AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #1 Skrevet 25. august 2021 Hvis du kunne velge fritt? Ville du hatt barnet/ barna dine i samme barnehage som du jobber? Eller i en annen barnehage? Anonymkode: f80d8...66a
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 Jeg har begge barna i samme barnehage dom jeg jobber. En av de er på samme avdeling. Det går greit, men det er jo en utfordring å både være mamma og på jobb. Heldigvis godtar barna mine greit at jeg jobber der. En av de andre jeg jobber med har også barnet sitt på samme avdeling, og barnet er kjempestressa hele tiden fordi hun ikke vil være med andre enn mammaen sin. Anonymkode: 94e3a...118
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #3 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har begge barna i samme barnehage dom jeg jobber. En av de er på samme avdeling. Det går greit, men det er jo en utfordring å både være mamma og på jobb. Heldigvis godtar barna mine greit at jeg jobber der. En av de andre jeg jobber med har også barnet sitt på samme avdeling, og barnet er kjempestressa hele tiden fordi hun ikke vil være med andre enn mammaen sin. Anonymkode: 94e3a...118 Høres utrolig dårlig ut? Anonymkode: 033a2...17b 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #4 Skrevet 25. august 2021 Har hatt barnet i samme barnehagen som meg og det var veldig fint. Men har ikke hatt henne på samme avdeling og det tror jeg ikke er så lurt heller. Man har et anna relasjon til barnet sitt en de andre barna og da kan det ofte være verre og handle pedagogisk. Det er ikke så lett for barnet og skulle dele mamman sin med de andre barna på avdelinga. Vi var flere som hadde barna våre i barnehagen og om barna var veldig lei seg så fikk det lov å komme til mamma. Det var godt og trygt for barnet. Det var også slik at barnet fikk lov og komme til mamma om det ikke var lei seg. Jeg tok som regel barnet med så hun kunne spise frokost sammen med meg på min avdeling også gikk hun inn på sin avdeling etterpå. Må bare si at jeg var kjempeheldig som fikk lov til og ha barnet i samme barnehage. Mange fine stunder sammen. På fellessamling fikk hun også lov og komme til meg. Det kan være greit og sette noen spilleregler slik at man vet at de på jobben synes det er greit. Jeg vil absolutt anbefale det om du har mulighet, men ikke på samme avdeling. Anonymkode: a52ad...0fd 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 Jeg prøvde, men det gikk ikke. Barnet gikk hele første året i barnehagen jeg jobbet. Han ville bare henge på meg i utetida da alle barna var samlet. Jeg syns det var vondt å hele tiden avvise han fordi jeg hadde andre barn å ta meg av. Og når jeg var inne og hans avdeling var ute, så jeg fra vinduet at han lekte fint og var sosial. Med en gang han så meg, ville han bare være med meg. Vi har hatt flere ansatte med egne barn i barnehagen. For noen så går det bra og funker fint, for andre så går det ikke like bra. Vi hadde en annen gutt som løp å sladret til mammaen sin hver gang en annen voksen satte grenser. Han sa de andre voksne var slemme. Og fikk masse trøst av mammaen sin. Noe som alle andre syns var fryktelig slitsomt og gutten ble uspiselig. Jeg søkte til slutt gutten min inn i en annen barnehage og fikk plass til han et annet sted. Det var det beste for oss begge. Anonymkode: cfadc...49b 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #6 Skrevet 25. august 2021 Jeg har begge barna i min barnehage. Liten barnehage med ca 20 barn. Hadde største på min avdeling, og har nå minste på min avdeling. Men aldri vært på samme avdeling ved tilvenning , det har jeg sørger for å unngå. Fungerer kjempefint, og er praktisk. Men, det er et stort men… Er det noe man er uenig i, kan man møte på utfordringer. Er noen ganger jeg har hatt litt klump i magen, fordi jeg er uenig i måten de jobber på med mitt barn. Men alt i alt, fantastisk. Har to barn som flyr like mye til de andre ansatte som mammaen 🥰 Anonymkode: dc134...1f9
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #7 Skrevet 25. august 2021 Nei å jeg vil ikke jobbe med de som har det heller. Ingen av de ser at det ikke er bra Anonymkode: 65c08...455 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #8 Skrevet 25. august 2021 Jobber ikke selv i bhg. men har nære venner og partner som jobber i bhg. Ikke en av de synes det er positivt å jobbe med folk som har ungene sine i bhg. Ikke en av de har sagt at det fungerer godt. Tvert imot har de måttet gjøre tilpasninger i sin egen arbeidshverdag for å ta hensyn til foreldre- barn relasjonen til en kollega, ofte gjennom år. Flere av de har søkt seg vekk fra avdelingen eller selve bhg. Ingen av de snakker stygt om kollegaene og de har stor forståelse for endel tilpasninger som gjøres, likevel blir det en uforholdsmessig byrde for dem og de trives bedre med å jobbe steder der de ikke må ta hensyn til andre ansatte sine barn. Anonymkode: e60bd...2b7 3
Ulrikke Skrevet 25. august 2021 #9 Skrevet 25. august 2021 Nei, jeg byttet jobb for at datteren min skulle få gå i barnehagen nærmest hjemmet istedenfor at jeg jobbet der. Det funker for noen, men for mange er det kilde til mye frustrasjon hos barnet, og gjerne hos forelder og kollegaer også. Jeg tenkte at datteren min skulle få slippe den forvirringen og frustrasjonen over at mamma ikke var tilgjengelig. Hun begynte i bhg før hun fylte 1 år (født sent på året). 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #10 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvis du kunne velge fritt? Ville du hatt barnet/ barna dine i samme barnehage som du jobber? Eller i en annen barnehage? Anonymkode: f80d8...66a Annen barnehage tror jeg. Er vanskelig å være forelder og ansatt i samme. Anonymkode: 55c9a...713
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #11 Skrevet 26. august 2021 Nei rett og slett fordi jeg ikke vil være mamma på jobb, og det ville blitt vanskelig for både meg og datteren min hvis jeg jobbet i samme barnehagen hun går i. Noen får det til fint. Tanta mi jobber i samme barnehage som min kusine gikk i, men på en annen avdeling. Det gikk fint, for da kunne kusinen min forholde seg til andre voksne enn moren sin når hun var i barnehagen. Anonymkode: 64a50...463
Gjest Kvinne487 Skrevet 26. august 2021 #12 Skrevet 26. august 2021 Ja. Sønenn min går på storbarn der jeg jobber på småbarn. Neste år er han skolegutt, men har da gått der hele storbarnstiden. Det har fungert veldig bra 😁
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #13 Skrevet 26. august 2021 Ja, jeg har hatt og har mine egne barn i barnehagen jeg jobber. Både på andre avdelingen og samme avdeling. Det har også andre kollegaer hatt, så jeg har hatt mine kollegaers barn. Har erfaring med at det er både positivt og negativt. Det går bra når man har en god dialog med sine kollegaer og kan snakke om det som er vanskelig. Man må tåle å slippe litt kontrollen, alt fra at barnet ditt gråter og du ikke alltid er den som trøster, se at barnet ditt har «feil» klær på ute, osv. Det er veldig praktisk, både med levering og henting. Du blir kjent med vennene til barna dine (kjempefordel når de begynner å besøke hverandre feks.). Du får mer tid med barnet ditt, ser mer av hverdagen deres. Du får være med å påvirke dagen til barnet ditt, om dere er på samme avdeling. Minuset, som jeg kanskje synes er det vanskeligste er å ha foreldresamtaler med foreldre i samme kull som egne barn. Da særlig om det er litt kjedelige saker som barnevern, eller foreldre som trenger mye veiledning. Man får en litt annen rolle, enkelte foreldre har nok litt imot meg etter at jeg har tatt opp bekymringer, og det kan gå utover barnet mitt. Feks om vi henter i barnehagen samtidig overser disse foreldrene barna mine, men ikke andres. En kollega opplevde at sitt barn var det eneste som ikke var invitert i bursdag til en i kullet etter en foreldresamtale. Ene dagen har du kanskje en foreldresamtale og neste dag er du med barnet ditt i barnebursdag til den familien. Jeg klarer å være profesjonell og være hyggelig etter en vanskelig samtale, men ikke alle foreldre skjønner at jeg bare gjør jobben min. Heldigvis er det sjelden det er så ille, men det skjer. Men alt i alt vil jeg anbefale det, mest positive sider med det. Takknemlig for alt jeg har fått opplevd med barna mine i barnehagen 😊 Anonymkode: cf700...5fd 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #14 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, jeg har hatt og har mine egne barn i barnehagen jeg jobber. Både på andre avdelingen og samme avdeling. Det har også andre kollegaer hatt, så jeg har hatt mine kollegaers barn. Har erfaring med at det er både positivt og negativt. Det går bra når man har en god dialog med sine kollegaer og kan snakke om det som er vanskelig. Man må tåle å slippe litt kontrollen, alt fra at barnet ditt gråter og du ikke alltid er den som trøster, se at barnet ditt har «feil» klær på ute, osv. Det er veldig praktisk, både med levering og henting. Du blir kjent med vennene til barna dine (kjempefordel når de begynner å besøke hverandre feks.). Du får mer tid med barnet ditt, ser mer av hverdagen deres. Du får være med å påvirke dagen til barnet ditt, om dere er på samme avdeling. Minuset, som jeg kanskje synes er det vanskeligste er å ha foreldresamtaler med foreldre i samme kull som egne barn. Da særlig om det er litt kjedelige saker som barnevern, eller foreldre som trenger mye veiledning. Man får en litt annen rolle, enkelte foreldre har nok litt imot meg etter at jeg har tatt opp bekymringer, og det kan gå utover barnet mitt. Feks om vi henter i barnehagen samtidig overser disse foreldrene barna mine, men ikke andres. En kollega opplevde at sitt barn var det eneste som ikke var invitert i bursdag til en i kullet etter en foreldresamtale. Ene dagen har du kanskje en foreldresamtale og neste dag er du med barnet ditt i barnebursdag til den familien. Jeg klarer å være profesjonell og være hyggelig etter en vanskelig samtale, men ikke alle foreldre skjønner at jeg bare gjør jobben min. Heldigvis er det sjelden det er så ille, men det skjer. Men alt i alt vil jeg anbefale det, mest positive sider med det. Takknemlig for alt jeg har fått opplevd med barna mine i barnehagen 😊 Anonymkode: cf700...5fd Enig med deg. Eldste sønnen min er 12 år og nær venn med et barn jeg meldte bekymring til barnevernet for. Det har vært vanskelig i mange år. Jeg er helt trygg på at det var riktig valg, det har gjort det litt lettere. Det har alt i alt fungert godt med alle 3 barna mine. Jeg har supre kollegaer og vi kommuniserer godt. Noe smårusk selvfølgelig i løpet av 7, men det hadde det vel vært uansett. Anonymkode: f26c9...ccd
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #15 Skrevet 26. august 2021 Eg hadde barnet mitt på småbarnsavdeling når eg arbeida på storbarnsavdeling. Det gjekk ok, var praktisk med levering og henting. Det har ikkje alltid vore supert den siste halvtimen når begge avdelinger er ute og barnet mitt bare ville henga på meg, trøtt og sutrete (som mange andre barn er på slutten av dagen). Har nå søkt barnet mitt inn i ein anna lokal barnehage og er nesten ferdig med tilvenning. Vist du kan la væra så gjer det. Anonymkode: cc747...297
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #16 Skrevet 26. august 2021 Jeg har jobbet med flere som har barn i samme bhg men ikke på samme avdeling. Det har egentlig gått helt fint. Har også jobbet med en som hadde barn på samme avdeling å det fungerte overhodet ikke. Barnet skreik hver gang noen andre barn satt på fanget;skreik om noen andre skiftet bleie eller hjelp med påkleding for han ville mor skulle hjelpe. Hver gang mor gikk til pause så skreik han pga hun gikk. Før mor begynte der så var barnet en blid gutt som det var lett å ha med å gjøre. Anonymkode: 643cc...c93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå