Gå til innhold

Tatt tidlig UL hvor alt var ok, men mistet senere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og i hvilken uke tok du UL?

Anonymkode: 25b2a...a94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan miste fosteret/barnet når som helst i svangerskapet.

Anonymkode: 1acb1...a58

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok faktisk 2 tidlige ultralyder (ble 2 fordi den første var litt for tidlig for å se nakkefold osv) og ordinær ultralyd hvor alt var bra, babyen døde alikevel noen uker senere. Det er aldri en garanti. Men oftest går det jo bra etter uke 12. 

Anonymkode: 672b4...739

Skrevet

Ja, tok UL i uke 9 der alt så greit ut. Ny UL i uke 13 og da viste organene såpass med avvik at svangerskapet måtte avsluttes.

Skrevet

Jeg tok en tidlig ul i uke 7 og da så alt ok ut. Hjertet slo og embryoet var normalt utviklet.

I uke 9-10 tok jeg ny ul og da var det ingen hjerteaktivitet. Ut i fra størrelsen på embryoet så det ut til at det døde i uke 8.

Anonymkode: 6641f...ec4

Skrevet

UL uke 8, alt så normalt ut og hjertet slo. Mistet 11+6, SA. 

Lurer egentlig litt på hvorfor du spør? Javisst fins vi som har mistet etter at én (eller flere) ultralyder så bra ut. Det er ingen garantier i et svangerskap. Om du spør etter de som måtte reise hjem fra sykehuset uten baby, eller mistet barnet i krybbedød, så fins de også. Men det er ikke det samme som at det er vanlig, eller at det er stor sannsynlighet for at det vil skje deg. 

Anonymkode: 32eb8...550

• Liker 1
Skrevet

Ul uke 9, alt ok. Ul uke 12 MA

Anonymkode: b0ae3...aa1

Skrevet

Søsteren min tok ultralyd i uke 9, alt så da fint ut, men hun fikk påvist MA på ultralyd i uke 12. En venninne hadde tatt ultralyd i uke 12 hvor alt så bra ut men de oppdaget avvik uforenlig med liv utenfor livmoren på OUL i uke 19. 

Anonymkode: 50f5a...ada

Skrevet

Tidlig ul i uke 8 og alt så fint ut og hjertet slo, hjerte stoppet på ul i uke 12. Fosteret døde i ca uke 10/11.

Anonymkode: d4ae8...dac

Skrevet

Ja, det skjedde meg. Tok ultralyd i uke 7, hvor alt så bra ut. Ultralyd i uke 10 viste MA, og fosteret ble målt til ca uke 8. 

Anonymkode: 02c5a...557

Skrevet

Litt anna historie, var på UL tidlig to gonger, der kom det fram avvik ved fostervann, plassering og trang fostersekk. Fosteret levde og eg var ikkje råda til å avslutta. Opplevde MA i uke 14, fosteret vart målt til ca 12+4. 

Veit om folk som har vore på tidlig ultralyd som har opplevd SA/MA seinare.

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

UL uke 8, alt så normalt ut og hjertet slo. Mistet 11+6, SA. 

Lurer egentlig litt på hvorfor du spør? Javisst fins vi som har mistet etter at én (eller flere) ultralyder så bra ut. Det er ingen garantier i et svangerskap. Om du spør etter de som måtte reise hjem fra sykehuset uten baby, eller mistet barnet i krybbedød, så fins de også. Men det er ikke det samme som at det er vanlig, eller at det er stor sannsynlighet for at det vil skje deg. 

Anonymkode: 32eb8...550

Dette. Jeg føler det blir som å skremme seg selv med vilje, fordi man vil alltid finne noen som har opplevd det man etterspør. Og ettersom det som oftest kun er de som har opplevd å miste etter UL som svarer, gir det et falskt inntrykk av hvor vanlig det er. Det ER veldig stor sjanse for at alt går bra om man har sett hjertet slå, og jo lenger ut i graviditeten man har kommet, jo større sjanse er det for at det går bra! Dessverre er det aldri noen garanti for at man får et levendefødt barn uansett, men sjansene for at noe skjer etter uke 12 er likevel minimale (rundt 1 prosent, ergo er det 99% sjanse for at det faktisk går bra). Prøv å fokusere på det heller ❤️ 

Jeg vet om par som har opplevd at barnet deres dør i magen rett før/etter termin, og du ville garantert hørt ifra mange som har opplevd det samme dersom du opprettet en tråd om det her inne, men det betyr likevel ikke at det er normalt i det hele tatt. 

Anonymkode: 9ced8...92d

• Liker 3
Skrevet

Nei, men barnet viste seg å ha autisme isteden, dette kan man ikke avdekke på tidlig Ul..

Anonymkode: 25f9c...3e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Nei, men barnet viste seg å ha autisme isteden, dette kan man ikke avdekke på tidlig Ul..

Dette er jo HELT urelevant for spørsmålet fra TS. Selv om alt tilsynelatende var fint på UL, så har du jo ikke mistet barnet (som det spørres om).

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Selvfølgelig kan man ikke avdekke det på ultralyd. 

Anonymkode: 672b4...739

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...