Gå til innhold

Står fast, avgjørelse om reise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie på 3, poden er 5 år. Vi er invitert i bryllup i helgen i Bergen, noe vi har satt på vent for å se an smittetallene, bare at flybillettene er bestilt til oss alle. Det er et søskenbarn av han som skal gifte seg.

Men jeg er så redd for smitte, her vi bor har det vært minimalt og nå ingenting. Det samme kan man jo ikke si om Bergen. Vi har fått første vaksine, guttungen er selvfølgelig uvansinert. Mannen tenker jo ikke på risikoen, tenker at det går sikkert bra. Han er da mutt og skuffet over at jeg er skeptisk. 

Jeg føler relativt sterkt på det at jeg ikke vil dra, men føler også at jeg må si ja for å blidgjøre mannen. 

Tør vi dra? 

Anonymkode: cf482...fb4

Skrevet

Med mindre du skal menge deg i studentmiljøet så hadde jeg reist.

Anonymkode: 23b23...26d

• Liker 7
Skrevet

Så lenge gjeldende regler og restriksjoner er fulgt i bryllupet hadde jeg ikke bekymret meg. Det er ikke noe poeng i å leve strengere enn det myndighetene mener er nødvendig, og det er lov både å reise og ha bryllupsfest. 

Anonymkode: ab717...b5c

• Liker 6
Skrevet

Så lenge ikke flere av gjestene er studenter som har vært med på fadderuke, så ville jeg reist, ja. Og da er det vel strengt tatt studentene som bør melde avbud fra bryllupet, ikke dere.

Jeg ville reist (jeg er fullvaksinert, det samme er mannen, det er klart det er bakgrunn for valget.... tenåringen får første dose i morgen....)

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Smitten er på ingen måte i studentmiljøet. 

Hilsen smittesporer. 

Anonymkode: 9adbe...ceb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så lenge gjeldende regler og restriksjoner er fulgt i bryllupet hadde jeg ikke bekymret meg. Det er ikke noe poeng i å leve strengere enn det myndighetene mener er nødvendig, og det er lov både å reise og ha bryllupsfest. 

Anonymkode: ab717...b5c

Ingen bryllup klarer å opprettholde det. Det er alkohol og utover kvelden sklir vettet helt ut. 

Anonymkode: 9adbe...ceb

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde reist. Dere er ganske godt beskyttet selv med kun første dose.

Anonymkode: 1b474...c67

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde reist. Dere er ganske godt beskyttet selv med kun første dose.

Er vel barnet TS er mest bekymret for vil jeg tro?

Anonymkode: a4700...259

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er vel barnet TS er mest bekymret for vil jeg tro?

Anonymkode: a4700...259

Barnet går da i barnehage og er rundt andre barn?

Jeg ser ikke at risikoen skal være noe større.

I situasjoner som denne pandemien så er det mennesker som blir sittende hjemme i evigheter, og det er mennesker som fortsetter med livet. Det høres litt ut som TS er førstnevnte. Etter et visst punkt må du bare ta et valg om å fortsette å leve.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er greit naiv...

Anonymkode: 1fe3d...427

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi er en familie på 3, poden er 5 år. Vi er invitert i bryllup i helgen i Bergen, noe vi har satt på vent for å se an smittetallene, bare at flybillettene er bestilt til oss alle. Det er et søskenbarn av han som skal gifte seg.

Men jeg er så redd for smitte, her vi bor har det vært minimalt og nå ingenting. Det samme kan man jo ikke si om Bergen. Vi har fått første vaksine, guttungen er selvfølgelig uvansinert. Mannen tenker jo ikke på risikoen, tenker at det går sikkert bra. Han er da mutt og skuffet over at jeg er skeptisk. 

Jeg føler relativt sterkt på det at jeg ikke vil dra, men føler også at jeg må si ja for å blidgjøre mannen. 

Tør vi dra? 

Anonymkode: cf482...fb4

Forstår ikke at folk har bryllup, dåp og store besøk no. Med så mye smitte enkelte plasser. Men noen må vel. Men da bør de og tåle ett nei!

Anonymkode: d3f56...342

Skrevet

Bergen er rødt på EUs koronakart. Dere som anbefaler dem å dra: anbefaler dere også reiser til andre røde land?

Anonymkode: 1a2be...5e1

Skrevet

Hvor mange som kommer i bryllupet da? Jo flere som kommer, jo større risiko. 

Jeg hadde helt mot å ikke dra. 

Anonymkode: a81fa...50b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...