AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #1 Skrevet 25. august 2021 Gift 10+ år, 2 barn i barneskole alder. Vi jobber begge innen finans, 100% stillinger. Han har en høyere stilling enn meg og tjener en del mer enn meg. Som det sikkert ofte er faller stort sett husarbeidet på meg og all matlagingen. Han sier at han ikke «kan» lage mat. 🙄 Mitt svar er da som regel at det er merkelig med han sin utdannelse og iq ikke klarer å lage en enkel middag. (han lurer seg unna eller bestiller usunn takeaway). I tillegg har han vasket do og dusj kaaaanskje 5 ganger iløpet av de 14 årene vi har vært sammen. Samme gjelder støvtørking og gulvvask. Jeg har spurt om han er allergisk mot vann/vaskefiller. Når han spør hva jeg ønsker meg til jul/bursdag svarer jeg at jeg ønsker meg at han gjør disse tingene. Mitt høyeste ønske er å komme hjem til et nyvasket hus og middag på bordet. Men dette har ikke skjedd en eneste gang. Han skylder på at han er sååå sliten av å jobbe. Vel, ja , det er jeg også. De gangene jeg tar det opp blir han fornærmet og sur som en liten unge. Jeg ønsker ikke skillsmisse egentlig men jeg vet at jeg heller ikke orker å ha det slik resten av livet. Da er jeg heller alene for da slipper jeg å irritere meg. Noen som har noen lure tips? Jeg kjenner at jeg snart er der at jeg må ta en veldig alvorlig prat med han. Og han kommer til å synes jeg overreagerer og kommer til å motargumenter med alt han gjør. (klippe plen). Jeg ordner alt med barna også. Når han ikke jobber sitter han med skjerm fordi han sier at da slapper han av.. What to do? Anonymkode: 1476d...96c 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 Få dere vaskehjelp. Steng «pølseboden» frem til han lager mat. Anonymkode: 7ab7e...53d 25
Labbefrøken Skrevet 25. august 2021 #3 Skrevet 25. august 2021 Si det som det er. Du jobber like mye som han men står for omtrent alt på hjemmebane på egenhånd. Det er en skikkelig urettferdig fordeling som du ikke tenker å godta videre. 31
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #4 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gift 10+ år, 2 barn i barneskole alder. Vi jobber begge innen finans, 100% stillinger. Han har en høyere stilling enn meg og tjener en del mer enn meg. Som det sikkert ofte er faller stort sett husarbeidet på meg og all matlagingen. Han sier at han ikke «kan» lage mat. 🙄 Mitt svar er da som regel at det er merkelig med han sin utdannelse og iq ikke klarer å lage en enkel middag. (han lurer seg unna eller bestiller usunn takeaway). I tillegg har han vasket do og dusj kaaaanskje 5 ganger iløpet av de 14 årene vi har vært sammen. Samme gjelder støvtørking og gulvvask. Jeg har spurt om han er allergisk mot vann/vaskefiller. Når han spør hva jeg ønsker meg til jul/bursdag svarer jeg at jeg ønsker meg at han gjør disse tingene. Mitt høyeste ønske er å komme hjem til et nyvasket hus og middag på bordet. Men dette har ikke skjedd en eneste gang. Han skylder på at han er sååå sliten av å jobbe. Vel, ja , det er jeg også. De gangene jeg tar det opp blir han fornærmet og sur som en liten unge. Jeg ønsker ikke skillsmisse egentlig men jeg vet at jeg heller ikke orker å ha det slik resten av livet. Da er jeg heller alene for da slipper jeg å irritere meg. Noen som har noen lure tips? Jeg kjenner at jeg snart er der at jeg må ta en veldig alvorlig prat med han. Og han kommer til å synes jeg overreagerer og kommer til å motargumenter med alt han gjør. (klippe plen). Jeg ordner alt med barna også. Når han ikke jobber sitter han med skjerm fordi han sier at da slapper han av.. What to do? Anonymkode: 1476d...96c Det er for sent. Du har funnet deg i å være hushjelp/50-talls husmor i over 10 år. Så enten må du hive ham ut, eller så må du finne deg i å være 50-talls husmor fremover. Anonymkode: 7e738...f31 8
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 Vaskehjelp. Det med matlaging er nok en tapt sak. Anonymkode: c3e47...2c5 12
Christina82 Skrevet 25. august 2021 #6 Skrevet 25. august 2021 høres ut som dere har godt betalte jobber begge to? Skaff dere vaskehjelp, det er utrolig deilig. Her hjemme er vi "bare" bilmekaniker og sykepleier, men guri de pengene er det verdt. Helt magisk å komme hjem til vasket hus. Vi er flinke til å rydde og har den policyen at huset skal til enhver tid være såpass ryddig at vi kan ta i mot uanmeldt besøk. Det betyr lite rot, og at vi alle ( inkl barna) tar i et tak før vi legger oss og er flinke til å rydde ut av middagsbordet rett etter vi er ferdig osv. Det er veldig deilig å våkne til ryddig hus. Det skal så enkle grep til. Og det er jo gøy å lage mat sammen. Start med å tilbedrede sammen, også kan man jo ha familieråd og bestemme menyen for neste uke sammen, og fordele hvem som skal lage hva? Datter på 9 år er med på å lage middag her hjemme. Det er hyggelig å gjøre ting sammen også:) Så skravler vi om dagen vår og har det koselig. 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #7 Skrevet 25. august 2021 Skriv opp gjøremålene i huset, og så fordeler dere rettferdig. Klarer han ikke å lage mat, så får han gjøre andre ting i stedet. Klarer han ikke å gjøre noe som helst, så får han ha seg en tur til legen for å finne ut hva som feiler han. Anonymkode: 25e8b...399 15
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #8 Skrevet 25. august 2021 bare å gi han ansvaret for alt anna hver uke. hannes valg om han da leier hushjelp eller gjør det selv. mange som har ansvaret anna hver uke så blir det også lettere å planlegge overtidsarbeid eller fritidssysler. bare fattige eller underkua personer som lever på 50-tallet Anonymkode: c202c...90f
Gjest Kritisk Skrevet 26. august 2021 #9 Skrevet 26. august 2021 Til dere kvinner!Komuniserer dere ikke med mannen deres?Si at nå setter vi oss ned å PRATER sammen.Bare et forslag.
Gjest Embryo Skrevet 26. august 2021 #10 Skrevet 26. august 2021 Kritisk skrev (8 minutter siden): Til dere kvinner!Komuniserer dere ikke med mannen deres?Si at nå setter vi oss ned å PRATER sammen.Bare et forslag. Til dere menn: Ser dere ikke forskjell på kona deres og mora deres? Ikke forvent at kona di tenner hvis hun må oppdra deg som om du var et av barna.
Gjest Kritisk Skrevet 26. august 2021 #11 Skrevet 26. august 2021 Embryo skrev (2 minutter siden): Til dere menn: Ser dere ikke forskjell på kona deres og mora deres? Ikke forvent at kona di tenner hvis hun må oppdra deg som om du var et av barna. Klart vi ser forskjell,kona er mye penere og yngre en mora mi.Men må vel kunne prate sammen,hvordan i all verden klarer de så mange år uten komunikasjon?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #12 Skrevet 26. august 2021 Ikke gjør det for han. Anonymkode: ae522...6e2 3
Gjest Lilleluring Skrevet 26. august 2021 #13 Skrevet 26. august 2021 Kritisk skrev (12 minutter siden): Klart vi ser forskjell,kona er mye penere og yngre en mora mi.Men må vel kunne prate sammen,hvordan i all verden klarer de så mange år uten komunikasjon? Det er veldig mange menn som ikke "forstår" uansett om man forklarer dette problemet i sinne, gråter og er fortvilet eller om man er rolig og bestemt når man snakker. Og skrive lange brev eller meldinger som de kan lese om og om igjen nytter heller ikke. Noen menn gidder rett og slett ikke gjøre kjedelige ting.... Og da får de deretter ikke en smilende kone heller... Så er en grunn til at vi damer er mye grinette og sure.. Vi vil ikke være sånn, men vi er ikke roboter... Vi blir ekstremt slitne... 😪
Gjest Embryo Skrevet 26. august 2021 #14 Skrevet 26. august 2021 Kritisk skrev (10 minutter siden): Klart vi ser forskjell,kona er mye penere og yngre en mora mi.Men må vel kunne prate sammen,hvordan i all verden klarer de så mange år uten komunikasjon? Synd du ikke ser forskjell på et retorisk spørsmål og et spørsmål. Nei, man må ikke prate sammen om dette. Ingen voksne menn behøver at deres kone har en dialog med dem om at det skal lages middag hver dag, at klær skal vaskes, at gaver skal kjøpes, at gress skal klippes og at skittentøyet hører hjemme i skittentøyskurven. Barn trenger slik veiledning, ikke voksne. Denne veiledningen skal man få av mora si, ikke kona si.
Gjest Kritisk Skrevet 26. august 2021 #15 Skrevet 26. august 2021 Embryo skrev (4 minutter siden): Nei, man må ikke prate sammen om dette... Neivel,får gå å irritere seg i noen år til da..
Archer Skrevet 26. august 2021 #16 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Få dere vaskehjelp. Steng «pølseboden» frem til han lager mat. Anonymkode: 7ab7e...53d Dette beviser jo bare att mange kvinner bruker musa si som ett våpen i forhold for å få som de vill, sinnessykt.
Gjest Embryo Skrevet 26. august 2021 #17 Skrevet 26. august 2021 Kritisk skrev (16 minutter siden): Neivel,får gå å irritere seg i noen år til da.. Neida, det slipper man. Vil man ikke oppdra ektemannen sin kan man ganske enkelt gå fra ham. Det er mannen som er problemet og skilsmisse er en effektiv løsning for kvinner som har andre ting å bruke tiden sin på enn voksenopplæring. Du fremstår som en av de mennene jeg snakker om så du får ikke flere svar fra meg på de uintelligente utsagnene dine.
Gjest Embryo Skrevet 26. august 2021 #18 Skrevet 26. august 2021 Archer skrev (36 minutter siden): Dette beviser jo bare att mange kvinner bruker musa si som ett våpen i forhold for å få som de vill, sinnessykt. Neida, det understreker det jeg skrev tidligere. Vi mister lysta når ektemannen oppfører seg som et av barna våre. Det som er sinnsykt er at dere tror vi orker å ha sex med folk vi har en morsrolle/oppdragerrolle overfor ellers.
Doktor Dyregod Skrevet 26. august 2021 #19 Skrevet 26. august 2021 Prate med ham. Fortell hvordan du har det. Og hva du ønsker deg. Fortell gjerne at du ikke ønsker at dere skiller lag, med det er et alternativ. For du orker ikke å ha det sånn du har det nå. 🤞🤞 1
myMa Skrevet 26. august 2021 #20 Skrevet 26. august 2021 Prat sammen i fredstid. Hvis han gjør omtrent ingenting hjemme så er det kanskje litt voldsomt å håpe på "nyvasket hus og middag på bordet". Begynn i det små. Gi han små faste oppgaver og ta det derfra. Gi han masse ros når han gjør noe bra. Ja, jeg vet det dette er sånn man behandler småunger.. Og du er ikke mora hans.. Osv. Men alternativet er vel å fortsette å være misfornøyd og irritert. Ellers støtter jeg forslaget om vaskehjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå