Gå til innhold

Hva synes du om menyen vår?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Da har vi satt sammen en meny i samarbeid med restaurantsjef og kokk.

Hva synes du?

Høres det godt ut, eller hadde du fått fnatt?

Forrett:

Blåskjell- og fiskesuppe

Servert med blomkålsbukett

Vin: Sauvignon Blanc ’03, Lurton Bordeaux, Frankrike

Hovedrett:

Rosa stekt andebryst med kanterell- og rødvinssjy

Servert med potetrøsti, auberginekaviar og sautert artisjokk

Vin: Côte de Rhône 01, E. Guigal, Frankrike

Dessert:

Sjokolademoussekake

Servert med pasjonsfruktsorbetKaffe med tilbehør (Bache XO og Bailys)

Endret av Xavia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det ser godt ut, jeg, selv om jeg ikke har smakt auberginekaviar...

Vet heller ikke om kanskje fiskesuppe som forrett blir litt "dominerende" i forhold til hovedretten, men det er kanskje bare i hodet mitt.

Og et tips: Ikke la kokken stå for hardt på rettskrivinga i menyen... Skal gjestene ut og fiske suppe selv, og får de blåskjell ved siden av eller oppi suppa...? For å nevne noe:-)

Skrevet
Vet heller ikke om kanskje fiskesuppe som forrett blir litt "dominerende" i forhold til hovedretten, men det er kanskje bare i hodet mitt.

Kan du utdype hva du mener? For dominerende?

Og et tips: Ikke la kokken stå for hardt på rettskrivinga i menyen... Skal gjestene ut og fiske suppe selv, og får de blåskjell ved siden av eller oppi suppa...? For å nevne noe:-)

:ler: Menyene er kopiert rett fra e-posten min fra restauranten. Jeg ser hva du mener, men jeg tviler på at gjestene er så pirkete. Jeg er i alle fall ikke det, og gidder så absolutt ikke ta det opp med restauranten. ;)

Skrevet

Høres deilig ut! :-D Både and og blåskjell er jo kjempegodt (og litt mer originalt enn røkelaksen/gravlaksen og stekene/filetene man ofte får servert i bryllup).

Bare en liten ting som kan være verdt å sjekke med kokken; nemlig hva slags kraft som blir brukt i suppa. Dersom det brukes kraft av noen andre slags skalldyr enn blåskjell, kan det være greit å være obs på det i tilfelle allergiske gjester (er allergisk mot reker selv, så jeg må alltid sjekke denslags når jeg spiser fiskesuppe, risotto e.l. ute, nettopp fordi det ofte brukes f.eks. rekeskall i fiskekraft).

Skrevet
Bare en liten ting som kan være verdt å sjekke med kokken; nemlig hva slags kraft som blir brukt i suppa. Dersom det brukes kraft av noen andre slags skalldyr enn blåskjell, kan det være greit å være obs på det i tilfelle allergiske gjester

Takk for tipset! Men nå vet jeg at alle gjestene tåler skalldyr, så det skulle gå greit. :)

Skrevet

Mmm høres kjempedeilig ut!

(Men jeg ville kjapt gått over alle feilene i menyen, kanskje du ikke synes det er så viktig, men jeg vet at mange andre bryr seg om slikt, og hvis du er opptatt av å få til en imponerende middag - som det utvilsomt vil bli med denne menyen - så er det ikke mye plunder å rette alle orddelingsfeilene!)

Skrevet

(Men jeg ville kjapt gått over alle feilene i menyen, kanskje du ikke synes det er så viktig, men jeg vet at mange andre bryr seg om slikt, og hvis du er opptatt av å få til en imponerende middag - som det utvilsomt vil bli med denne menyen - så er det ikke mye plunder å rette alle orddelingsfeilene!)

Nå har jeg kjapt gått over menyen. Ser det bedre ut nå?

Skrevet

Mye bedre!

Men for å være litt pirkete:

sjokolademoussekake

pasjonsfruktsorbet

;)

Skrevet

Det høres nydelig ut! Dere blir helt sikkert både mette og fornøyde.

Er fiskesuppa kremet?

Skrevet
Er fiskesuppa kremet?

Det vet jeg faktisk ikke.... :rodme:

Skal rapportere etter bryllupet.

Skrevet

om dere skal ha barn i bryllypet er det kansje litt smart og ha en barnemeny?

Skrevet
om dere skal ha barn i bryllypet er det kansje litt smart og ha en barnemeny?

Det blir ikke noen barn i bryllupet, utenom min egen 9 åring. Hun er nokså altetende og hadde ikke lyst på en barnslig meny. :ler: Hun ville spise det samme som oss.

Men helt klart. Hadde det skullet komme andre barn, måtte vi tenke på det.

Skrevet

Syns menyen ser veldig bra ut jeg!

Fikk spesielt lyst på den desserten... :sikle:

Skrevet
Kan du utdype hva du mener? For dominerende?

Hei -tja, jeg tror jeg tenke at smaken og kanskje mengden suppe (men det vet jeg jo ikke noe om..) kunne bli mektig før hovedretten. Men det kommer jo an på hva slags suppe det er; jeg ser liksom for meg en suppe med masse fiskekjøtt i og sånn. Hehe. Også var det tidlig på morgenen, så jeg hadde vel ikke så mye matlyst da jeg svarte :roll: Har god erfaring med fisk/skalldyr/skjell som forrett uansett hva hovedretten er.

Synes absolutt maten ser kjempegod ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...