NorthernLight Skrevet 25. august 2021 #1 Del Skrevet 25. august 2021 (endret) Sitat I en fersk meningsmåling Norstat har gjort for NRK svarer et klart flertall ja til at alle barn helt ned i 12-års alderen bør få tilbud om vaksine. – Det høres ganske bra ut å slippe å bli ordentlig syk og få være på skolen, sier Max Bungum Heidar. Han og venninnen Louise Brostrauss er begge tretten år gamle. De ønsker å få vaksine og synes det er viktig at barn skal kunne være sammen. https://www.nrk.no/norge/flertall-for-vaksinering-av-barn-mellom-12-15-ar-1.15622615 Dette var spørsmålet: "Vaksinene Norge bruker er godkjent for personer ned til 12 år i Europa. Bør norske helsemyndigheter tilby alle ned til 12 år koronavaksine? 62 % svarer JA. 13 % svarer NEI. 26 % svarer VET IKKE." Mange eksperter i verden har anbefalt vaksine til yngre i lang tid, men her i Norge har man kjørt på med grønt nivå osv uten at man har fått valget om å få vaksine. Endret 25. august 2021 av NorthernLight 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbalala Skrevet 26. august 2021 #2 Del Skrevet 26. august 2021 Det viser jo ikke annet enn at folk fremdeles er fullstendig hjernevasket. "Flertallet" har ikke noe grunnlag for å uttale seg om dette. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrittgåendeBurugle Skrevet 26. august 2021 #3 Del Skrevet 26. august 2021 Barbalala skrev (51 minutter siden): Det viser jo ikke annet enn at folk fremdeles er fullstendig hjernevasket. "Flertallet" har ikke noe grunnlag for å uttale seg om dette. Sånn i motsetning til deg? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbalala Skrevet 26. august 2021 #4 Del Skrevet 26. august 2021 FrittgåendeBurugle skrev (Akkurat nå): Sånn i motsetning til deg? Jeg vet jo at jeg ikke har faglig bakgrunn til å vurdere dette. Helt absurd at man lager en meningsmåling på noe slikt, og presenterer det som om noe man bør ta hensyn til. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 26. august 2021 #5 Del Skrevet 26. august 2021 Det er egentlig ikke så interessant annet enn at mange foreldre sannsynligvis vil la barnet bli vaksinert, dersom det åpnes for det. Det viktigste er at man tar grundige vurderinger rundt risiko den ene og andre veien, samt nytten for det enkelte barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrittgåendeBurugle Skrevet 26. august 2021 #6 Del Skrevet 26. august 2021 Barbalala skrev (2 minutter siden): Jeg vet jo at jeg ikke har faglig bakgrunn til å vurdere dette. Helt absurd at man lager en meningsmåling på noe slikt, og presenterer det som om noe man bør ta hensyn til. Jeg syns det er fint og viktig med meningsmålinger for å se hvordan og hvilke meninger "folket" har. For øvrig enig i at resultater fra meningsmålinger ikke skal være det regjeringen først og fremst støtter seg på her, men absurd vil jeg ikke kalle det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 26. august 2021 #7 Del Skrevet 26. august 2021 41 minutter siden, Barbalala said: Jeg vet jo at jeg ikke har faglig bakgrunn til å vurdere dette. Det har ikke hindret deg i å ha sterke meninger om det meste relatert til covid til nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert Koch Skrevet 26. august 2021 #8 Del Skrevet 26. august 2021 1 hour ago, Barbalala said: Jeg vet jo at jeg ikke har faglig bakgrunn til å vurdere dette. Ja, det har du jo vist tydelig hele veien. Men hvorfor er det absurd å lage en meningsmåling? Og hvorfor mener du folk er hjernevasket når de mener noe annet enn deg, men samtidig støtter vitenskapen? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Værre Skrevet 26. august 2021 #9 Del Skrevet 26. august 2021 Barn vaksineres mot alle mulige sykdommer så det er merkelig om man plutselig ikke skal det for korona. Så lite smitte vi faktisk hadde i mai 2020 burde skolene vært åpnet og nå burde de definitivt vært stengt til barna er vaksinert. I det minste kjørt rødt nivå. Man har også ikke klart å oppgradere ventilasjonsanlegg på skoler. Slik at smitterisikoen blir betydelig mindre. Dette har man gjort i blant annet Tyskland. FHI sin fornektelse av aerosolsmitte har kun vært godt for produksjon av antibac. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 26. august 2021 Forfatter #10 Del Skrevet 26. august 2021 Værre skrev (1 minutt siden): Man har også ikke klart å oppgradere ventilasjonsanlegg på skoler. Slik at smitterisikoen blir betydelig mindre. Dette har man gjort i blant annet Tyskland. FHI sin fornektelse av aerosolsmitte har kun vært godt for produksjon av antibac. Ja de har nesten ikke snakket om aerosolsmitte. De sa munnbind ikke hadde noe effekt og . De har sagt mye rart, er bare noen uker siden eksperten Preben Aavitsland sa at pandemien var over på Twitter også, ser ikke som om den er det gitt… 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg