Gå til innhold

Lære klokken i 7. klasse? Er ikke det litt sent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min går i 7. klasse og har i år om klokka.. Er ikke dette veldig sent? Jeg synes dette er merkelig.

Anonymkode: 49df1...fd8

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi lærte aldri klokken på skolen. Det måtte vi lære på egenhånd.

Anonymkode: 6e22f...5db

• Liker 6
Skrevet

Jeg håper han har lært klokka hjemme i en tidligere alder

Anonymkode: d302b...0cc

• Liker 16
Skrevet

Jo, det burde man som forelder lære barna selv. Tror min sønn hadde det i 3. Eller 4.klasse (han går nå i 5.) og de aller fleste kunne klokken fra før. 

Anonymkode: a7880...a49

• Liker 6
Skrevet

Her hadde det i 3.klasse. Nå går han i 5.klasse men kan forsatt ikke digitalklokke dessverre. Han har ikke tolmodighet til å gidde å lære det selv om de har hatt det i 3 og 4.klasse.

Anonymkode: a06bf...85c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg håper han har lært klokka hjemme i en tidligere alder

Anonymkode: d302b...0cc

Det tenkte jeg også på, hilsen læreren. (er forøvrig både 3. og 4. klasse pensum, men veldig viktig med oppfølging av heimen, for mange elever lærer ikke klokken bare ved hjelp av skolen. 

Anonymkode: 53ce2...e07

• Liker 1
Skrevet

Det er forventet at man kan klokka i 7. klasse, men det er gjerne regning med tid og vei, fart og tid. 
Hilsen en lærer. 

Anonymkode: 9996a...60d

• Liker 5
Skrevet

Det er vel sånn man lærer av foreldrene sine når man begynner på skolen tror jeg...  Jeg lærte ikke "skiveklokken" (ordentlig) før jeg gikk på ungdomskulen, tror jeg...  Hadde jo en super-duper-kul Casio klokke fra jeg gikk i første klasse, og synes de "viserklokkene" var noe tullball...  Ikke hadde de lys, og ikke hadde de stoppeklokke heller!!! Kunne sikkert ha dykket 10000m dyp med Casioen min også :opplyser: (slik jeg husker det jaffal) :fnise: 

• Liker 6
Skrevet

Har barnet ditt ekstra undervisning? Blir han tatt ut i grupper?

Om et barn ikke kan klokka når de går i 7.klasse har foreldrene til de grader svikta!

Som lærer ser jeg dette veldig ofte. De får store problemer med tekstoppgaver i matematikk, og ellers i samfunnet. 

At foreldre ikke kan ta ansvar!

Min 4-åring har lært seg hel- og halvtime

Anonymkode: d8bdf...3b7

• Liker 9
Skrevet

Ja selvfølgelig kan han klokken. Derfor synes jeg det er helt merkelig de har om dette nå i 7. klasse. Han kom hjem med en pappaskive han hadde laget klokka på med visere og alt. At de bruker tid på dette.

• Liker 3
Skrevet
Beeblebrox skrev (Akkurat nå):

Det er vel sånn man lærer av foreldrene sine når man begynner på skolen tror jeg...  Jeg lærte ikke "skiveklokken" (ordentlig) før jeg gikk på ungdomskulen, tror jeg...  Hadde jo en super-duper-kul Casio klokke fra jeg gikk i første klasse, og synes de "viserklokkene" var noe tullball...  Ikke hadde de lys, og ikke hadde de stoppeklokke heller!!! Kunne sikkert ha dykket 10000m dyp med Casioen min også :opplyser: (slik jeg husker det jaffal) :fnise: 

"Skiveklokke" heter analog klokke. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er forventet at man kan klokka i 7. klasse, men det er gjerne regning med tid og vei, fart og tid. 
Hilsen en lærer. 

Anonymkode: 9996a...60d

Nei dette er ikke regning, de lærer å tegne visere på klokker. Han hadde ett oppgaveark med klokker på der det var feks 08:30, 09:20, hvor han måtte tegne visere på rett sted.

Han er ikke i noe spesialklasse, dette er hele trinnet.

• Liker 3
Skrevet

Klokken må kunnes utenat senest i 4. klasse, men det er også sent. Ja, hvis det er forskjellige matematikk regninger med klokken er det noe annet, det er innafor i 7.klasse. Eller om det er om klokkens historie.

Anonymkode: 4ca69...c0b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klokken må kunnes utenat senest i 4. klasse, men det er også sent. Ja, hvis det er forskjellige matematikk regninger med klokken er det noe annet, det er innafor i 7.klasse. Eller om det er om klokkens historie.

Som jeg skrev; dette er ikke regning, dette er å sette visere på rett plass.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei dette er ikke regning, de lærer å tegne visere på klokker. Han hadde ett oppgaveark med klokker på der det var feks 08:30, 09:20, hvor han måtte tegne visere på rett sted.

Hmm, ja det hørtes rart ut. Burde kanskje spørre skolen hva slags greie dette er.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som jeg skrev; dette er ikke regning, dette er å sette visere på rett plass.

Ja, så akkurat nå at du skrev det. Høres rart ut!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Skiveklokke" heter analog klokke. 

Går ut ifra at det gjelder disse "viserklokkene" også🤔 

Skrevet

Skulle nesten tro de hadde studenter 😅 men litt tidlig for det. 

Anonymkode: a7880...a49

Skrevet

TS skriver at de har klokka på pensum, ikke at sønnen hennes ikke kan klokka. KG ass.

Anonymkode: 2ef24...a16

• Liker 4
Skrevet

Minnes selv at 7 klasse matte bruker klokken mer i å regne ut ting rundt klokka, ikke lære hvor viserene skal stå. Dette syns jeg høres veldig rart ut

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...