AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #1 Skrevet 25. august 2021 Grunnen er at det ikke finnes noe hjelp for folk som ikke finner en kjæreste eller venner. ABSOLUTT INGENTING. Det at det ikke finnes noe hjelp forsterker tanken om at det er forutbestemt at man skal være alene. At det bare ble bestemt ut i fra genene dine. At det ikke finnes hjelp og man overlatt til seg selv sender signal om at det ikke kan endre seg heller, fordi ingen sier noe som helst om det. Aldri har noen på skolen snakket om hvordan man får kjæreste og venner. Samfunnet bare legger opp til at alle skal finne dette selv uten hjelp. Om man ikke klarer det tror man at det er noe galt med en selv. Hvorfor er det slik? Vi hjelper folk som brekker armen, som får kreft, som opplever traumer. Men folk uten intimitet er verdiløse, i følge samfunnet. Da er det kort vei til å bli incel. Anonymkode: 1537d...73e 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 Makan til sprøyt. Anonymkode: a0948...91a 10
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #3 Skrevet 25. august 2021 For å få venner må noen like å være med deg. For å få kjæreste må noen bli forelsket i deg. Ingen andre kan lære deg å være deg, eller lære noen til å like deg. Du må være deg selv og håpe at andre liker den du er, enten som venn eller kjæreste. Anonymkode: d76cf...0a4 16
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #4 Skrevet 25. august 2021 Man kan ikke forvente at folk liker en eller vil var sammen med en. Jobb med deg selv, få deg litt terapi. Anonymkode: c6828...26e 10
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 Blir sikkert bare flere. Fordi gutter som aldri har vært med en jente i ung alder innfinner seg med at de er «incels» fremfor å gå ut og møte jenter. Det finnes masse apper for det om ikke annet. Du kan jo ikke sitte hjemme å forvente at drømmedama banker på døren din helt ut av det blå.. Lets be real, det skjer ikke.. Anonymkode: 5c764...b57 10
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #6 Skrevet 25. august 2021 Det ER noe galt med folk ingen andre liker noen gang. Anonymkode: e0cc5...496 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #7 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): For å få venner må noen like å være med deg. For å få kjæreste må noen bli forelsket i deg. Ingen andre kan lære deg å være deg, eller lære noen til å like deg. Du må være deg selv og håpe at andre liker den du er, enten som venn eller kjæreste. Anonymkode: d76cf...0a4 Dette er tull. Selvsagt kan man få tips og veiledning av andre for å bli flinkere til å forbedre seg selv og å ha en bedre personlighet. Mange gjør ting som får andre til å like dem mindre, helt uten å vite at disse tingene ses på negativt av andre, eller de forstår ikke hvorfor andre ser oppfatter disse oppførselene negativt. Anonymkode: 51e99...a80 7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #8 Skrevet 25. august 2021 TS her. Jeg er ikke uenig med dere. Jeg tror dere mistolker det jeg skriver fordi dere har en fordom om hva jeg mener. Jeg sier ikke at man kan forvente at noen liker en. Det jeg prøver å si er at det burde finnes hjelp eller veiledning for folk som sliter med dette. Folk som f eks har dysleksi får hjelp med dette. Poenget er at det må skje FØR noen tror at det bare er ment til å være sånn. Jeg synes det er pussig at mange hater incels, men også som vi ser her i tråden at de ikke skal få hjelp heller. Anonymkode: 1537d...73e 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #9 Skrevet 25. august 2021 Det finnes plenty av hjelp for folk som strever med relasjoner. Anonymkode: e0cc5...496 15
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #10 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det finnes plenty av hjelp for folk som strever med relasjoner. Anonymkode: e0cc5...496 Hørte ingenting om det når jeg gikk på barneskolen, ungdomsskolen og vgs. Aldri blitt tatt opp av noen. Anonymkode: 1537d...73e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #11 Skrevet 25. august 2021 Jeg er kvinne, har strevd med relasjoner på grunn av noe så klassisk som en fraværende far. Jeg har gått i terapi flere ganger på grunn av dette, og lærer stadig. Så det er fullt mulig å få hjelp, men den må jo også være velkommen og ønsket. Anonymkode: 22336...b0d 11
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #12 Skrevet 25. august 2021 I japan er det egne steder hvor man kan leie en kosepartner. Det er ingen sex involvert,men man kan få ligge i armene eller på fanget til en partner og få nærhet. Det kunne kanskje vært en ide å ha her i Norge for oss ensomme. Anonymkode: 2c979...05f 1
Guppy88 Skrevet 25. august 2021 #13 Skrevet 25. august 2021 Kan dere ikke finne hverandre? Det finnes både menn og kvinner som sliter med å finne seg en partner. 4
Jullen Skrevet 25. august 2021 #14 Skrevet 25. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det ER noe galt med folk ingen andre liker noen gang. Anonymkode: e0cc5...496 Ja da har de noe å lære om sosial intelligens tenker jeg. Først og fremst det. Og de fleste terapeuter kan lære i fra seg mye om dette. Ønsker du ikke å gå i terapi, finnes mange løsninger på nettet. Feks podcaster etc. https://podtail.com/no/podcast/relasjonspodden-med-dora-thorhallsdottir-kjersti-i/ https://podcasts.apple.com/no/podcast/godt-selskap-tips-til-gode-relasjoner/id1476513107 Endret 25. august 2021 av Jullen 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #15 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg er kvinne, har strevd med relasjoner på grunn av noe så klassisk som en fraværende far. Jeg har gått i terapi flere ganger på grunn av dette, og lærer stadig. Så det er fullt mulig å få hjelp, men den må jo også være velkommen og ønsket. Anonymkode: 22336...b0d TS her. Føler faren min er årsaken også. https://www.reddit.com/r/offmychest/comments/84n20k/my_dad_was_a_cowardly_weak_pathetic_garbage_pile/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=iossmf Dette minner meg om faren min. Anonymkode: 1537d...73e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #16 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg er kvinne, har strevd med relasjoner på grunn av noe så klassisk som en fraværende far. Jeg har gått i terapi flere ganger på grunn av dette, og lærer stadig. Så det er fullt mulig å få hjelp, men den må jo også være velkommen og ønsket. Anonymkode: 22336...b0d Helt enig i denne. Ts har jo allerede bestemt seg for at det ikke finnes håp…Og da nytter det jo ihvertfall ikke.. Anonymkode: b3be5...c66 7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #17 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helt enig i denne. Ts har jo allerede bestemt seg for at det ikke finnes håp…Og da nytter det jo ihvertfall ikke.. Anonymkode: b3be5...c66 Jøss så hjernedød folk det finnes her. Hvor fra har du at jeg har bestemt meg? Da hadde jeg ikke lagd en slik post. Anonymkode: 1537d...73e 1
Hanna! Skrevet 25. august 2021 #18 Skrevet 25. august 2021 Vet om noen som gikk på sjekkekurs. Han hadde veldig nytte av det. Som jeg forsto det på ham var det helt enkle ting han lærte også, som å øve på å si hei, spørre spørsmål, de helt vanlige tingene. Kan godt hende psykolog også kan hjelpe. Tror flere burde oppsøke slike midler for å lære seg det sosiale spillet. 6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #19 Skrevet 25. august 2021 Ypperlig anledning til å jobbe med seg selv hvis man har det sånn. Det er ikke noe andre kan fikse for en selv. Anonymkode: cee5e...b8f 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #20 Skrevet 25. august 2021 Man må aktivt jobbe for å få venner kjæreste. Du må oppsøke arenaer hvor du kan treffe folk, om det er en hobby, sport, byen, turlag, kurs osv. Ikke alle er en match, men det finnes en/flere der ute som er det. Men du må finne dem, ikke bare sitte hjemme å forvente at helsevesenet skal komme til deg å introdusere deg for dem. Sliter du sosialt, og har vansker for å møte/snakke med nye mennesker. Må du utfordre deg selv, og øve på slike situasjoner. Til slutt vil du oppleve en mestringsfølelse som øker selvtiliten din. Anonymkode: 61405...f52 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå