Wawli Skrevet 26. august 2021 #1 Del Skrevet 26. august 2021 Jeg er høygravid og ikke vaksinert (nettopp pga graviditeten) og skal egentlig i konfirmasjon neste helg til søskenbarnet til mannen. Nå som smittetallene øker såpass mye er jeg ikke komfortabel med å delta på slike arrangementer hvor det er så mye folk som ikke tar spesielt hensyn til coronavett/regler/anbefalinger. Jeg føler meg «vanskelig» hvis jeg sier at jeg ikke synes vi skal gå (er snakk om bare meg og mannen), men samtidig er jeg overhodet ikke interessert i å bli smittet så nær fødselen. Er det innafor å avlyse pga dette? Eller er jeg for hysterisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Collan Skrevet 26. august 2021 #2 Del Skrevet 26. august 2021 Hvis du bor i en by med høye smittetall nå har jeg full respekt for ditt syn, jeg ville følt det på samme måten selv. Det er ikke hysterisk av en gravid kvinne å ville det beste for barnet sitt. Jeg har ikke oversikt over data for smitte blant gravide kvinner, men det er garantert negativt for deg og barnet om du skulle bli smittet. Akkurat hvor negativt er vanskelig å si, men jeg synes det høres unødvendig ut å ta sjansen ved å gå i konfirmasjonen. På engelsk har de uttrykket "live to fight another day". I denne situasjonen kan det oversettes til å overleve nå for å leve livet seinere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøya90 Skrevet 26. august 2021 #3 Del Skrevet 26. august 2021 Synes ikke at du er hysterisk. Tenker at de helt sikkert har forståelse for at du vil være forsiktig? Jeg har selv takket nei til en konfirmasjon. Jeg er ikke gravid en gang, men har valgt å avstå fra vaksinen. For meg er kjennes det feil å delta på store sosiale sammenkomster nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sermina Skrevet 26. august 2021 #4 Del Skrevet 26. august 2021 Jeg er i samme situasjon og vi har valgt å ikke dra i konfirmasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilylune Skrevet 26. august 2021 #5 Del Skrevet 26. august 2021 Det ville jeg hatt forståelse for! Håper de som holder konfirmasjonen forstår at du ikke vil utsette deg selv og barnet for risiko. Men du må være tydelig på at det er det som er grunnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 26. august 2021 #6 Del Skrevet 26. august 2021 Hvis mannen din er fullvaksinert så kan jo han dra, men han må være forisktig i konfirmasjonen og holde seg litt unna deg de første dagene etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg