Gjest Vintermorgen Skrevet 26. august 2021 #41 Del Skrevet 26. august 2021 Ryddet for brukerangrep. Vintermorgen, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 26. august 2021 #42 Del Skrevet 26. august 2021 ItchyBitchySpider skrev (34 minutter siden): Det har aldri vært press på sykehusene i Norge. Det var HELT fullt på ahus da de stengte ned Oslo og viken sist. Ikke en ledig plass. Nå er det sånn at færre av de som blir smittet blir innlagt, så vi trenger ikke komme dit igjen selvom smitten øker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 26. august 2021 #43 Del Skrevet 26. august 2021 7 minutter siden, Anonyminist said: Karantene faktisk. Jeg snakker om kollektiv i Oslo. Jo, en skal holde avstand fordi en fortsatt både kan bli smittet og smitte. En slipper en del inngripende tiltak ja, og kan feks reise uten karantene, men og stå tett oppå andre uten munnbind skal de ikke. Kan forøvrig ikke skjønne hvorfor det skal være inngripende for noen som helst å ikke ha lov til å stå å puste og pese tett innpå fremmede på bussen heller. Det har ihvertfall aldri vært et behov jeg har kjent noe til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrittgåendeBurugle Skrevet 26. august 2021 #44 Del Skrevet 26. august 2021 Fiora skrev (3 minutter siden): Kan forøvrig ikke skjønne hvorfor det skal være inngripende for noen som helst å ikke ha lov til å stå å puste og pese tett innpå fremmede på bussen heller. Det har ihvertfall aldri vært et behov jeg har kjent noe til. Tenker at det kanskje uansett er greit å slippe de som foretrekker å stå og puste å pese på fremmede 🤭 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 26. august 2021 #45 Del Skrevet 26. august 2021 Anonyminist skrev (11 minutter siden): Det var HELT fullt på ahus da de stengte ned Oslo og viken sist. Ikke en ledig plass. Nå er det sånn at færre av de som blir smittet blir innlagt, så vi trenger ikke komme dit igjen selvom smitten øker. Mens det var masse plass på et par andre Oslo-sykehus. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 26. august 2021 #46 Del Skrevet 26. august 2021 Anonyminist skrev (15 minutter siden): Karantene faktisk. Jeg snakker om kollektiv i Oslo. Jo, en skal holde avstand fordi en fortsatt både kan bli smittet og smitte. En slipper en del inngripende tiltak ja, og kan feks reise uten karantene, men og stå tett oppå andre uten munnbind skal de ikke. Jeg har aldri foreslått at folk generelt skal stå oppi hverandre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 26. august 2021 #47 Del Skrevet 26. august 2021 6 minutter siden, FrittgåendeBurugle said: Tenker at det kanskje uansett er greit å slippe de som foretrekker å stå og puste å pese på fremmede 🤭 Kunne ikke vært mer enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 26. august 2021 #48 Del Skrevet 26. august 2021 Fiora skrev (5 minutter siden): Kan forøvrig ikke skjønne hvorfor det skal være inngripende for noen som helst å ikke ha lov til å stå å puste og pese tett innpå fremmede på bussen heller. Det har ihvertfall aldri vært et behov jeg har kjent noe til. Det virker som om dette er et økt behov folk som er imot regler har fått. Jeg har aldri likt og ha ukjente oppi meg, men har heller ikke hatt så store problemer med det før i sommer. Jeg tror han som satte seg delvis på fanget mitt mellom to seter og spiste pølse og sølte ketchup og sennep på meg i går ikke hadde gjort det for 2 år siden. Han skulle sikkert bare vise hva han syntes om regler og om meg som er halv vaksinert med munnbind. 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 26. august 2021 #49 Del Skrevet 26. august 2021 (endret) 3 minutter siden, Anonyminist said: Det virker som om dette er et økt behov folk som er imot regler har fått. Jeg har aldri likt og ha ukjente oppi meg, men har heller ikke hatt så store problemer med det før i sommer. Jeg tror han som satte seg delvis på fanget mitt mellom to seter og spiste pølse og sølte ketchup og sennep på meg i går ikke hadde gjort det for 2 år siden. Han skulle sikkert bare vise hva han syntes om regler og om meg som er halv vaksinert med munnbind. 🤷♀️ De der er ikke spesielt sjarmerende nei! Dessverre spretter de frem både på butikken og kollektiven for tiden, til og med på tur ute i friluft hender det at jeg kjenner på nærgående fremmede og berøring som absolutt ikke hører noe sted hjemme. Er folk virkelig så sulteforet på nærhet at de må ta for seg med første og beste fremmede? Håper virkelig dose 2 kommer før deltasmitten. Tviholder på hjemmekontoret så langt det går... Endret 26. august 2021 av Fiora Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 26. august 2021 #50 Del Skrevet 26. august 2021 ItchyBitchySpider skrev (9 minutter siden): Mens det var masse plass på et par andre Oslo-sykehus. Hvilke? Da informerte de feil flere ganger. Hvorfor brukte de ikke de plassene ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 26. august 2021 #51 Del Skrevet 26. august 2021 Anonyminist skrev (2 minutter siden): Hvilke? Da informerte de feil flere ganger. Hvorfor brukte de ikke de plassene ? De informerte feil, og det var flere ganger nevnt i media. Jeg vet ikke hvorfor de ikke brukte plassene, sikkert fordi pasientene hørte geografisk til det ene sykehuset. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 26. august 2021 #52 Del Skrevet 26. august 2021 ItchyBitchySpider skrev (21 minutter siden): De informerte feil, og det var flere ganger nevnt i media. Jeg vet ikke hvorfor de ikke brukte plassene, sikkert fordi pasientene hørte geografisk til det ene sykehuset. Geografisk? Det var full i Oslo og deler av viken så pasienter måtte flyttes lange veier fordi de ikke hørte til geografisk ? Det tror jeg ikke noe på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 26. august 2021 #53 Del Skrevet 26. august 2021 ItchyBitchySpider skrev (37 minutter siden): Jeg har aldri foreslått at folk generelt skal stå oppi hverandre. Nei, men du ser på det som inngripende tiltak ? At fullvaksinerte kan det på kollektiv uten karantene 😅. Altså, tiltak er at du skal bruke munnbind hvis du ikke kan holde 1 meter avstand på kollektiv ( noe en ikke kan i rushen ) , og det var jo inngripende og ikke gjeldende for fullvaksinerte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 26. august 2021 #54 Del Skrevet 26. august 2021 Anonyminist skrev (2 minutter siden): Nei, men du ser på det som inngripende tiltak ? At fullvaksinerte kan det på kollektiv uten karantene 😅. Altså, tiltak er at du skal bruke munnbind hvis du ikke kan holde 1 meter avstand på kollektiv ( noe en ikke kan i rushen ) , og det var jo inngripende og ikke gjeldende for fullvaksinerte? Nei, jeg skrev at munnbind var inngripende tiltak. Særlig på sommeren når vinduene ofte ikke åpnes og det ikke er nok oksyge i utgangspunktet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 26. august 2021 #55 Del Skrevet 26. august 2021 ItchyBitchySpider skrev (1 time siden): Selvfølgelig gjelder det fåtallet. Men mange av oss har fortsatt pusteproblemer, selv om de ikke er alvorlige nok til å få legeerklæring. Det er hemmende. Hvis det ikke er et inngripende tiltak, hva hadde du valgt hvis det ikke var noe koronavirus i verden - å dekke til ansiktet eller ikke? Hvis du har så store respiratoriske problemer at du ikke kan bruke munnbind, er ikke det å være ute blant folk under en global pandemi forbundet med stor risiko? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 26. august 2021 #56 Del Skrevet 26. august 2021 ItchyBitchySpider skrev (2 minutter siden): Nei, jeg skrev at munnbind var inngripende tiltak. Særlig på sommeren når vinduene ofte ikke åpnes og det ikke er nok oksyge i utgangspunktet. Vinduene åpnes ikke? Jeg er ikke veldig glad i munnbind selv, synes det var et pes når jeg måtte bruke det hele dagen på jobb. Noen minutter i trengsel på kollektiv opplever jeg ikke som så krevende. Nå åpner jeg vinduet da. Det er jo uansett et valg, hvis jeg en ikke vil bruke munnbind og ikke kan holde avstand kan en velge og vente på neste avgang eller finne alternativ rute eller gå/ sykle deler av veien. Finner det ikke veldig inngripende. Uansett, jeg vil ikke tilbake dit vi var, med tiltak som var mer inngripende, og er redd det er dit det bærer nå folk må klenge så jævlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 26. august 2021 #57 Del Skrevet 26. august 2021 1 hour ago, ItchyBitchySpider said: Det er inngripende for oss som sliter med pusten og trenger frie luftveier. Det vanskeliggjør kommunikasjon med dem som trenger å lese på leppene (tunghørte) og for dem som trenger å se mimikk for å forstå. Mange får utslett og andre ubehagelige sideeffekter av munnbind. Dere som har så store psykologiske problemer med munnbind at dere mener dette er gode nok argumenter mot munnbind på butikker og kollektivtrafikk mens det står på som verst får holde dere hjemme til det gir seg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulipanpiken Skrevet 26. august 2021 #58 Del Skrevet 26. august 2021 Anonyminist skrev (2 timer siden): Det er faktisk påbudt på kollektivt i Oslo også, men 90% gir faen. « jo, men jeg er fullvaksinert jeg “ 🤦♀️ Når man skal på banen og får beskjed over høytaleranlegget at en må huske munnbind føler en seg som den duste når en er den eneste som tar på 😅 hørte på radioen at det skulle vurderes nye tiltak i Oslo til uken og, men tiltakene er jo der, folk gir bare faen i og følge dem. Klart smitten øker, men så lenge de færreste av de smittede blir syke så er jo det bra ihvertfall. Spennende høst blir det uansett. Munnbind er ikke påbudt på kollektivtransport i Oslo, nei. Det er kun påbudt dersom man ikke klarer å holde én meters avstand til andre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 26. august 2021 #59 Del Skrevet 26. august 2021 Fakta? skrev (3 minutter siden): Dere som har så store psykologiske problemer med munnbind at dere mener dette er gode nok argumenter mot munnbind på butikker og kollektivtrafikk mens det står på som verst får holde dere hjemme til det gir seg. Jeg har ingen psykologiske problemer. Jeg har lungeproblemer. Og nei, jeg har ikke tenkt å skulke jobben og sulte i hjel. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 26. august 2021 #60 Del Skrevet 26. august 2021 Jdz skrev (7 minutter siden): Hvis du har så store respiratoriske problemer at du ikke kan bruke munnbind, er ikke det å være ute blant folk under en global pandemi forbundet med stor risiko? Jeg er ikke i risikogruppen, men jeg har blant annet pollenallergi og tette luftveier av andre grunner. Jeg venter enda på dose 2 av vaksine, fordi jeg ikke er i risikogruppen. Så nei, det er ikke mer risikabelt for meg å være ute blant folk enn for alle andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg