Gå til innhold

Ville barnet ditt/ barna dine egentlig hatt det best med å ikke være i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 3 barn. To av de er veldig komfortable i barnehagen og trives veldig godt. Et barn er en sånn type som jeg tror aller helst skulle vært hjemme til skolestart.

Hva tror du hadde vært best for barnet/ barna dine (forutsatt at det ikke var et problem med det økonomiske, pensjon etc). Barnehage eller ikke barnehage?

Anonymkode: 5b7db...fc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har 3 barn. To av de er veldig komfortable i barnehagen og trives veldig godt. Et barn er en sånn type som jeg tror aller helst skulle vært hjemme til skolestart.

Hva tror du hadde vært best for barnet/ barna dine (forutsatt at det ikke var et problem med det økonomiske, pensjon etc). Barnehage eller ikke barnehage?

Hvis det ikke var for det økonomiske ville jeg ventet til han var to år helt klart.

Anonymkode: aea1f...a84

• Liker 1
Skrevet

Barnet mitt er 3 år, går deltid og gleder seg til hver dag. Økonomisk hadde det vært best å ha henne hjemme - men for HENNE er det best med barnehage.

Anonymkode: ca753...374

• Liker 4
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Min trives i bhg. Merker det etter bare noen uker med ferie at han blir rastløs og irritabel. Dårligere søvnkvalitet. 

Og vi er ute hele dagen, går på tur, lekeplas, strender osv. 

Med en gang bhg startet opp igjen ble han mer fornøyd, roligere, sov bedre. 

Merker det samme nå som han har begynt på skolen. 

Klart det er kjekkere å henge med masse andre barn enn med foreldrene 👀

Skrevet

Begge mine elsker barnehagen. De har det definitivt fint der.

Anonymkode: 104be...f00

• Liker 1
Skrevet

Min 20-måneders har akkurat begynt tilvenning. Han elsker å være der - så lenge vi også er der. Når vi går fra ham, synes han det er pyton. Men vi er bare på dag fem, så regner med det går seg til. 

Skrevet

Mine har hatt veldig godt av barnehage. Fått mange venner, bygget relasjoner, gode på å kommunisere, dele, vente på tur og andre ting som er viktig videre i livet.

Det er ikke veldig mye av dette de hadde lært av å være hjemme alene med meg, og kun hatt en tur i åpen barnehage i ny og ne.

• Liker 1
Skrevet

Min er 2 neste måned og startet nå, han stortrives - er der 5-6 timer per dag.

Forteller om alt han har gjort og gleder seg  :)

Anonymkode: d2e97...cb9

Skrevet

Gutten min elsker barnehagen. Han liker å være sosial med jevnaldrende og at det skjer mye gjennom hele dagen. Jeg har ikke sjans i havet til å konkurrere med barnehagen. Han trenger mye stimuli og kjeder seg fort.

Anonymkode: 572ce...7d8

• Liker 5
Skrevet

Nei, ungen her er ganske rolig og harmonisk, men blir litt gæærn når han må være hjemme ei uke. 

Anonymkode: c189f...1fb

Skrevet

Har hatt alle mine fire hjemme til 2 års alder, deretter deltid barnehage frem til skolestart. Det er en ordning alle barna har trivdes godt med, og som jeg mener er veldig bra for dem, å få litt fra begge «verdener». 

Anonymkode: 756f1...910

• Liker 7
Skrevet

Barnehage uten tvil

Anonymkode: aba15...12d

• Liker 2
Skrevet (endret)

Bhg, for min unge er veldig veldig sosial og aktiv, pga korona holdt jeg han hjemme mesteparten av 2020, det var greit også. Han er flink til å underholde seg selv, og veldig kreativ, da han begynte i bhg hadde jeg ham der kortere dager, fra 9.14.30, tror det er den gyldene middelvei, unansett har han vært på barneskole siden i vår.

Endret av Tanuki
  • Liker 1
Skrevet
Lorieen skrev (11 minutter siden):

Min 20-måneders har akkurat begynt tilvenning. Han elsker å være der - så lenge vi også er der. Når vi går fra ham, synes han det er pyton. Men vi er bare på dag fem, så regner med det går seg til. 

På tide å klippe navlestrengen. 

Anonymkode: ac990...030

• Liker 9
Skrevet

Det ene barnet mitt ville hatt det best uten barnehage og med hjemmeskole, men hun har noen diagnoser. 

Anonymkode: ca005...442

Skrevet

Mine unger elsker barnehagen og syns fort det blir kjedelig å være med bare oss. Kunne jeg velge hadde jeg gjerne hatt 50% barnehageplass 

• Liker 1
Skrevet

Har tre voksne barn som alle gikk i barnehage fra de var ett. Jeg har spurt dem nå som voksne hva de husker fra barnehagen, og om de tror de hadde hatt det bedre hjemme (inspirert fra liknende tråder). 

Alle har gode, kjekke minner fra barnehagen... og forstår ikke spørsmålet om å ha hatt det bedre hjemme... Hva skulle de gjøre hjemme hele tiden, liksom. 

• Liker 1
Skrevet

Begge mine på 1 og 4,5 stortrives i barnehagen og har det veldig fint der. MEN; de er altfor mye i barnehagen, og det har jeg veldig dårlig samvittighet for. Dessverre er det ikke alle som kan velge og vrake i jobb, så da blir det sånn. 

Anonymkode: 314a9...8cb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

hadde vert barnehage uansett her, jeg personlig tror bhg er veldig bra, og mini var 19mnd når han startet og det er passe alderen synes jeg.. hn kunne begynt når han var 11mnd ,men da synes jeg han var for ung, barn fra 18mnd har veldig godt i bhg,men kan være enig i de mellom 9 og 18mnd har det best hjemme :)

Anonymkode: cfc10...3ec

Skrevet

Minste er en skikkelig barnehagegutt! Han elsker å være der, og trenger det da det må skje noe hele tiden. I tillegg til at han er super sosial og elsker folk. 
Eldste hadde godt av det, da han er en stille, sjenert type. Men jeg angrer på at jeg ikke ventet med å sende han i Bhg til han var 2,5-3 år. Han hadde det veldig tøft det første året. 

Anonymkode: 3e01f...08c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...