AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #1 Skrevet 25. august 2021 Jeg er snart i uke 29 nå, og hverken fastlege eller jm har hittil tatt sf-mål. Jm var jeg sist hos i uke 26, og hun sa da at det var for tidlig. Trenger noe ekstra oppfølging av overlege på fødeavdelingen, og fastlegen min mente at denne overlegen burde ta sf-målet når jeg er der ca.hver 6.uke. Men på time ved sykehuset i dag tilbakeviste overlegen dette, og sa det var jm og fastleges ansvar. Jm er nå sykmeldt fremover og jeg har ny time hos fastlegen først om 1 måned. Vurderer nå å bestille time hos min private gynekolog for å få henne til å ta sf-målet. Eller er dette noe jeg kan måle selv, evt ved hjelp av mannen min? Anonymkode: 9bfd4...568
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er snart i uke 29 nå, og hverken fastlege eller jm har hittil tatt sf-mål. Jm var jeg sist hos i uke 26, og hun sa da at det var for tidlig. Trenger noe ekstra oppfølging av overlege på fødeavdelingen, og fastlegen min mente at denne overlegen burde ta sf-målet når jeg er der ca.hver 6.uke. Men på time ved sykehuset i dag tilbakeviste overlegen dette, og sa det var jm og fastleges ansvar. Jm er nå sykmeldt fremover og jeg har ny time hos fastlegen først om 1 måned. Vurderer nå å bestille time hos min private gynekolog for å få henne til å ta sf-målet. Eller er dette noe jeg kan måle selv, evt ved hjelp av mannen min? Anonymkode: 9bfd4...568 Jeg tok SF-mål hver uke, ikke noe problem å ta det selv Anonymkode: 2c631...0ab
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #3 Skrevet 25. august 2021 Tar du ultralyd ved oppfølging på sykehuset? Anonymkode: d9b12...70b
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #4 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tar du ultralyd ved oppfølging på sykehuset? Anonymkode: d9b12...70b Ja, det blir tatt ul hver gang. Det er kanskje noe som oppveier for sf-målingen? ts Anonymkode: 9bfd4...568
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, det blir tatt ul hver gang. Det er kanskje noe som oppveier for sf-målingen? ts Anonymkode: 9bfd4...568 Da er det ikke nødvendig med sf-mål. Hadde selv tett oppfølging på sykehuset, og ingen tok noe mål av magen. Ultralyd er mye bedre Anonymkode: d9b12...70b 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #6 Skrevet 25. august 2021 UL målinger er mye meir nøyaktig enn SF-mål. Så det er helt unødvendig. Anonymkode: 1e52d...bfe
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #7 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det blir tatt ul hver gang. Det er kanskje noe som oppveier for sf-målingen? ts Anonymkode: 9bfd4...568 Da er det ikke nødvendig med sf mål. Det er for å oppdage vekstavvik hos fosteret og fostervannsmengde. Dette ser de uansett på UL Anonymkode: fdb4f...887
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå