Gå til innhold

1-åringer falt i vannet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagmamman kalte de henne også på nyhetene så det var nok ei voksen dame også.

Syns det er litt merkelig at de kan ha kommet seg så langt ja,men alt vi har er media sin fremstillig og det kan hende at ting er litt annerledes i virkligheten enn slik det skrives.

Vil derfor ikke dømme noen, men det er jo en helt tragisk sak og vanvittig trist. Håper bare at han andre gutten klarer seg og blir frisk igjen.

Skrevet

Jeg lurer også på det samme. Hvordan klarer to 1-åringer å komme seg så langt vekk uten at noen reagerer?

Skrevet

Forstod det som at de ikke bodde veldig langt fra vannet.

Skrevet (endret)

Har en liten gutt på samme alder og vi bor nær vannet. mitt verste mareritt det som hendte igår. :tristbla: dagmammaen har det sikkert for jævlig hun også, men det sier seg selv at når du bor så nærme vannet, passer du ekstra godt på. og i hvertfall hvis det ikke er dine egne!!!!! ( ikke at dine egne er noe mindre verdt men... dere skjønner hva jeg mener... :rodme: )

mine varmeste tanker går til foreldrene. Håper virkelig det går bra med gutten. :klem:

Endret av Potetoline
Skrevet

Fikk frysninger av å lese historien. Grusomt. Dette er alle foreldres værste mareritt. Håper inderlig den andre tvillingen overlever. Tenk for en frykt som sitter i en når en ikke finner ungene.

Skrevet

Så tragisk!

Håper den andre gutten overlever!

Man skal være forsiktig med å dømme barnevakten! vi har bare fått medias versjon og vet ikke hvor langt det er til vannet osv.

Mine tanker går til alle de som sitter igjen...

dette er så ufattelig trist!

Skrevet
Man skal være forsiktig med å dømme barnevakten! vi har bare fått medias versjon og vet ikke hvor langt det er til vannet osv.

Vel, hvis det var langt til vannet må barna ha vært alene lenge for å komme seg dit. Hvis vannet var nært huset burde dørene være forsvarlig låst, eller ungene under konstant oppsyn mens de var utendørs, alt annet ville være uforsvarlig.

Så mange andre forklaringer på hva som har skjedd kan jeg ikke se for meg, uavhengig av hva media skriver.

Skrevet

Men dette er vel ikke plassen for å dømme barnevakta??

Skrevet (endret)

Vel, hvis det var langt til vannet må barna ha vært alene lenge for å komme seg dit. Hvis vannet var nært huset burde dørene være forsvarlig låst, eller ungene under konstant oppsyn mens de var utendørs, alt annet ville være uforsvarlig

Endret av Potetoline
Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Vi har fått vite gjennom media at det er relativt langt til vannet.

I artikkelen jeg linket til står det 60m fra nærmeste hus, og i denne artikkelen står det at vannet var 200m fra huset der barna bor.

Så små barn kan jo så vidt gå!

Hvis disse opplysningene stemmer, så kan det i alle fall tyde på at noen har vært ytterst uoppmerksom.

Skrevet
Vi har fått vite gjennom media at det er relativt langt til vannet.

Så små barn kan jo så vidt gå!

Barn på 1,5 år, kan ofte bevege seg rimelig raskt!!

Skrevet

Guri malla! to hundre meter!!! det er jo såvidt de har begynt å gå på den alderen.

tassen min hadde sikkert brukt en hel halvtime eller mer på den distansen!!!

Skrevet
Vel, hvis det var langt til vannet må barna ha vært alene lenge for å komme seg dit. Hvis vannet var nært huset burde dørene være forsvarlig låst, eller ungene under konstant oppsyn mens de var utendørs, alt annet ville være uforsvarlig

Dette blir jo bare spekulasjoner. Vet vi om de har vært på yttersiden av huset med porten låst? vet vi om de brukte å gjøre det? om noen har kommet forbi å lukket opp porten eller om de har kommet seg ut andre veier som ikke barnevakten/ foreldrene var oppmerksomme på? hvor lang tid kan to et og et halvtåringer bruke på 200 meter? osv.

Det blir for ille, syns jeg, å henge ut dagmamman her. Et barn er død, og jeg regner med at hun føler enorm skyld som det er. Det hadde vi nok alle gjort uansett om vi hadde tatt alle forhåndsregler.

Å bare så det er sagt: 1 og et halvtåringer kan komme seg fort avgårde!

Dette er helt forferdelig tragisk nok som det er, og det er tragisk å sitte her å dele ut skyld.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Enig med Vilje. Å spekulere før vi vet hva som er skjedd er bare dumt.

Skrevet

Uansett hvordan vi snur og vender på det, har det nå skjedd og både foreldre og dagmamma har det sikket like fælt. Kanskje dagmammaen mest.....

Skrevet

blir for dummt å dømme dagmamma her inn i KG

Hele saken er tragisk, synes synd på alle parter i saken.

håper bare at den andre overlever og kommer fra det uten varige skader.. blir nok ikke enkelt for den dagmamma å leve etter dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...