AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #1 Skrevet 26. august 2021 Hei, fant ut at jeg var gravid for en uke siden. Søndag fikk jeg rosa og brun utflod, før jeg mandag-onsdag har blødd litt friskt blod . Jeg tenkte at nå har det gått skeis igjen. Men blødningene denne gangen har vært mer sparsommelige, det er kun bittelitt som kommer når jeg tørker meg, og minimalt i bindet. Dette har ikke vært en vanlig mens/spontanabort. I dag tidlig fikk jeg et innflall og tok en test som var veldig positiv. Streken på den var mye sterkere enn testen jeg tok på søndag. Kan jeg være gravid likevel? Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 6a151...d1c
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #2 Skrevet 26. august 2021 Jeg har opplevd dette. Ene gangen resulterte i friskt barn. Andre gangen ble det påvist blighted ovum i uke 9. Anonymkode: 3f995...dac
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #3 Skrevet 26. august 2021 Kalles festeblødning. Jeg fikk det samme som varte i 5-6 dager. Sparsommelig blødning slik som deg. Har idag en nydelig 3 åring 😊 Gratulerer med graviditeten 😊♥️ Anonymkode: 844f0...c4b
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #4 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kalles festeblødning. Jeg fikk det samme som varte i 5-6 dager. Sparsommelig blødning slik som deg. Har idag en nydelig 3 åring 😊 Gratulerer med graviditeten 😊♥️ Anonymkode: 844f0...c4b Er vel ikke festeblødning så sent? Anonymkode: 1aad2...ce1 7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #5 Skrevet 26. august 2021 Høres ut som festeblødning. Jeg fikk også slik husket jeg og tenkte at nå mister jeg dem (hadde mistanke om tvillinger pga prøverør). Jeg fikk da heldigvis komme til med det samme på klinikken for å sjekke ut. Og fikk vite at dette var normalt og dette hadde festet seg begge eggene. Har i dag to friske tvillinger på snart 18 år 😍😍 Hadde en god del murringer/kynner igjennom hele svangerskapet og (veldig likt som mensmurring). Er du kvalm og ellers trøtt? Det er jo og et tegn på at mye skjer i kroppen pga graviditeten. Ønsker deg masse lykke til 🍀 Anonymkode: 2c79e...d79
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #6 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Kalles festeblødning. Jeg fikk det samme som varte i 5-6 dager. Sparsommelig blødning slik som deg. Har idag en nydelig 3 åring 😊 Gratulerer med graviditeten 😊♥️ Anonymkode: 844f0...c4b Festeblødning kommer jo ikke så sent. Ts, jeg blødde litt i begynnelsen av svangerskapet, men alt gikk fint 🙂 Anonymkode: e36cc...0ca 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #7 Skrevet 26. august 2021 Høres mer ut som hormonell blødning/lettblødende slimhinner. Festeblødning kommer vel akkurat rundt ikm? Som jeg forstår TS er hun en uke over ikm? Uansett, antakelig ikke noe farlig Anonymkode: 3a4b2...c44 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #8 Skrevet 26. august 2021 Festeblødning (et omstridt konsept i seg selv) ville skjedd når egget fester seg, ca 6-10 dager etter eggløsning, så det er det neppe. Men det er vanlig med en hormonell blødning rundt den tiden man skulle hatt mensen, og småblødninger generelt tidlig i svangerskapet, så blødningen du beskriver utelukker på ingen måte at du fortsatt er gravid. Gå til legen og be om å måle hcg med noen dagers mellomrom, så ser dere om det stiger normalt eller synker, og får vite sikkert. Anonymkode: 10138...812 2
Amatariel Skrevet 26. august 2021 #9 Skrevet 26. august 2021 Kan være en svangerskapsblødning. Det har jeg opplevd. Var 100% sikker på at jeg hadde fått mensen, for blødde i tre lange dager med mye blod og skifting av bind hyppig. Fikk totalt sjokk da det viste seg en liten stund senere at jeg var gravid. Alt fint med spiren. Vil anbefale deg å fortsette og teste. Helt til du får 3+ på en digital. Kan snakke med legen om denne blødningen her, så får du nok en TUL rundt uke 6/7 for å sjekke ståa. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #10 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Festeblødning (et omstridt konsept i seg selv) ville skjedd når egget fester seg, ca 6-10 dager etter eggløsning, så det er det neppe. Men det er vanlig med en hormonell blødning rundt den tiden man skulle hatt mensen, og småblødninger generelt tidlig i svangerskapet, så blødningen du beskriver utelukker på ingen måte at du fortsatt er gravid. Gå til legen og be om å måle hcg med noen dagers mellomrom, så ser dere om det stiger normalt eller synker, og får vite sikkert. Anonymkode: 10138...812 Stemmer, «festeblødning» er ikke en medisinsk term, det er noe prøvere har funnet på. Det som er et kjent medisinsk fenomen er at man kan oppleve en blødnkng rundt tidspunkt for uteblitt mens. «Rundt tidspunkt» vil si en uke til eller fra. Det er ikke slik at kommer blødningen på dag 10 etter eggløsning er det en festeblødning, mens kommer den dag 12 er det en hormonell blødning. Bløsningen kan komme av av egget «graver seg ned», denne prosessen varer i noen uker, ikke dager. Prøvende kvinner blir utrolig oppsatt på alle små detaljer som er uviktige og lager seg egne teorier som siden bli «sannheter». Til TS, dette høres i utgangspunktet ut som en ufarlig blødnkng siden testen blir sterkere. Om du skulle oppleve mer blod kan det være en ide å få målt hcg hos fastlege. Anonymkode: 99ae5...120 1
Patriotpaula Skrevet 26. august 2021 #11 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Stemmer, «festeblødning» er ikke en medisinsk term, det er noe prøvere har funnet på. Det som er et kjent medisinsk fenomen er at man kan oppleve en blødnkng rundt tidspunkt for uteblitt mens. «Rundt tidspunkt» vil si en uke til eller fra. Det er ikke slik at kommer blødningen på dag 10 etter eggløsning er det en festeblødning, mens kommer den dag 12 er det en hormonell blødning. Bløsningen kan komme av av egget «graver seg ned», denne prosessen varer i noen uker, ikke dager. Prøvende kvinner blir utrolig oppsatt på alle små detaljer som er uviktige og lager seg egne teorier som siden bli «sannheter». Anonymkode: 99ae5...120 Hvor er kilden på det? Jf 👇🏻er implantasjonen over på dag 5 etter tilbakeføring (10dpo). Hva er det du mener varer i noen uker? Dette blir det samme for de som ikke har IVF mtp DPO-dager 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #12 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Stemmer, «festeblødning» er ikke en medisinsk term, det er noe prøvere har funnet på. Det som er et kjent medisinsk fenomen er at man kan oppleve en blødnkng rundt tidspunkt for uteblitt mens. «Rundt tidspunkt» vil si en uke til eller fra. Det er ikke slik at kommer blødningen på dag 10 etter eggløsning er det en festeblødning, mens kommer den dag 12 er det en hormonell blødning. Bløsningen kan komme av av egget «graver seg ned», denne prosessen varer i noen uker, ikke dager. Prøvende kvinner blir utrolig oppsatt på alle små detaljer som er uviktige og lager seg egne teorier som siden bli «sannheter». Til TS, dette høres i utgangspunktet ut som en ufarlig blødnkng siden testen blir sterkere. Om du skulle oppleve mer blod kan det være en ide å få målt hcg hos fastlege. Anonymkode: 99ae5...120 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Festeblødning (et omstridt konsept i seg selv) ville skjedd når egget fester seg, ca 6-10 dager etter eggløsning, så det er det neppe. Men det er vanlig med en hormonell blødning rundt den tiden man skulle hatt mensen, og småblødninger generelt tidlig i svangerskapet, så blødningen du beskriver utelukker på ingen måte at du fortsatt er gravid. Gå til legen og be om å måle hcg med noen dagers mellomrom, så ser dere om det stiger normalt eller synker, og får vite sikkert. Anonymkode: 10138...812 Øøøeh. Festeblødning er et kallenavn på et medisinsk begrep som er etablert fordi blodårer sprekker når egget fester seg. Anonymkode: 7ca1f...942
