AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #1 Skrevet 25. august 2021 Barnet mitt ble utredet for Asperger når han var 5 år å fikk da ikke diagnosen selv om han hadde mange tegn på asperger.Ting ble en stund bedre når han begynte på skolen,men nå er han blitt 10 år å ting går ikke bra lenger. Det har det vel ikke gjort på en stund egentlig men nå er det på tide å ta grep. Skolen mener han har angst som tar mer og mer overhånd. Ting han gjorde før nekter han helt å gjøre nå å læreren ser han er engstelig. Det kan være å synge i klasserommet,danse i klasserommet,lese engelsk kun for læreren,skifte i garderoben osv. Alt dette er ting han har gjort før men helt har sluttet med, å de får han ikke til å gjøre det.Itellegg utagerer han mot læreren når han er sint. Nå skal han utredes på nytt på samme sted å redd vi får samme dame som sist. Tenker hun kanskje bare har omtrent bestemt seg på foran siden hun sist kom frem til at det ikke er asperger. Kan jeg be om å få bytte til en annen? Anonymkode: 5fcee...ce4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 du kan alltids prøve, men ikke sikkert det kommer fram eller at de har andre tilgjengelige. Husk å vær nøye på om utredningen følger pakkeforløpet, det reduserer muligheter for å ta egne "valg". Husk samtidig at diagnoser utredes i et tverrfaglig team med fysio, lege, psykolog etc som alle gjør sine deler. resultatene drøftes også tverrfaglig. ingen behandler kan stille diagnose alene. dersom du likevel er bekymret kan du kontakte pasientombudet (tror det er navnet) som kan bistå i prosessen. Anonymkode: 085dc...56a 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #3 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): du kan alltids prøve, men ikke sikkert det kommer fram eller at de har andre tilgjengelige. Husk å vær nøye på om utredningen følger pakkeforløpet, det reduserer muligheter for å ta egne "valg". Husk samtidig at diagnoser utredes i et tverrfaglig team med fysio, lege, psykolog etc som alle gjør sine deler. resultatene drøftes også tverrfaglig. ingen behandler kan stille diagnose alene. dersom du likevel er bekymret kan du kontakte pasientombudet (tror det er navnet) som kan bistå i prosessen. Anonymkode: 085dc...56a Føler bare ikke at hun var så grundig. Hun observerte han en gang i barnehagen,en gang på kontoret også tok han evnetest. Hun mente at ikke hadde aspergers blant annet for pga at han brukte lekestemme når de leket og fordi han hadde øyenkontakt.Jeg er med i aspergerside på facebook å der er flere barn som forteller at barnet har aspergers men likevel bruker lekestemme å kan ha øyenkontakt. Anonymkode: 5fcee...ce4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Føler bare ikke at hun var så grundig. Hun observerte han en gang i barnehagen,en gang på kontoret også tok han evnetest. Hun mente at ikke hadde aspergers blant annet for pga at han brukte lekestemme når de leket og fordi han hadde øyenkontakt.Jeg er med i aspergerside på facebook å der er flere barn som forteller at barnet har aspergers men likevel bruker lekestemme å kan ha øyenkontakt. Anonymkode: 5fcee...ce4 forstår deg godt. derfor jeg er opptatt av at du må se at de følger pakkeforløpet. da går de først gjennom screening til ulike diagnoser, og går videre dersom der er mer grunnlag. dette er et nytt system de siste årene, og det er derfor nå mye mer "sikring" enn tidligere. sønnen din er jo nå blitt 5år eldre, og viser mer utfordringer. tror det er viktig at du også tenker litt at det ikke nødvendigvis er utredning for asbergers han trenger, og det kan jo være noe annet han strever med. jeg tenker også at du må ta på deg hatten som forkjemper for din sønn, og dersom du får henne prøve å være tøff nok til å fortelle om at din bekymring. det kan nok også hjelpe 😊 hvis behandleren kun observerer så be om enda grundigere begrunnelser. Anonymkode: 085dc...56a
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #6 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): forstår deg godt. derfor jeg er opptatt av at du må se at de følger pakkeforløpet. da går de først gjennom screening til ulike diagnoser, og går videre dersom der er mer grunnlag. dette er et nytt system de siste årene, og det er derfor nå mye mer "sikring" enn tidligere. sønnen din er jo nå blitt 5år eldre, og viser mer utfordringer. tror det er viktig at du også tenker litt at det ikke nødvendigvis er utredning for asbergers han trenger, og det kan jo være noe annet han strever med. jeg tenker også at du må ta på deg hatten som forkjemper for din sønn, og dersom du får henne prøve å være tøff nok til å fortelle om at din bekymring. det kan nok også hjelpe 😊 hvis behandleren kun observerer så be om enda grundigere begrunnelser. Anonymkode: 085dc...56a Neida jeg er åpent for alt,men læreren sa også at hun har tenkt flere ganger at det kanskje kan være asperger. Ja du har nok rett i at jeg bør være litt tøffere hvis jeg får henne igjen,jeg er litt konfliktsky så må nok tøffe meg opp litt. Anonymkode: 5fcee...ce4 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #7 Skrevet 25. august 2021 Marvelous skrev (1 time siden): Det skal være mulighet for å bytte. Så bra Anonymkode: 5fcee...ce4
Gjest WhisperingWind Skrevet 26. august 2021 #8 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Føler bare ikke at hun var så grundig. Hun observerte han en gang i barnehagen,en gang på kontoret også tok han evnetest. Hun mente at ikke hadde aspergers blant annet for pga at han brukte lekestemme når de leket og fordi han hadde øyenkontakt.Jeg er med i aspergerside på facebook å der er flere barn som forteller at barnet har aspergers men likevel bruker lekestemme å kan ha øyenkontakt. Anonymkode: 5fcee...ce4 Hæ? Habiliteringstjenesten bruker en uke på å utrede for autisme. Etter det skal det være tverrfaglig vurdering, inkludert psykolog. Hvor ble han utredet?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #9 Skrevet 1. september 2021 Det tok tre måneder med min utredning. Anonymkode: 3c783...db4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå