Gå til innhold

Dekorere liten kommode

hilli

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å dekorere en liten kommode, men siden jeg ikke er speiselt kunstnerisk av meg trenger jeg en lur metode å gjøre dette på.

Jeg har foreløpig kommet på to alternativer. Det ene er å male med sjablong, og da lurer jeg på hvor man får tak i sjablonger. Jeg har vært inne på panduro og sett, men fant ikke den rette typen der. Finnes det andre hobbybutikker på nettet eller i Trondheim?

En annen tanke har vært å lime på stoff på forsiden av kommoden. Er det noen som har prøvd det, isåfall blir det bra? Hvordan gjør man det?

Til slutt, noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig det ikke betyr noe for deg, men jeg ville nå dekorert en kommode annerledes om den skal stå i stuen eller i et barnerom, da. Derfor spør jeg - du gjør nå som du vil.

I stuen har jeg malt en kommode og skiftet håndtak. Jeg synes den ble fin. På et barnerom, kanskje jeg ville malt tegneseriefigurer på.

På et baderom ville jeg kanskje brukt litt dekorsåper å lime på, det har jeg gjort på speilet på gjestetoalettet.

Jeg ville også variert malingstypen etter hva slags bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det ikke betyr noe for deg, men jeg ville nå dekorert en kommode annerledes om den skal stå i stuen eller i et barnerom, da. Derfor spør jeg - du gjør nå som du vil.

I stuen har jeg malt en kommode og skiftet håndtak. Jeg synes den ble fin. På et barnerom, kanskje jeg ville malt tegneseriefigurer på.

På et baderom ville jeg kanskje brukt litt dekorsåper å lime på, det har jeg gjort på speilet på gjestetoalettet.

Jeg ville også variert malingstypen etter hva slags bruk.

Jeg vet hvordan jeg vil at kommoden skal se ut, problemet er bare hvordan jeg oppnår dette, med sjablonger eller stoff. Den skal forresten stå i stuen :)

Hva slags lim bruker man på stoffet? Tapetlim og lakk oppå til slutt? Eller finnes det annet lim?

Jeg har også tenkt på tapet, men da må man vel kjøpe en hel rull og det blir litt dyrt med den tapeten jeg ønsker på denne loppemarkedkommoden.....

Endret av hilli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...