AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #1 Skrevet 25. august 2021 Da jeg hentet i dag satt datteren min på 1,5 år og spiste sand rett fra sandkassa. Den ansatte stod å så på. Det var kun 2 barn igjen ved henting og en ansatt passet dem... Jeg sa ingenting, annet enn å bemerke "Oi, X har du spist sand?" Den ansatte bare ristet litt på skuldrene og sa jaja. Jeg synes ikke det er greit, men sa ingenting jeg hadde dårlig samvittighet i utgangspunktet fordi jeg hentet en halvtime før stengetid. Hva tenker dere? Er det greit at unger 1,5 år spiser sand? Anonymkode: aaa97...656
Gjest DramaTheLama Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 Åt hun kilovis - ikke greit. Begrenset mengde - hadde ikke brydd meg.
Mellion Skrevet 25. august 2021 #3 Skrevet 25. august 2021 Store mengder sand, ikke greit men å ta en liten smak i den alderen er ganske vanlig. Etterhvert finner barnet ut at dette var jo ikke så godt å vil stoppe med det. 7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #4 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Da jeg hentet i dag satt datteren min på 1,5 år og spiste sand rett fra sandkassa. Den ansatte stod å så på. Det var kun 2 barn igjen ved henting og en ansatt passet dem... Jeg sa ingenting, annet enn å bemerke "Oi, X har du spist sand?" Den ansatte bare ristet litt på skuldrene og sa jaja. Jeg synes ikke det er greit, men sa ingenting jeg hadde dårlig samvittighet i utgangspunktet fordi jeg hentet en halvtime før stengetid. Hva tenker dere? Er det greit at unger 1,5 år spiser sand? Anonymkode: aaa97...656 Å herregud... Anonymkode: 79866...355 10
Momma Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg synes ikke det er greit, men sa ingenting jeg hadde dårlig samvittighet i utgangspunktet fordi jeg hentet en halvtime før stengetid. Anonymkode: aaa97...656 Unger har ikke vondt av å få litt sand i munnen, jeg er mest forferdet over at du skal ha dårlig samvittighet over å hente en halvtime før stengetid. 13
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #6 Skrevet 25. august 2021 Helt greit. Godt for immunforsvaret og en del av det å være barn. Anonymkode: bc6f7...316 8
Maleficenta Skrevet 25. august 2021 #8 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Da jeg hentet i dag satt datteren min på 1,5 år og spiste sand rett fra sandkassa. Den ansatte stod å så på. Det var kun 2 barn igjen ved henting og en ansatt passet dem... Jeg sa ingenting, annet enn å bemerke "Oi, X har du spist sand?" Den ansatte bare ristet litt på skuldrene og sa jaja. Jeg synes ikke det er greit, men sa ingenting jeg hadde dårlig samvittighet i utgangspunktet fordi jeg hentet en halvtime før stengetid. Hva tenker dere? Er det greit at unger 1,5 år spiser sand? Anonymkode: aaa97...656 er ikke no farlig 3
Hedda-78 Skrevet 25. august 2021 #10 Skrevet 25. august 2021 Det var nok ikke den første gangen. Eller den siste. Alle barn spiser sand, det er uunngåelig. 10
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #11 Skrevet 25. august 2021 Momma skrev (17 minutter siden): Unger har ikke vondt av å få litt sand i munnen, jeg er mest forferdet over at du skal ha dårlig samvittighet over å hente en halvtime før stengetid. Det her😅 De får betalt for den siste halvtimen også Anonymkode: 42c93...05c 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #12 Skrevet 25. august 2021 Det er veldig bra, styrker immunforsvaret 💪 Anonymkode: 45700...c7a 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #13 Skrevet 25. august 2021 Det er næring i sand, kattebæsj og gode greier.. Anonymkode: 89f44...5b8 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #14 Skrevet 25. august 2021 Hva skal vi gjøre da? Teipe igjen munnen deres med gaffateip? Noen barn spiser sand og er umulige å stoppe. Anonymkode: a171d...da1 8
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #15 Skrevet 25. august 2021 Sand er ikke farlig. Hadde det vært farlig, hadde det vært forbudt å ha i barnehagen. Alle barn "spiser" sand i den alderen. Det er naturlig for barns utvikling å undersøke noe ved å smake på det. Å prøve å forhindre sandspising blir nesten naturstridig. Mennesker er skapt sånn. Forresten så skriver jeg "spiser" med anførselstegn fordi jeg aldri har sett et barn SPISE sand. De tar det i munnen, smaker litt på det og spytter mesteparten ut igjen slik at det blir liggende utover fjeset. De svelger ikke ned munnfuller med sand. Å stoppe småbarn fra å smake på sanden er like vanskelig som å forhindre dem i å bite på inneleker. Så jeg ville tatt det helt med ro. Hilsen barnehageansatt Anonymkode: e7ab3...f5f 15
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #16 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (På 25.8.2021 den 20.07): Da jeg hentet i dag satt datteren min på 1,5 år og spiste sand rett fra sandkassa. Den ansatte stod å så på. Det var kun 2 barn igjen ved henting og en ansatt passet dem... Jeg sa ingenting, annet enn å bemerke "Oi, X har du spist sand?" Den ansatte bare ristet litt på skuldrene og sa jaja. Jeg synes ikke det er greit, men sa ingenting jeg hadde dårlig samvittighet i utgangspunktet fordi jeg hentet en halvtime før stengetid. Hva tenker dere? Er det greit at unger 1,5 år spiser sand? Anonymkode: aaa97...656 Jobber på småbarnsavdeling, og syntes ikke det er greit at barna spiser sand. For små barn så kan de faktisk få det i halsen, streve med å puste, en mindre stein som følger med osv. Men det fort gjort at et barn tar seg en spadefull mens man er opptatt med andre barn, men ser jeg det, så stopper jeg det såklart. Anonymkode: 43624...972 5
Ayesh Skrevet 26. august 2021 #17 Skrevet 26. august 2021 Hvorfor hadde du dårlig samvittighet for at du hentet halvtime før de stengte? 3
Xanadus Skrevet 26. august 2021 #18 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (På 25.8.2021 den 20.07): Da jeg hentet i dag satt datteren min på 1,5 år og spiste sand rett fra sandkassa. Den ansatte stod å så på. Det var kun 2 barn igjen ved henting og en ansatt passet dem... Jeg sa ingenting, annet enn å bemerke "Oi, X har du spist sand?" Den ansatte bare ristet litt på skuldrene og sa jaja. Jeg synes ikke det er greit, men sa ingenting jeg hadde dårlig samvittighet i utgangspunktet fordi jeg hentet en halvtime før stengetid. Hva tenker dere? Er det greit at unger 1,5 år spiser sand? Anonymkode: aaa97...656 Det er helt normalt🙂 noen barn drikker sølevann også, og de er ofte veldig friske også🙂 Samme med de barna som alltid mangler alt av klær, de er sjelden syke🙂 Men om det er greit at de spiser sand? Er iallefall tydeligvis ikke farlig siden de fleste småbarn gjør det i en eller annen grad.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #19 Skrevet 26. august 2021 Når den ansatte står å ser på og det kun er to barn kan man forvente at de gjør noe. Jeg merker det alltid på bleiene når han har spist sand, fordi jeg ser den fordøyde sanda... Anonymkode: 49ad7...3c1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå