Traveller Skrevet 25. august 2021 Forfatter #21 Skrevet 25. august 2021 TheTrollHunter skrev (11 minutter siden): Du får FINT puste i en ansiktsmaske. Jobber selv med dette 8-10 timer. Gjort det siste 10 årene. Ja man kan fint puste i én ansiktsmaske, men har du prøvd å gå med to, i tillegg til visir utenpå som dekker hele ansiktet? 2
TheTrollHunter Skrevet 25. august 2021 #22 Skrevet 25. august 2021 8 minutter siden, Traveller said: Ja man kan fint puste i én ansiktsmaske, men har du prøvd å gå med to, i tillegg til visir utenpå som dekker hele ansiktet? Jada. Gått med P3-maske, med maske utenpå, visir, hette i hel plast, blyfrakk med vanntett smittefrakk utenpå, doble hansker og hele sjabasen. Det går helt greit. Blir hett og jævlig, men du dauer ikke 3
Traveller Skrevet 25. august 2021 Forfatter #23 Skrevet 25. august 2021 TheTrollHunter skrev (1 minutt siden): Jada. Gått med P3-maske, med maske utenpå, visir, hette i hel plast, blyfrakk med vanntett smittefrakk utenpå, doble hansker og hele sjabasen. Det går helt greit. Blir hett og jævlig, men du dauer ikke Neida, overlever nok fint, det handler mer om det å ha en noenlunde grei arbeidsdag uten å bruke hele resten av dagen på å komme seg. Hadde det vært absolutt nødvendig hadde jeg ikke sagt noe på det, men det er ingenting som tilsier at jeg bør bruke den type beskyttelse når jeg ikke er i nærheten av pasienter eller kolleger. Hva er det godt for? Da vil de jo bare være vrange og indirekte pushe meg til å ta vaksina. Av ren nysgjerrighet, kan jeg spørre hva du jobber med siden du trenger så mye utstyr? 2
Jhaawk Skrevet 25. august 2021 #24 Skrevet 25. august 2021 TheTrollHunter skrev (24 minutter siden): Du får FINT puste i en ansiktsmaske. Jobber selv med dette 8-10 timer. Gjort det siste 10 årene. Lurer på hva slags arbeidssted som krever maskering i 10 timer hver dag i 10 år. Du må ha følt deg veldig alene og isolert i et vanskelig arbeidsmiljø med bare deg selv. 1
Robert Koch Skrevet 25. august 2021 #25 Skrevet 25. august 2021 7 minutter siden, Jhaawk said: Lurer på hva slags arbeidssted som krever maskering i 10 timer hver dag i 10 år. Du må ha følt deg veldig alene og isolert i et vanskelig arbeidsmiljø med bare deg selv. Jeg vet ikke hva Trollhunter driver med, men det finnes definitivt slike arbeidssteder. Jeg vet om folk som jobber i BSL-4-laboratorier. Der går du i overtrykksdrakt med egen oksygentilførsel som du må dra med deg i en skinne i taket, og det tar evigheter å komme inn og ut, med en mengde rigide sikkerhetsprosedyrer og kjemiske dusjer. Det blir ikke mye smalltalk av det, og du kan ikke bare ta en kjapp tur på toalettet. Det finnes nok mange arbeidsplasser som har lignende prosedyrer. 3
GammelKaktus Skrevet 25. august 2021 #26 Skrevet 25. august 2021 Jeg ville jo ha tatt vaksinen så raskt som mulig jeg da, slik ville jeg håndtert det. 5
Little Diva Skrevet 25. august 2021 #27 Skrevet 25. august 2021 Undrer meg over hvor innmari trangsynte enkelte her inne er. Et dårlig råd fra legen, faktisk. Hva vet dere om den medisinske helsetilstanden til ts og helsetilstanden til barnet hennes? Det er ikke sånn at vaksinen er anbefalt, koste hva det koste vil. Trodde folk klarte tenke litt lenger og ha perspektiv rundt ting. Hennes lege har anbefalt henne å avvente fordi han kjenner hennes historikk, og det er legen hun skal høre på, ikke andre som absolutt skal ha en mening om hvorfor hun ikke tar vaksinen. Hva slags valg folk tar er helt og holdent opp til de, og ingen andre har egentlig noe med å skulle få henne til å rettferdiggjøre det. Helse var en gang ganske så personlig. 2
kermit123 Skrevet 25. august 2021 #28 Skrevet 25. august 2021 23 minutter siden, Little Diva said: Undrer meg over hvor innmari trangsynte enkelte her inne er. Et dårlig råd fra legen, faktisk. Hva vet dere om den medisinske helsetilstanden til ts og helsetilstanden til barnet hennes? Det er ikke sånn at vaksinen er anbefalt, koste hva det koste vil. Trodde folk klarte tenke litt lenger og ha perspektiv rundt ting. Hennes lege har anbefalt henne å avvente fordi han kjenner hennes historikk, og det er legen hun skal høre på, ikke andre som absolutt skal ha en mening om hvorfor hun ikke tar vaksinen. Hva slags valg folk tar er helt og holdent opp til de, og ingen andre har egentlig noe med å skulle få henne til å rettferdiggjøre det. Helse var en gang ganske så personlig. Dersom det var en medisinsk grunn for å ikke ta vaksine så hadde det kanskje stått? Jeg er enig om så er tilfelle, men det står samtidig ikke noe som skulle få oss til å tro det heller. Og helse er ikke så personlig og privat når du vil drøfte det på et åpent diskusjonsforum. 3
Little Diva Skrevet 25. august 2021 #29 Skrevet 25. august 2021 kermit123 skrev (12 minutter siden): Dersom det var en medisinsk grunn for å ikke ta vaksine så hadde det kanskje stått? Jeg er enig om så er tilfelle, men det står samtidig ikke noe som skulle få oss til å tro det heller. Og helse er ikke så personlig og privat når du vil drøfte det på et åpent diskusjonsforum. Hvorfor skulle det stå? Det står hun ikke ønsker diskusjon rundt det, og det burde vel holde? Diskusjoner på forum kan være anonymisert, ser ikke problemet. 1
Gjest rampenissen72 Skrevet 26. august 2021 #30 Skrevet 26. august 2021 Little Diva skrev (21 timer siden): Undrer meg over hvor innmari trangsynte enkelte her inne er. Et dårlig råd fra legen, faktisk. Hva vet dere om den medisinske helsetilstanden til ts og helsetilstanden til barnet hennes? Det er ikke sånn at vaksinen er anbefalt, koste hva det koste vil. Trodde folk klarte tenke litt lenger og ha perspektiv rundt ting. Hennes lege har anbefalt henne å avvente fordi han kjenner hennes historikk, og det er legen hun skal høre på, ikke andre som absolutt skal ha en mening om hvorfor hun ikke tar vaksinen. Hva slags valg folk tar er helt og holdent opp til de, og ingen andre har egentlig noe med å skulle få henne til å rettferdiggjøre det. Helse var en gang ganske så personlig. 👏🏼♥️
gjest:) Skrevet 26. august 2021 #31 Skrevet 26. august 2021 21 hours ago, Little Diva said: Undrer meg over hvor innmari trangsynte enkelte her inne er. Et dårlig råd fra legen, faktisk. Hva vet dere om den medisinske helsetilstanden til ts og helsetilstanden til barnet hennes? Det er ikke sånn at vaksinen er anbefalt, koste hva det koste vil. Trodde folk klarte tenke litt lenger og ha perspektiv rundt ting. Hennes lege har anbefalt henne å avvente fordi han kjenner hennes historikk, og det er legen hun skal høre på, ikke andre som absolutt skal ha en mening om hvorfor hun ikke tar vaksinen. Hva slags valg folk tar er helt og holdent opp til de, og ingen andre har egentlig noe med å skulle få henne til å rettferdiggjøre det. Helse var en gang ganske så personlig. TS sier jo at det er pga amminga at hun ikke har tatt vaksinen. Greit nok at hun ikke er forpliktet til å dele all mulige info om egen helse, men altså, vi må jo kunne ta utgangspunkt i det hun faktisk skriver. 2
lille pille Skrevet 27. august 2021 #32 Skrevet 27. august 2021 Du har ikke vurdert å ta vaksinen, og pumpe deg 4-5 dager til mRNA så og si er brutt ned i kroppen? Minnes å ha lest at det har en halveringstid på 7-11 timer, så det blir jo fort brutt ned. 2
Fremhevede innlegg