 meter er for lite til å unngå smitte siden Delta er ekstremt smittsom. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 26. august 2021 #91 Del Skrevet 26. august 2021 Ryddet for brukerdebatt og brudd på koronarommets regler. Lomvi, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 26. august 2021 #92 Del Skrevet 26. august 2021 ItchyBitchySpider skrev (6 timer siden): Det spiller ingen rolle hva du synes er lite sannsynlig. Jeg forteller om min opplevelse, verken mer eller mindre. Det gikk ikke inn før, og det går ikke inn nå. Noen ganger må man bare oppleve ting selv for å forstå det, dessverre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 27. august 2021 #93 Del Skrevet 27. august 2021 Tulipanpiken skrev (19 timer siden): Munnbind er ikke påbudt på kollektivtransport i Oslo, nei. Det er kun påbudt dersom man ikke klarer å holde én meters avstand til andre. Er ingen meter der, og få munnbind. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintermorgen Skrevet 27. august 2021 #94 Del Skrevet 27. august 2021 Ryddet for latterliggjøring og svar til dette. Vintermorgen, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
every woman Skrevet 28. august 2021 #95 Del Skrevet 28. august 2021 Jeg tok kollektivtransport i Trondheim i formiddag. Det var nesten ingen som brukte munnbind, kun meg og et par andre. Jeg får lyst til å stille meg foran og rope "hvilken del av munnbindpåbudet er det alle dere ikke har fått med dere?" Men det gjør jeg selvsagt ikke. Uansett er det nedslående. Håper at oppslutningen om påbudet bedrer seg, for det er viktig nå. Som i Oslo så er det umulig å holde en meters avstand i en stappfull buss i Trondheim også. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jhaawk Skrevet 28. august 2021 #96 Del Skrevet 28. august 2021 FrittgåendeBurugle skrev (På 26.8.2021 den 11.37): Munnbind, avstand, håndvask og disse grunnleggende smittevernstiltakene er ikke inngripende tiltak. Når staten nekter deg å puste inn frisk luft, er ikke det inngripende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 28. august 2021 #97 Del Skrevet 28. august 2021 Jhaawk skrev (1 minutt siden): Når staten nekter deg å puste inn frisk luft, er ikke det inngripende? Frisk og frisk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 28. august 2021 #98 Del Skrevet 28. august 2021 Fakta? skrev (På 26.8.2021 den 18.23): En buss kan maksimalt være 2,55 m bred på utsiden. Det går antakelig bort 30 cm på hver side med mindre passasjeren har hodet klin opptil vinduet. Det betyr at når man går i midtgangen så vil det være svært vanskelig å passere noen som sitter i et sete uten å komme nærmere enn 1 meter. Da tar man ikke engang hensyn til at 1 meter er for lite til å unngå smitte siden Delta er ekstremt smittsom. Syns jeg ser for meg du går på bussen med tomstokken for å sikre den "gyldne" meteren.. ha ha ha.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 28. august 2021 #99 Del Skrevet 28. august 2021 Ryddet for brudd på koronarommets regler. Lomvi, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jhaawk Skrevet 29. august 2021 #100 Del Skrevet 29. august 2021 Bente1234 skrev (15 timer siden): Syns jeg ser for meg du går på bussen med tomstokken for å sikre den "gyldne" meteren.. ha ha ha.. Vi bør innføre påbud om tommestokk for hele tiden å måle meteren, det er fort gjort å glemme og da eksploderer smittetallene. Heldigvis har vi forholdsvis få innleggelser foreløpig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg