AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #1 Skrevet 26. august 2021 Jeg har innsett at både meg selv er nok ikke så enkel å være med lengre, samt min tålmodighet ovenfor enkelte andre har også tatt slutt. Det kommer noen stikk både her og der i fra enkelte andre venninner når vi treffes. Jeg er i utgangspunktet en rolig person som ikke er ute til å lage konflikter og uvennskap. Får stortsett gode tilbakemeldinger i fra jobben at jeg har en fin personlighet, og det samme har venninner også sagt dette opp igjennom årene. Jeg har en venninnegjeng som jeg sliter litt med, men har heldigvis to-tre andre venninner som jeg treffes engang i blant som jeg har det veldig kjekt i sammen med. Men det er denne venninnegjengen da. Nå i det siste så føler jeg har bare blitt overkjørt og blitt lite tatt hensyn til og føler mine forslag blir fort nedstemt. Blir også fort dårlig stemning sånn oss i mellom. Ikke bare mellom meg og de andre, det kan fort oppstå dårlig stemning mellom venninne A og venninne B. Denne venninnegjeng føler jeg også over i en lengre periode gir dårlige vibber oss i mellom når vi treffes. Det henger liksom noe uløste konflikter i luften. Og vi har skapt oss en dårlig kultur at vi fort snakker litt ned hverandre når den ene personen ikke er tilstede. Dette gjør meg ganske trist, for jeg ønsker ikke å være en slik person. Jeg savner ærlighet, oppbakking av venninner som gir meg en boost, energi osv Det ble en dårlig stemning igjen i helgen da vi hadde en liten sammenkomst, og nå tror jeg ikke orker å treffe dem mer. Jeg er lei meg etterpå og nedfor omtrent hver gang vi treffes. Dette har samboer min også begynt å legge merke til, han merker hvem jeg har vært ute med av mine venninner. Han ser fort hvem som gir meg masse energi og er i godt humør når jeg kommer hjem, og hvem som gjør at jeg kommer hjem i dårlig humør. Tenker det er på tide jeg fase dem ut. Men hvordan gjør dette uten dramatikk? Vi er voksne damer, og jeg har innsett at visst jeg faser dem ut så har jeg omtrent ikke venninner igjen. Og det er ikke lett å få nye venninner i voksen alder, men jeg vil heller ha to gode venninner igjen enn ti dårlig venninner. Anonymkode: 67e8d...c3a
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #2 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har innsett at både meg selv er nok ikke så enkel å være med lengre, samt min tålmodighet ovenfor enkelte andre har også tatt slutt. Det kommer noen stikk både her og der i fra enkelte andre venninner når vi treffes. Jeg er i utgangspunktet en rolig person som ikke er ute til å lage konflikter og uvennskap. Får stortsett gode tilbakemeldinger i fra jobben at jeg har en fin personlighet, og det samme har venninner også sagt dette opp igjennom årene. Jeg har en venninnegjeng som jeg sliter litt med, men har heldigvis to-tre andre venninner som jeg treffes engang i blant som jeg har det veldig kjekt i sammen med. Men det er denne venninnegjengen da. Nå i det siste så føler jeg har bare blitt overkjørt og blitt lite tatt hensyn til og føler mine forslag blir fort nedstemt. Blir også fort dårlig stemning sånn oss i mellom. Ikke bare mellom meg og de andre, det kan fort oppstå dårlig stemning mellom venninne A og venninne B. Denne venninnegjeng føler jeg også over i en lengre periode gir dårlige vibber oss i mellom når vi treffes. Det henger liksom noe uløste konflikter i luften. Og vi har skapt oss en dårlig kultur at vi fort snakker litt ned hverandre når den ene personen ikke er tilstede. Dette gjør meg ganske trist, for jeg ønsker ikke å være en slik person. Jeg savner ærlighet, oppbakking av venninner som gir meg en boost, energi osv Det ble en dårlig stemning igjen i helgen da vi hadde en liten sammenkomst, og nå tror jeg ikke orker å treffe dem mer. Jeg er lei meg etterpå og nedfor omtrent hver gang vi treffes. Dette har samboer min også begynt å legge merke til, han merker hvem jeg har vært ute med av mine venninner. Han ser fort hvem som gir meg masse energi og er i godt humør når jeg kommer hjem, og hvem som gjør at jeg kommer hjem i dårlig humør. Tenker det er på tide jeg fase dem ut. Men hvordan gjør dette uten dramatikk? Vi er voksne damer, og jeg har innsett at visst jeg faser dem ut så har jeg omtrent ikke venninner igjen. Og det er ikke lett å få nye venninner i voksen alder, men jeg vil heller ha to gode venninner igjen enn ti dårlig venninner. Anonymkode: 67e8d...c3a Hvorfor er det vanskelig å få venninner i voksen alder? Ta en prat med noen du føler du har kjemi med på feks treningssenter, på fritidsaktiviteter, har du barn finnes det foreldre du kan komme i kontakt med og foreslå ut å ta en lunsj en formiddag. Om venninnene dine ikke gir deg noe lenger og det stadig er konflikter, så hadde jeg faktisk ikke orket. Bare slutt å initier til kontakt og spør de om å treffes, avslår du bare. Spør de etterhvert om hvorfor, så kan du jo si det som det er, at du føler dere har vokst fra hverandre og at det stadig er små konflikter og uenigheter som du nå i voksen alder ikke orker å være en del av. Anonymkode: ad4b8...970
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #3 Skrevet 26. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Tenker det er på tide jeg fase dem ut. Men hvordan gjør dette uten dramatikk? Anonymkode: 67e8d...c3a Man sir nei takk når man blir invitert og slutter å ta initiativ til å omgås dem. Men hva betyr det om det blir dramatikk hvis du ikke vil omgås dem lenger? Anonymkode: 8159b...051 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #4 Skrevet 27. august 2021 Har du prøvd å snakke med dem om den dårlige dynamikken dere har havnet i? Kan hende tenker de det samme som deg, men tør ikke ta det opp i frykt for å skape dårlig(ere) stemning. Hvis du uansett vurderer å droppe dem helt, hva har du da å tape på å prøve å snakke med dem ærlig? Anonymkode: bfffc...187 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #5 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har du prøvd å snakke med dem om den dårlige dynamikken dere har havnet i? Kan hende tenker de det samme som deg, men tør ikke ta det opp i frykt for å skape dårlig(ere) stemning. Hvis du uansett vurderer å droppe dem helt, hva har du da å tape på å prøve å snakke med dem ærlig? Anonymkode: bfffc...187 For de med sosiale antenner er det ikke lett å ta opp en slik ting. prøv å vær sammen med de som gir deg noe, og ta ei lita pause fra di damene. Trenger ikke være uvenner, men bare bruk tiden din mer på andre, og bli kjent med andre. En pause kan gjøre susen Anonymkode: 63ef8...295
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå