Gå til innhold

Gutten min blir plaget - jeg har fått nok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som pedagog og vet det jeg nå har gjort er veldig upedagogisk. Men det pedagogiske er ikke alltid det sum funker. Av og til må en bruke god gammeldags sunn fornuft. 
mitt barn har blitt plaget på skolen innimellom, har alltid oppfordret å ikke ta igjen, men si fra til en voksen. Dette har han gjort. Han ble kalt for sladrehank fordi han er en som sier fra. 
nå har han startet på ungdomsskolen, og fra dag 1 har de kommet med sleng kommentarer. Jeg har nå gitt han min velsignelse i å ta igjen!! Ikke fysisk, men verbalt. Tok en tlf til rektor i dag, og fortalte dette som er skjedd. 
fortalte også at han har fått beskjed hjemme om ta igjen, jeg snur ikke på den. 
barn kan være noen bøller, å være den som går til en voksen å klager er ekstremt upopulært. 
Det funker tydeligvis ikke å si fra, og da må en bare brette opp ermene selv. 
dagnes sukk 

Anonymkode: 162db...b55

• Liker 24
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, man bør stå opp for seg selv på den alderen.

Samtidig kan det eskalere oppmerksomhet og føre til mer fysiske angrep - så det gjelds å velge sine kamper.

Jeg tenker at å vise seg litt teflon og «careless» kan være like nyttig. Ha et kroppsspråk som ikke er unnvikende, men mer «jeg kunne ikke brydd meg mindre». 

Det funket for meg. 

Anonymkode: 2525f...58b

• Liker 26
Skrevet

Hvilken utdanning har du? 

Anonymkode: aeee5...bb3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, man bør stå opp for seg selv på den alderen.

Samtidig kan det eskalere oppmerksomhet og føre til mer fysiske angrep - så det gjelds å velge sine kamper.

Jeg tenker at å vise seg litt teflon og «careless» kan være like nyttig. Ha et kroppsspråk som ikke er unnvikende, men mer «jeg kunne ikke brydd meg mindre». 

Det funket for meg. 

Anonymkode: 2525f...58b

Enig! Han har prøvd å ignorere, mel det fortsetter. Han er følsom så han blir veldig sår. 
han er for kul. Han har kule klær og liker å kjøpe merkeklær for egne penger som han tjener. Det blir han plaget for. 
jeg sa til han at han kan gå i vanlige klær en periode, bare for å dysse dette ned. Da svarte han at han at ingen skal styre meg, og det var godt sagt. 
merkeklær da er det snakk om Nike air sko, armani genser, Levis 

• Liker 4
Skrevet

Støtter dette. Har kjenninger som også ga samme råd sønnen sin. 

De fungerte, og dessuten da kom rektor og skolen på banen.  Virker som om at en ikke tør ta tak i mobberne før de faktisk må. 

Anonymkode: bac10...da9

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvilken utdanning har du? 

Anonymkode: aeee5...bb3

Barnehage lærer 

Skrevet

Bruk paragraf 9a da!

Anonymkode: f8f0d...bc7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Støtter dette. Har kjenninger som også ga samme råd sønnen sin. 

De fungerte, og dessuten da kom rektor og skolen på banen.  Virker som om at en ikke tør ta tak i mobberne før de faktisk må. 

Anonymkode: bac10...da9

Jeg ble selv mobbet en liten periode på barneskolen, da jeg ble sterkere fysisk så gikk jeg på en gutt og rundjulte han. Ble slutt på all plaging etter det 

• Liker 13
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Bruk paragraf 9a da!

For det hjelper...not.

Anonymkode: 7aa7b...e42

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bruk paragraf 9a da!

Nei, han vil ikke lage noe styr, og vil ikke at dette skal bli tatt opp.. å få oppmerksomhet. Erfaringsmessig blir det verre 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Enig! Han har prøvd å ignorere, mel det fortsetter. Han er følsom så han blir veldig sår. 
han er for kul. Han har kule klær og liker å kjøpe merkeklær for egne penger som han tjener. Det blir han plaget for. 
jeg sa til han at han kan gå i vanlige klær en periode, bare for å dysse dette ned. Da svarte han at han at ingen skal styre meg, og det var godt sagt. 

Unnskyld men håper at du tuller? Han er «for kul» fordi han går i merkeklær ..? Og du er pedagog? Hva slags verdier lærer du egentlig barnet ditt? Kan det være andre ting som skurrer her som gjør at han ender opp utenfor det sosiale? 

• Liker 17
Skrevet

Så mange dumme svar. Tråden sporer fullstendig av! Når folk krangler med hverandre om rettskriving..  så hopper jeg av! 
ts

• Liker 3
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (2 minutter siden):

Unnskyld men håper at du tuller? Han er «for kul» fordi han går i merkeklær ..? Og du er pedagog? Hva slags verdier lærer du egentlig barnet ditt? Kan det være andre ting som skurrer her som gjør at han ender opp utenfor det sosiale? 

Enig i dette. Reagerte på det jeg og. Men klart han skal si fra tilbake. Hvis det er noe å bry seg om da. Når holdningen bak er at han er for kul fordi har går i merkeklær, da kan det være andre ting som er galt. Merkeklær.. som oftest bunner det i usikkerhet at man må ha det. Syns ikke ts har gjort noe galt i å be gutten ta igjen verbalt tilbake, men man bør jo ikke oppfordre til å si stygge ting. Å sette seg i respekt, det er det som er greia. Merkeklær holder ikke der. 

Anonymkode: 5cefb...907

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei, ts. Jeg tror du bør innse at han har lært feil adferd hjemme. 

Du har en virkelighetsoppfatning som ikke er helt god. Juster den og barna dine kopierer nok mer riktig adferd.

Din adferd eskalerer konflikt. Han er "følsom men kul". De som pirker i han er ikke små barn som all forskning viser har det ugreit hjemme, men "små demoner". Dette er ikke virkeligheten - dette er fiksjon.

Anonymkode: 6e318...96c

• Liker 7
Skrevet

Du er lite prinsippfast og det er uheldig å lære bort til sønnen din. Din kredibilitet er nå for alltid svekket. 

Dessuten er dette problemet ikke begrenset til ungdomsårene. De samme mekanismene gjelder også i voksenlivet. Om man blir plaget som voksen er det særdeles lite populært å gå til politiet. Men det er det rette å gjøre, uansett om man risikerer hevnaksjoner. 

Anonymkode: 83fd0...34f

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Uansett hva sønnen til TS gjør eller kler seg i så har han rett på en skoledag uten å bli plaget. 

Så ja, han må selvsagt få lov å forsvare seg. 

Jeg hadde personlig ønsket at han skulle lært seg kampsport så han får enda mer selvtillit og ikke minst kan forsvare seg om det skulle eskalere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg jobber som pedagog og vet det jeg nå har gjort er veldig upedagogisk. Men det pedagogiske er ikke alltid det sum funker. Av og til må en bruke god gammeldags sunn fornuft. 
mitt barn har blitt plaget på skolen innimellom, har alltid oppfordret å ikke ta igjen, men si fra til en voksen. Dette har han gjort. Han ble kalt for sladrehank fordi han er en som sier fra. 
nå har han startet på ungdomsskolen, og fra dag 1 har de kommet med sleng kommentarer. Jeg har nå gitt han min velsignelse i å ta igjen!! Ikke fysisk, men verbalt. Tok en tlf til rektor i dag, og fortalte dette som er skjedd. 
fortalte også at han har fått beskjed hjemme om ta igjen, jeg snur ikke på den. 
barn kan være noen bøller, å være den som går til en voksen å klager er ekstremt upopulært. 
Det funker tydeligvis ikke å si fra, og da må en bare brette opp ermene selv. 
dagnes sukk 

Vi fikk en eldre fetter å komme på besøk og sendte ham der hvor mobberne henger ,han gikk å skremte dritt ut av dem ,med beskjed å ikke mobbe xx lenger.

De stoppa vel samme dag.

Egentlig skulle mannen min gå men ble redd siden han er voksen mann og sånt. Så fetteren ordna saken.

Anonymkode: 7a154...89a

• Liker 7
Skrevet

Bytt skole.

Anonymkode: 84a45...2de

Skrevet

Etter å ha blitt (forsøkt) mobbet som barn, og opplevd at min datter ble mye mobbet, så har jeg en klar oppfatning om at det er bare konfrontasjon som virker. Dialog virker nesten aldri, så da varsler man skolen om at konflikten kommer til å bli eskalert kraftig og brått. Ingen plager den som biter tilbake, sånn er det bare. Hyener går etter lettvinte mål. Rett på nesen eller plexus til den største bølla, ikke gi deg før han er i bakken. I det minste vil det føre til oppmerksomhet fra skolen sin side. 

• Liker 11
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Bytt skole.

Anonymkode: 84a45...2de

Nei, predatorene skal ønske å bytte skole. Det er det eneste rette. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...