Gå til innhold

Greit at barna spiser sand i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle barn har en fase der de spiser sand. Noen finner ut hvor kjipt det smaker tidligere enn andre, men jeg har faktisk til gode å høre om et eneste barn som har blitt syk av å spise litt sand.

Anonymkode: 206f7...907

• Liker 2
Skrevet

Elsker når ungen min eter sand! Da vet jeg at hun får i seg probiotika! Alle unger eter sand i bhg....alle! 

Anonymkode: bafb7...a5f

• Liker 1
Skrevet
Ayesh skrev (6 timer siden):

Hvorfor hadde du dårlig samvittighet for at du hentet halvtime før de stengte?

Jeg tror du svarer på feil innlegg. Dette handler primært om sandspising....

Anonymkode: cbf96...768

Skrevet

La meg gjette, dette er ditt første barn? 

• Liker 2
Skrevet

Det er helt vanlig at et barn på 1,5 spiser sand, barnet er i noe som heter den orale fase i den alderen. Dvs blir kjent med ting gjennom munnen. Barnet ditt er helt normalt

Anonymkode: 009d9...7f1

• Liker 2
Skrevet

Ugg, glad jeg aldri sett mine barn spise sand. Ikke fordi jeg tror det er farlig, men tanken på å tygge sand 😖

Anonymkode: fa27a...cc3

Skrevet

Ingen barn spiser sand som mat, de smaker gjerne litt på og kanskje er litt uheldig å pakker innpå mer enn det som var tenkt der og da.

de dør ikke av litt sand, hadde vært mer bekymret om det var steiner.

Anonymkode: 4275c...451

• Liker 1
Skrevet
On 8/25/2021 at 9:11 PM, AnonymBruker said:

Sand er ikke farlig. Hadde det vært farlig, hadde det vært forbudt å ha i barnehagen.

Alle barn "spiser" sand i den alderen. Det er naturlig for barns utvikling å undersøke noe ved å smake på det. Å prøve å forhindre sandspising blir nesten naturstridig. Mennesker er skapt sånn.

Forresten så skriver jeg "spiser" med anførselstegn fordi jeg aldri har sett et barn SPISE sand. De tar det i munnen, smaker litt på det og spytter mesteparten ut igjen slik at det blir liggende utover fjeset. De svelger ikke ned munnfuller med sand.

Å stoppe småbarn fra å smake på sanden er like vanskelig som å forhindre dem i å bite på inneleker.

Så jeg ville tatt det helt med ro.

Hilsen barnehageansatt :) 

Anonymkode: e7ab3...f5f

Hehe, jeg pleide å spise så mye sand at bleia var full av det 😁

Anonymkode: a2dff...5af

• Liker 1
Skrevet

Så lenge det ikke er det eneste de får å spise, så er det greit med en liten smakebit.

Skrevet

Jeg er glad barna mine ikke går I bhg med ansatte som ikke bryr seg men er Heller opptatt med og skravle og passer ikke på barna. da gjør barna sånn som og spise sand Eller verre som og falle og slå seg eller skade seg. Huff😢

Anonymkode: 61c9e...23e

Skrevet

Det er kattedrit i sandkasser🙁

Anonymkode: da858...a89

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ugg, glad jeg aldri sett mine barn spise sand. Ikke fordi jeg tror det er farlig, men tanken på å tygge sand 😖

Anonymkode: fa27a...cc3

Sand smaker ikke godt, her fikk jeg smake på sand da jeg satt ved siden av henne i sandkassen og hun kastet sand rundt seg. En del av livet med små barn det.

Anonymkode: e1cf2...56b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er glad barna mine ikke går I bhg med ansatte som ikke bryr seg men er Heller opptatt med og skravle og passer ikke på barna. da gjør barna sånn som og spise sand Eller verre som og falle og slå seg eller skade seg. Huff😢

Anonymkode: 61c9e...23e

Ja helt grusomt at barn får utforske og utfolde seg 

Anonymkode: 56125...304

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...