AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #1 Skrevet 25. august 2021 Jeg ser serien supernanny på tv2 sumo. Har sett mange episoder etterhverandre. Serien er fra USA og England. En gjenganger er «snack time» , og det er flere ganger per dag! De får potetgull, ostepinner, halvfabrikata , liten pose godis osv. Er dette helt vanlig I andre land ? Her i Norge driver ingen å gi snacks flere ganger om dagen uka rundt er dette helt seriøst vanlig i andre land? Forstår de ikke at det er usunt i store mengder ? Anonymkode: 0dcd4...020 11
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 Ja det er vanlig Anonymkode: fdc19...4fd 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #3 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ser serien supernanny på tv2 sumo. Har sett mange episoder etterhverandre. Serien er fra USA og England. En gjenganger er «snack time» , og det er flere ganger per dag! De får potetgull, ostepinner, halvfabrikata , liten pose godis osv. Er dette helt vanlig I andre land ? Her i Norge driver ingen å gi snacks flere ganger om dagen uka rundt er dette helt seriøst vanlig i andre land? Forstår de ikke at det er usunt i store mengder ? Anonymkode: 0dcd4...020 Nå vet du jo grunnen til at det er så mange overvektige i spesielt USA. Store porsjoner, snacktime, hvitt brød osv. Anonymkode: 6ffcd...158 18
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #4 Skrevet 25. august 2021 Ikke vanlig i Norge. Anonymkode: 24004...a11 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 Har bodd i USA og det er alltid snacks. All barneidrett har gjerne «snack schedule» hvor foreldre melder seg på å ha snacks med til kamper og for de små også treninger. Mine klarte ikke å venne seg til det siden de var oppvokst i Norge Matpakkene til barnas venner var full av snacks. Når vennene deres fikk høre om lørdagsgodis fikk de sjokk. Kan litt forstå at barn fikk litt pretzels eller potetgull i marboksene, det fikk ungene til å drikke i varmen. Vi bodde i en by i California hvor alle barna syklet, så selv om alle spiste snacks så var det minimalt med overvekt. snacks var også sykt billig. Husker jeg var innom Walmart og enkelte hadde fylt opp handlevogner med alt mulig snacks og gatorade. Eneste snacksen vi alltid handlet på Costco var esker med små nøtteblandinger eller granolabarer til å ha på turene våre. Anonymkode: a2716...c38 15
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #6 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan litt forstå at barn fikk litt pretzels eller potetgull i marboksene, det fikk ungene til å drikke i varmen. Hjelper jo ikke det om de har spist salt potetgull som trekker til seg all væsken😅 Anonymkode: ece9e...f94 10
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #7 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ser serien supernanny på tv2 sumo. Har sett mange episoder etterhverandre. Serien er fra USA og England. En gjenganger er «snack time» , og det er flere ganger per dag! De får potetgull, ostepinner, halvfabrikata , liten pose godis osv. Er dette helt vanlig I andre land ? Her i Norge driver ingen å gi snacks flere ganger om dagen uka rundt er dette helt seriøst vanlig i andre land? Forstår de ikke at det er usunt i store mengder ? Anonymkode: 0dcd4...020 Ja, syns at i mange typisk vestlige land så dreier nesten hele dagen seg om måltidene😳🙈 Anonymkode: ece9e...f94 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #8 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hjelper jo ikke det om de har spist salt potetgull som trekker til seg all væsken😅 Anonymkode: ece9e...f94 Er jo ikke potetgullet som trekker til seg vesken 😅 Anonymkode: b31dd...acc 10
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #9 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er jo ikke potetgullet som trekker til seg vesken 😅 Anonymkode: b31dd...acc Du var ikke smart nok til å se at det sto SALT i den setningen da 🙄 Anonymkode: 9a3c0...6ee 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #10 Skrevet 26. august 2021 Men de bruker ordet «snack» på en annen måte enn oss, kan også bety frukt/mellommåltid. Anonymkode: 97d68...ed8 16
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #11 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men de bruker ordet «snack» på en annen måte enn oss, kan også bety frukt/mellommåltid. Anonymkode: 97d68...ed8 Nettopp. Det er rett og slett det de kaller et mellommåltid. Litt spesielt at enkelte tror at reality-TV (og i dette tilfellet til og med et program som handler om dårlig oppdragelse!) er slik alle lever i virkeligheten. Dette er et program ment for å underholde. Anonymkode: 5c471...8af 7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #12 Skrevet 26. august 2021 Samme da vi bodde i Sør-Spania. Jeg gikk på den lokale ungdomskolen der og alt av kantinemat innholdt enten sjokolade eller masse ost. I tillegg til all snacks som man kjøpte ved siden av. Her var det ikke overvekt som var det største problemet men grusomme tenner barna hadde pga all sukkeret de fikk i seg 🙈 Anonymkode: d5103...626 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #13 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg ser serien supernanny på tv2 sumo. Har sett mange episoder etterhverandre. Serien er fra USA og England. En gjenganger er «snack time» , og det er flere ganger per dag! De får potetgull, ostepinner, halvfabrikata , liten pose godis osv. Er dette helt vanlig I andre land ? Her i Norge driver ingen å gi snacks flere ganger om dagen uka rundt er dette helt seriøst vanlig i andre land? Forstår de ikke at det er usunt i store mengder ? Anonymkode: 0dcd4...020 Slo ikke supernanny ned på at mellommåltidene var så usunne da? Anonymkode: b1abf...248 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #14 Skrevet 26. august 2021 Jeg jobbet i barnehager i New Zealand, der hadde de snack time hver dag. Da fikk alle barna velge mellom potetgull og sjokoladekjeks😮 Anonymkode: 72605...3b0 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #15 Skrevet 26. august 2021 Var au pair i England, med barn på dyr og fancy privatskole. Der kom alle nannyene/au pairene med potetgull eller kjeks til ungene når man henta etter skoledagen. Ungene var jo sultne må vite. Men da jeg foreslo å ha med noe faktisk mat så de bare rart på meg, det skulle være potetgull eller kjeks 😛 Anonymkode: 67096...3f0 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #16 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Var au pair i England, med barn på dyr og fancy privatskole. Der kom alle nannyene/au pairene med potetgull eller kjeks til ungene når man henta etter skoledagen. Ungene var jo sultne må vite. Men da jeg foreslo å ha med noe faktisk mat så de bare rart på meg, det skulle være potetgull eller kjeks 😛 Anonymkode: 67096...3f0 Fy skam deg som kunne si noe så frekt og uhørt 😝 Anonymkode: d5103...626 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #17 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nettopp. Det er rett og slett det de kaller et mellommåltid. Litt spesielt at enkelte tror at reality-TV (og i dette tilfellet til og med et program som handler om dårlig oppdragelse!) er slik alle lever i virkeligheten. Dette er et program ment for å underholde. Anonymkode: 5c471...8af Jeg tror du burde snakke med et passende utvalg amerikanere fra alle samfunnsskikt, så vil du se at denne snacken deres ikke akkurat er fullverdig mat... Anonymkode: e4c43...310 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #18 Skrevet 26. august 2021 Vi kaller det mellommåltid å gir/yoghurt/en grov brødskive med pålegg. Brus, potetgull/annet snacks er ko også normalt i matpakke der. Anonymkode: 21613...585
Million Skrevet 26. august 2021 #19 Skrevet 26. august 2021 Det har jeg lagt merke til i diverse amerikanske og britiske programmer også: de serverer ungene en pose potetgull (!) som mellommåltid når ungene er sultne! Eller en sjokoladepudding e.l. Å gi ungene faktisk sunn mat er visst lite brukt. Er helt sykt egentlig. Det eneste jeg husker jeg la merke til i en serie, var at "Jon & Kate + 8" som regel ga ungene sunne grønnsaker eller frukt som mellommåltider (de er amerikanere). Alle i familien var svært slanke, både voksne og unger, og hadde et generelt sunnere kosthold enn jeg har sett i mange andre amerikanske serier og tv-programmer. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #20 Skrevet 26. august 2021 Her får barna ofte frokostblanding til frokost (full av sukker), til lunsj på skolen er det vanlig mat + en liten pose chips og gjerne litt kjeks eller sjokolade. Barna drikker også gjerne brus eller sjokolademelk hver dag også. Man kan si mye om brødskiven til nordmenn, men hundre ganger bedre enn dette hvert fall... våre barn spiser ikke slik, men de får i seg mer usunt enn det vi skulle ønske nettopp fordi andre foreldre alltid skal ha med snacks. Anonymkode: db3af...046 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå