AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #1 Skrevet 25. august 2021 De fleste store nettavisene har nå artikler laget av boligroboter. Det vil si at kjøper eller selge du hus, er det plutselig en artikkel med bilde av huset ditt og «solgt til xx fra yy for hele 1234567 kr». Jeg vet informasjonen er hentet fra offentlig tilgjengelige tinglysinger, men noe de fleste sjelden leser ved frokostbordet. Syns likevel det er litt ugreit. For meg, som har et dårlig forhold bak meg, er dette nå et hinder for å kjøpe hus med ny samboer. Eksen vet antakelig ikke om ham, og ville ikke fått med seg huskjøp ellers. Men han er troende til å tilfeldig lese en slik artikkel av interesse for nabolaget vi vurdere - og jeg er redd for hva det vil trigge av ny kontakt og bråk. Er det noe måte å unngå dette på? Jeg vil jo helst ha halve boligen i mitt navn. Anonymkode: ca85a...d09
enkefru Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 Du får opp dette fordi du er aktiv på kjøp og salg av bolig-sider selv. Eksen din er muligens mer interessert i biler og får opp bilannonser... det er det som er "greia" med slike roboter. En får opp det en selv viser interesse for.... de annonsene du får opp i avisen, er ikke de samme som naboen, eksen eller kollegaen din får opp
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #3 Skrevet 25. august 2021 Du kan kontakte avisen og forklare problemet. Eller kontakte de som leverer disse datene til avisene. Jobber i mediebransjen og problemstillingen din er ikke ukjent. Anonymkode: c6e5f...1c2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #4 Skrevet 25. august 2021 9 minutter siden, Fjugur said: Du får opp dette fordi du er aktiv på kjøp og salg av bolig-sider selv. Eksen din er muligens mer interessert i biler og får opp bilannonser... det er det som er "greia" med slike roboter. En får opp det en selv viser interesse for.... de annonsene du får opp i avisen, er ikke de samme som naboen, eksen eller kollegaen din får opp I min lokalavis får du opp dette uansett. Det vet jeg grunnet anonyme sjekker (fra VPS-er i utland, uten innlogging). Tror rett og slett lokalavisa gjør dette for å ha fyll. Anonymkode: 82455...7e2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 Skriver de hvem som har kjøpt boligen og? I vår lokalavis står kun salgssum og selger. Temmelig ugreit å oute hvor folk bor uansett. (Hva med de som har besøksforbud? Den type info ligger ikke inne i eiendomsregisteret). Anonymkode: 4f333...843
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå