AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #1 Skrevet 25. august 2021 Hadde en helt jævlig fødselsopplevelse og barselopplevelse på Ullevål, så tror ikke jeg orker tanken på å føde der igjen. Ble "kasta ut" av barsel etter 1,5 døgn etter katastrofesnitt, med begynnende livmorsinfeksjon og betennelse i det ene brystet. Ble akuttinnlagt to dager etter. Er også forferdelig nedslitt, kaldt, ikke varmtvann i dusjen, etc. Så ja, hvilke andre alternativer har man om man bor i Oslo? Hva er best? Kan godt reise et stykke for å ha et håp om å få en litt bedre opplevelse denne gangen. Vil gjerne være trygg på at jeg kan bli på barselavdelinga i noen dager. Har hørt at Gjøvik har 5 dagers barsel med enerom? Hørt at A-hus i alle fall er finere, men føler jeg har hørt mye scare stories derfra? Anonymkode: 9ce29...5da 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 Jeg fødte på ahus og var storfornøyd. Der var litt første barn og kom på hotell. Det var supert. De var herlige. Nr to fødte jeg på kalnes. Utrolig flott opplevelse, så hyggelige mennesker der 😊 Anonymkode: 9065c...397 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #3 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg fødte på ahus og var storfornøyd. Der var litt første barn og kom på hotell. Det var supert. De var herlige. Nr to fødte jeg på kalnes. Utrolig flott opplevelse, så hyggelige mennesker der 😊 Anonymkode: 9065c...397 Så bra. Har hørt at Kalnes har sånn drive-trough-policy, hvor utgangspunktet er at kvinner ikke skal være mer enn 8 timer på barselavdelingen før hjemsendelse. Merket du noe til dette? Pga alle komplikasjonene forrige gang, tør jeg ikke dra hjem tidlig. Anonymkode: 9ce29...5da
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #4 Skrevet 25. august 2021 Bærum❤️❤️❤️ Anonymkode: b820a...cd7 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så bra. Har hørt at Kalnes har sånn drive-trough-policy, hvor utgangspunktet er at kvinner ikke skal være mer enn 8 timer på barselavdelingen før hjemsendelse. Merket du noe til dette? Pga alle komplikasjonene forrige gang, tør jeg ikke dra hjem tidlig. Anonymkode: 9ce29...5da Ojj nei, har aldri hørt om. Vi hadde en helt ukomplisert fødsel, andregangsfødende og begge (jeg og baby) var friske fisker. Fødte en mandags kveld og skulle dra onsdag, men måtte bli en dag ekstra 😊 Anonymkode: 9065c...397 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #6 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ojj nei, har aldri hørt om. Vi hadde en helt ukomplisert fødsel, andregangsfødende og begge (jeg og baby) var friske fisker. Fødte en mandags kveld og skulle dra onsdag, men måtte bli en dag ekstra 😊 Anonymkode: 9065c...397 Ok, det var bra Prøvde å finne artikkelen hvor jeg leste dette, men fant den ikke igjen. Mulig de endret planene. Anonymkode: 9ce29...5da
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #7 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bærum❤️❤️❤️ Anonymkode: b820a...cd7 Ja, har hørt mye positivt om Bærum Men det er ikke akkurat noe statistisk utvalg jeg har Hvorfor vil du anbefale det? Har hørt at de ikke har nyfødtintensiv, eller noe lignende? ts Anonymkode: 9ce29...5da
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #8 Skrevet 25. august 2021 Jeg ble behandlet som en dronning på Rikshospitalet. Anonymkode: ad617...d53 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #9 Skrevet 25. august 2021 Har selv en jævlig opplevelse fra Ullevål. Har to ganger etter født på SØF Kalnes og er veldig fornøyd! Anonymkode: 03546...f03
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #10 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ble behandlet som en dronning på Rikshospitalet. Anonymkode: ad617...d53 Trodde Rikshospitalet kun tok kritiske fødsler? Kan man søke seg dit som normal fødende uten tilleggskomplikasjoner. Har hørt gode opplevelser derfra, og geografisk ligger det ypperlig til ts Anonymkode: 9ce29...5da 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #11 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har selv en jævlig opplevelse fra Ullevål. Har to ganger etter født på SØF Kalnes og er veldig fornøyd! Anonymkode: 03546...f03 Ok, godt å høre at det går an å ha en positiv opplevelse, etter man har blitt "ødelagt" på Ullevål ❤️ ! Ts Anonymkode: 9ce29...5da
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #12 Skrevet 25. august 2021 Jeg skal føde på riksen. Har et ukomplisert svangerskap, så ja, de tar i mot «vanlige» fødende også:) Anonymkode: a06fb...e23 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #13 Skrevet 25. august 2021 Fødte på Ahus i 2018 og var utrolig misfornøyd! Fødte på Kalnes i 2020 og var storfornøyd! Bare enerom der og med ekstraseng til far. Superhyggelig folk der! Anonymkode: 4a15a...818
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #14 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skal føde på riksen. Har et ukomplisert svangerskap, så ja, de tar i mot «vanlige» fødende også:) Anonymkode: a06fb...e23 Ok! Det var gode nyheter 😄 ! Kunne faktisk tenke meg å føde der, tror jeg. Men tar gjerne imot andre opplevelse/anbefalinger! Anonymkode: 9ce29...5da
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #15 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Trodde Rikshospitalet kun tok kritiske fødsler? Kan man søke seg dit som normal fødende uten tilleggskomplikasjoner. Har hørt gode opplevelser derfra, og geografisk ligger det ypperlig til ts Anonymkode: 9ce29...5da Mulig, jeg fikk tvillinger. Anonymkode: ad617...d53
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #16 Skrevet 25. august 2021 Bærum har helt rå jordmødre! Fantastisk! Drammen er rågode på føden, men barsel er så som så. Har intensivavdeling for barn. Anonymkode: 5cfdb...e84 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #17 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hadde en helt jævlig fødselsopplevelse og barselopplevelse på Ullevål, så tror ikke jeg orker tanken på å føde der igjen. Ble "kasta ut" av barsel etter 1,5 døgn etter katastrofesnitt, med begynnende livmorsinfeksjon og betennelse i det ene brystet. Ble akuttinnlagt to dager etter. Er også forferdelig nedslitt, kaldt, ikke varmtvann i dusjen, etc. Så ja, hvilke andre alternativer har man om man bor i Oslo? Hva er best? Kan godt reise et stykke for å ha et håp om å få en litt bedre opplevelse denne gangen. Vil gjerne være trygg på at jeg kan bli på barselavdelinga i noen dager. Har hørt at Gjøvik har 5 dagers barsel med enerom? Hørt at A-hus i alle fall er finere, men føler jeg har hørt mye scare stories derfra? Anonymkode: 9ce29...5da stavanger er mye bedre ❤️ vi har barselhotell til og med skikkelig luksus ❤️❤️ Anonymkode: 1c28c...e0f
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #18 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fødte på Ahus i 2018 og var utrolig misfornøyd! Fødte på Kalnes i 2020 og var storfornøyd! Bare enerom der og med ekstraseng til far. Superhyggelig folk der! Anonymkode: 4a15a...818 Oi, enerom på barsel?! Det veier tungt. Forrige gang fikk jeg ikke sove ett sekund pga komplikasjoner hos romkameraten. Etter timesvis i fødsel som endre i katastrofesnitt, kollapset rett og slett kroppen min da jeg ikke fikk hvile på barsel. Hadde selv en rolig baby, men det betydde ingenting på fellesrom. Er livredd for at det skal gjenta seg. Ts Anonymkode: 9ce29...5da
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #19 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ok, godt å høre at det går an å ha en positiv opplevelse, etter man har blitt "ødelagt" på Ullevål ❤️ ! Ts Anonymkode: 9ce29...5da Kalnes reparerte helt klart den opplevelsen fra Ullevål. Min opplevelse virker å være litt som din, jeg ble også bl.a «kastet ut» for så å bli innlagt igjen og operert. På Kalnes var de godt forberedt mtp min fødehistorikk og veldig obs på mulige tiltak for å forhindre tilsvarende komplikasjoner. Dessverre ble det komplikasjoner likevel (ikke sykehusets feil), men dette tok de veldig seriøst og jeg den hjelpen jeg trengte og fikk bli på barsel så lenge behovet var der. Anonymkode: 03546...f03 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #20 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg ble behandlet som en dronning på Rikshospitalet. Anonymkode: ad617...d53 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mulig, jeg fikk tvillinger. Anonymkode: ad617...d53 Fikk du enerom på barsel?! Ts Anonymkode: 9ce29...5da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå