Gå til innhold

3,5 år mellom barna, for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns alle er så opptatt av å få barna tett og at de da vil få så mye glede av hverandre. Føler nesten at 3,5 år da er for lenge og at vi burde satt igang før. 

Noen som har barn med denne aldersforskjellen eller mer som vil fortelle hvordan det gikk med småsøsken?

Spørsmålene om når neste kommer var jo igang lenge før fylte 2😳

Anonymkode: e5c02...905

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ville ha to tette, men det gikk ikke. Det ble fem år mellom våre skatter, og det er helt nydelig 🥰 De har fått et fantastisk søskenforhold aldersforskjellen til tross 😊

Anonymkode: 815ed...d7c

• Liker 1
Skrevet

Vi har 5 år mellom våre to, de er gode venner og leker veldig fint sammen. Tror det var godt at de aldri har måttet kjempe om den samme oppmerksomheten da de var yngre. 

Det er 8 år en kompis av meg og broren, og de har enormt mye glede av hverandre, drar på turer sammen, er i samme vennegjeng (vi kjenner altså begge!) , osv.

Syns at 3,5 år mellom er helt greit! 

Anonymkode: 03640...c77

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Syns alle er så opptatt av å få barna tett og at de da vil få så mye glede av hverandre. Føler nesten at 3,5 år da er for lenge og at vi burde satt igang før. 

Noen som har barn med denne aldersforskjellen eller mer som vil fortelle hvordan det gikk med småsøsken?

Jeg har mange søsken i tett alder. 

Jeg har også tette barn.

Min søster som er 2år og 9mnd yngre enn meg og jeg kom ikke på samme "kanal" før hun var ca 16.

Min yngre bror og jeg som hadde 1år og 3mnd mellom hadde god kontakt hele veien og var ganske likt på det meste selv om jeg hele tiden følte meg større.
------

Mine to barn med 1år og 2mnd mellom er som erteris.

Mitt barn som er er 2år og 3mnd eldre enn mellomste faller utenfor fellesskapet pga han føler seg så mye større og er endel lenger i utvikling.
-----

Tette barn er travelt men samtidig så er det også avlastende ettersom de kommer over 1,5år da de leker sammen hele tiden og du ikke trenger underholde dem hele tiden fordi de har full lek gående og har det kjempe kjekt.

Anonymkode: a69a2...764

Skrevet

Det er 5 1/2 år mellom mine to.

Anonymkode: 68fb1...5b3

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Her har heldigvis ingen andre enn storebroren min mast om når nestemann kommer (han han og svigerinna mi begynte å mase om å få to tette da plutten var 2 dager gammel...)

Vi har planer om ca 4 år mellom, nå er pluttten 2 år og har akkurat startet i bhg, så vi venter hvertfall ett år til før vi begynner å prøve. Tror søsken kan ha glede av hverandre uavhengig av aldersforskjell 😊 

Anonymkode: 03640...c77

• Liker 2
Skrevet

Funket bra her. De har hatt stor glede av hverandre fra første dag. Gjør mye sammen, i en alder av 8 og 12.

Anonymkode: acb31...888

Skrevet

Nei, jeg tenker det er en fin aldersforskjell. Det er flere i omgangskretsen med 3-4 år mellom barna, og det ser ut som det går fint hos dem. Flere har påpekt at det var godt at den eldste var mer selvstendig når den yngste kom. Samt hadde venner og viktige personer utenfor hjemmet, og at det kanskje gjorde det litt mindre sårt at mamma og pappa ble mye opptatt med babyen (men man må selvsagt være veldig bevisst på å se den eldste også uansett).

Vi har 1,5 år mellom, og det er veldig fint hos oss. Det ble sånn fordi vi fikk det travelt pga. sykdom som ville føre til fertilitetsproblemer. Våre barn leker mye og er gode venner, men jeg kjenner noen med samme aldersforskjell som oss syns det er tøft og hvor barna ikke går så godt overens også. 

I det store og hele kommer nok hvor god relasjon barna får, og hvor mye de er sammen, like mye an på hvilke barn dere får som aldersforskjellen mellom dem. 

Anonymkode: 84b76...29d

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...