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #13 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Stemmer, «festeblødning» er ikke en medisinsk term, det er noe prøvere har funnet på. Det som er et kjent medisinsk fenomen er at man kan oppleve en blødnkng rundt tidspunkt for uteblitt mens. «Rundt tidspunkt» vil si en uke til eller fra. Det er ikke slik at kommer blødningen på dag 10 etter eggløsning er det en festeblødning, mens kommer den dag 12 er det en hormonell blødning. Bløsningen kan komme av av egget «graver seg ned», denne prosessen varer i noen uker, ikke dager. Prøvende kvinner blir utrolig oppsatt på alle små detaljer som er uviktige og lager seg egne teorier som siden bli «sannheter». Til TS, dette høres i utgangspunktet ut som en ufarlig blødnkng siden testen blir sterkere. Om du skulle oppleve mer blod kan det være en ide å få målt hcg hos fastlege. Anonymkode: 99ae5...120 Øhhhhh, igjen. Denne nedgravingen skjer bare på noen dager. Du misforstår celleøkningen i blastocysten og festing i livmorveggen 🙄 Piiinlig Anonymkode: 7ca1f...942 3
Villette Skrevet 26. august 2021 #14 Skrevet 26. august 2021 Takk for svar! Jeg skal ta blodprøve hos lege senere i dag. Jeg håper jeg får et lite hint allerede i dag om det er noe håp eller ikke. Er en uke over ikm ja. Fortsatt ømme og mørkere brystvorter. Jeg har så langt i år mistet 3 ganger ca. 2 dager etter ikm. Så tenkte at det var det samme som skjedde nå, og det er det jo også en sjans for…Men blødningene denne gangen er veldig annerledes.. TS 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #15 Skrevet 26. august 2021 Lykke til, TS ❤️ Anonymkode: 7ca1f...942
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #16 Skrevet 26. august 2021 Patriotpaula skrev (46 minutter siden): Hvor er kilden på det? Jf 👇🏻er implantasjonen over på dag 5 etter tilbakeføring (10dpo). Hva er det du mener varer i noen uker? Dette blir det samme for de som ikke har IVF mtp DPO-dager Implantasjon er en ting. Men det foregår mange andre prosesser og. Desidualisering av endometiret, og senere trofoblastinvasjonen. Dette kan gi blødninger. Du kan lese mer om det her om du vil: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7312091/ https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5769129/ Anonymkode: 99ae5...120 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #17 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Øøøeh. Festeblødning er et kallenavn på et medisinsk begrep som er etablert fordi blodårer sprekker når egget fester seg. Anonymkode: 7ca1f...942 Les gjerne kildene mine over om du ønsker å forstå mer kompleksiteten i det du beskriver så banalt. Anonymkode: 99ae5...120 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #18 Skrevet 26. august 2021 Jeg opplevde det samme i begge mine svangerskap, og det gikk bra begge ganger. Lykke til, TS! Anonymkode: 78ef1...3c5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #19 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Øhhhhh, igjen. Denne nedgravingen skjer bare på noen dager. Du misforstår celleøkningen i blastocysten og festing i livmorveggen 🙄 Piiinlig Anonymkode: 7ca1f...942 Mener du at trofoblastinvasjonen er over på noen dager? eller mener du at det kun er selve implantasjonen som kan gi blødning? Det som er pinlig er når ikke-fagfolk tror de kan medisin bare fordi de har lest på forum og sett noen slike slides som over.. Anonymkode: 99ae5...120 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå