Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart i uke 29 nå, og hverken fastlege eller jm har hittil tatt sf-mål.

Jm var jeg sist hos i uke 26, og hun sa da at det var for tidlig. Trenger noe ekstra oppfølging av overlege på fødeavdelingen, og fastlegen min mente at denne overlegen burde ta sf-målet når jeg er der ca.hver 6.uke. Men på time ved sykehuset i dag tilbakeviste overlegen dette, og sa det var jm og fastleges ansvar.

Jm er nå sykmeldt fremover og jeg har ny time hos fastlegen først om 1 måned. Vurderer nå å bestille time hos min private gynekolog for å få henne til å ta sf-målet. Eller er dette noe jeg kan måle selv, evt ved hjelp av mannen min?

Anonymkode: 9bfd4...568

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er snart i uke 29 nå, og hverken fastlege eller jm har hittil tatt sf-mål.

Jm var jeg sist hos i uke 26, og hun sa da at det var for tidlig. Trenger noe ekstra oppfølging av overlege på fødeavdelingen, og fastlegen min mente at denne overlegen burde ta sf-målet når jeg er der ca.hver 6.uke. Men på time ved sykehuset i dag tilbakeviste overlegen dette, og sa det var jm og fastleges ansvar.

Jm er nå sykmeldt fremover og jeg har ny time hos fastlegen først om 1 måned. Vurderer nå å bestille time hos min private gynekolog for å få henne til å ta sf-målet. Eller er dette noe jeg kan måle selv, evt ved hjelp av mannen min?

Jeg tok SF-mål hver uke, ikke noe problem å ta det selv

Anonymkode: 2c631...0ab

Skrevet

Tar du ultralyd ved oppfølging på sykehuset? 

Anonymkode: d9b12...70b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tar du ultralyd ved oppfølging på sykehuset? 

Ja, det blir tatt ul hver gang. Det er kanskje noe som oppveier for sf-målingen? 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det blir tatt ul hver gang. Det er kanskje noe som oppveier for sf-målingen? 

ts

Da er det ikke nødvendig med sf-mål. Hadde selv tett oppfølging på sykehuset, og ingen tok noe mål av magen. Ultralyd er mye bedre 

• Liker 3
Skrevet

UL målinger er mye meir nøyaktig enn SF-mål. Så det er helt unødvendig. 

Anonymkode: 1e52d...bfe

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ts

Da er det ikke nødvendig med sf mål. Det er for å oppdage vekstavvik hos fosteret og fostervannsmengde. Dette ser de uansett på UL :)

Anonymkode: fdb4f...887

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...