Gå til innhold

Barnehageansatte ....tørker dere nesen til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen barn kan være snørrete uten at det er forkjølelse. Er det slik at barna må selv passe på at nå må de hente papir og tørke nesa si eller be en voksen i bhg gjøre det for dem.

Eller pleier de ansatte i bhg å tørke nesa til barna når de ser at det har kommet snørr??

Anonymkode: c0df7...ce4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var utplassert i barnehage gjennom skolen (før korona) så gikk de ansatte rundt å tørket barna med SAMME tørkepapir. Et nytt for hver tørke runde, men samme papir på alle barna 

var dog bare 15 barn i den private barnehagen, men fortsatt!!! 

Anonymkode: ddf55...093

• Liker 2
Skrevet

Vi tørker selvfølgelig snørr på barna, med rent papir for hvert barn

Anonymkode: 7c8b0...9b7

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da jeg var utplassert i barnehage gjennom skolen (før korona) så gikk de ansatte rundt å tørket barna med SAMME tørkepapir. Et nytt for hver tørke runde, men samme papir på alle barna 

Som i hver gang? Normal praksis? 😳  Altså, jeg var vitne til at en uerfaren vikar brukte samme klut på mer enn et barn etter et måltid, men fikk stoppet det ganske raskt. Men å tørke femten barneneser med samme papir må jo være som å be om bakterier skal spre seg. Visste foreldre om dette?

For å svare ts, der jeg har jobba har voksne hatt ansvar for å tørke snørr, men gjerne bedt de eldre ungene om å hente papir og tørke selv når vi har sett behovet.

• Liker 3
Skrevet
C8H10N4O2 skrev (4 minutter siden):

Som i hver gang? Normal praksis? 😳  Altså, jeg var vitne til at en uerfaren vikar brukte samme klut på mer enn et barn etter et måltid, men fikk stoppet det ganske raskt. Men å tørke femten barneneser med samme papir må jo være som å be om bakterier skal spre seg. Visste foreldre om dette?

For å svare ts, der jeg har jobba har voksne hatt ansvar for å tørke snørr, men gjerne bedt de eldre ungene om å hente papir og tørke selv når vi har sett behovet.

Nei ingen foreldre viste noe, men de ansatte i barnehagen dreit vist i det og virket som alle hadde samme slappe syn på det… var nok ikke 15 samtidig, men ofte var 5 stk snørrete på en gang, ofte da de kom inn etter å ha lekt i snøen, og etter de kledde av de, så tørket de alle 5 med samme papir… jeg turte ikke si noe, men husker jeg klagde på det i sammendraget jeg sendte til læreren min 😂

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig tørker vi snørr. Og med nytt papir for hvert barn. 

Anonymkode: 31afc...929

• Liker 4
Skrevet

Vi viser barna veien til papiret og hvordan de selv skal tørke nesa si. På de aller minste hjelper vi til.

Anonymkode: bcb2c...d2d

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig gjør vi det. Ett papir per barn per gang, om noen lurte på det.

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig tørker vi snørr når vi ser at det er snørr der. Et førskolebarn kan jeg be gå på badet og ta snørra selv, men de små gjør man det for. Selvfølgelig kastes papiret når man er ferdig med det barnet...

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber på småbarn, men ja, vi tørker neser. Hele dagen nå for tiden..

Anonymkode: 63002...5a5

Skrevet
BethD skrev (36 minutter siden):

Er dette tull?

selvsagt gjør vi det? 

Er sikkert med tanke på corona da.

Anonymkode: a0535...243

Skrevet

Ja, man gjør ikke annet. Fra 4 år og opp klarer å tørke selv. 

Anonymkode: d81e8...d86

Skrevet

Jada, tørker neser i ett kjør i perioder. Nytt papir for hvert barn så klart. De store barna tørker selv, men trenger gjerne en påminnelse i blant og at vi henter papir til de.

Anonymkode: 6064c...24f

Skrevet

Tørker hele dagen lang😅 Med nytt papir hver gang selvfølgelig😳

Anonymkode: 21790...f98

Skrevet

I vår gamle barnehage der barna våre gikk så tørket de de ikke. De var FULL av snør da vi hentet. Ikke en bra barnehage..

Anonymkode: b4a00...896

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

I min første jobb tørket de alle 14 ungene med samme klut etter måltidene. Jeg turte ikke å si noe, men hentet konsekvent egen klut til hvert barn så sant jeg hadde sjansen, og lot også barna prøve å vaske selv før jeg hjalp dem. Ble ofte avbrutt av kolleger som tydelig syntes at jeg brukte for mye tid, og tok runden med samme klut på de barna jeg ikke rakk å hjelpe. 

Ute var det bare jeg som tørket neser.

Var glad da jeg kom meg bort derfra!

Anonymkode: 99ca0...847

Skrevet

Tørker snørr, hjelper til slik så de som er store nok får det til selv. Og med nytt papir for hver gang selvsagt. 🤢 Gud, så ekkelt med de «samme papir» historiene. 

Skrevet

De barna som ikke klarer det selv, får selvsagt hjelp. Nytt papir og sprit/vask etter hver gang.

Anonymkode: 2fd92...f21

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

De barna som ikke klarer det selv, får selvsagt hjelp. Nytt papir og sprit/vask etter hver gang.

Anonymkode: 2fd92...f21

Samme her. På småbarnsavdeling så går det i snørr dagen lang.

Anonymkode: 317aa...d75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...