Ayesh Skrevet 26. august 2021 #1 Skrevet 26. august 2021 Flytende paracet... Hvordan oppbevarer dere den etter at flasken er åpnet? I romtemperatur eller i kjøleskapet? Og gir dere paracet til barna når de er forkjølet?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #2 Skrevet 26. august 2021 Jeg oppbevarer den i kjøleskapet. Dette blir også gjort på jobb. Og vi gir Paracet til barna hvis de er forkjølet med hodeverk og/eller feber. Anonymkode: f6ae8...516
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #3 Skrevet 26. august 2021 Oppbevaring står på pakken Anonymkode: 0be2b...83e 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #4 Skrevet 26. august 2021 Det er ingen krav fra produsent om oppbevaring i kjøleskap. Barn kan få Paracet hvis de har feber eller smerter, ville ikke gitt det "bare" for forkjølelse. Anonymkode: b9fb3...2b8
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #5 Skrevet 26. august 2021 Gir paracet når jeg ser at barna er skikkelig plaget. Jeg gir ikke paracet for den minste ting. De må faktisk kunne lære seg at all smerte ikke er noe man bare kan medisinere bort. Anonymkode: 831b2...604
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #6 Skrevet 26. august 2021 Ayesh skrev (2 timer siden): Flytende paracet... Hvordan oppbevarer dere den etter at flasken er åpnet? I romtemperatur eller i kjøleskapet? Og gir dere paracet til barna når de er forkjølet? Paracet hjelper jo ikke mot «forkjølelse» altså snørrete osv. Det er febernedsettende og smertestillende. Feber i seg selv er ikke farlig, det betyr bare at kroppen jobber mot infeksjon. Men feberen skal såklart ikke bli for høy. Viktig å være restriktivt med Paracet til barn tenker jeg, og gi når det virkelig trengs. Man må ikke gi Paracet selvom ungen har 39 i feber men er i fin form. (Med mindre det er historikk med feberkramper såklart) Anonymkode: 4b43a...3af
Million Skrevet 26. august 2021 #7 Skrevet 26. august 2021 Jeg ga ikke Paracet så fort ungen var forkjølet, nei, det skulle være høy feber og ev hodepine og muskelverk etc i tillegg. Da kan man gi smertestillende/febernedsettende som Paracet, gjerne for at barnet skal få mer matlyst og drikke mer (når smertene og feberen dempes øker gjerne lysten på mat og drikke). Er barnet i grei form til tross for forkjølelse og spiser/drikker og kanskje leker litt, ville jeg ikke gitt Paracet. Hvorfor skal man det, når formen er ok nok uten?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #8 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): De må faktisk kunne lære seg at all smerte ikke er noe man bare kan medisinere bort. Anonymkode: 831b2...604 Hvorfor må de lære seg det? For en utrolig gammeldags og utdatert holdning. Anonymkode: d4cfe...f0f
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #9 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvorfor må de lære seg det? For en utrolig gammeldags og utdatert holdning. Anonymkode: d4cfe...f0f Fordi man ikke skal bli avhengig av å bruke smertestillende for den minste ting. Anonymkode: 0451b...a91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå