Gå til innhold

Noe skurrer.. vennine og barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en vennine som er gift og har barn. Barnevernet tok og akutt plassert barna noen uker men slik jeg forstår det er de på vei hjem. Men i løpet av disse ukene har hun og mannen gått på jobb og ikke vært lei seg eller vist noe tegn til bekymring. Jeg synes det er veldig rart .. hadde det vært meg hadde jeg sykemeldt meg og vært helt ute av meg.

Har hun ikke lyst på barna egentlig? Hun sa at det var godt med litt tid for seg selv pga mye stress... Jeg tror ikke på hun...

Anonymkode: 4907d...679

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva spiller det for en rolle for deg? Hva hjelper det om hun graver seg ned og er i verre tilstand når barna kommer tilbake? 

Anonymkode: 477e9...08c

Du har helt rett. Da skal jeg jaggu meg sende bejymringsmelding med engang 

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Snakk om å misforstå🤦🏼‍♀️ Klarer du ikke lese? At hun går på jobb og ikke legger seg ned er hennes måte å takle det på. Det er bra at hun ikke bare legger seg ned, på den måten er hun opplagt når barna kommer tilbake. For en fæl venninne du er. 

Det er ikke en normal reaksjon. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det kan jo være det bare er slik de håndterer de følelsene, ved å dra på jobb og slippe å tenke på det. Noen er også sånn at de ikke snakker om ting som plager de med andre utenfor hjemmet. For alt du vet kan det være de har sittet hjemme og grått resten av dagen etter jobb. 

Endret av infectedsopp
  • Liker 20
Skrevet

Alle reagerer ikke likt i kriser. Og heldigvis for det! Dessuten er jo årsaken til plasseringen ganske relevant for foreldrenes reaksjon. 

Anonymkode: ce7ee...cdc

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har en vennine som er gift og har barn. Barnevernet tok og akutt plassert barna noen uker men slik jeg forstår det er de på vei hjem. Men i løpet av disse ukene har hun og mannen gått på jobb og ikke vært lei seg eller vist noe tegn til bekymring. Jeg synes det er veldig rart .. hadde det vært meg hadde jeg sykemeldt meg og vært helt ute av meg.

Har hun ikke lyst på barna egentlig? Hun sa at det var godt med litt tid for seg selv pga mye stress... Jeg tror ikke på hun...

Skurrer? Med slike folk som deg rundt seg er det klart at de ikke ønsker å vise hvor triste de er foran andre.

Anonymkode: b64d6...efa

• Liker 31
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ingenting som er mer eller mindre normalt enn noe annet. Det er ikke din oppgave å mene noe om dette. BV ønsker ikke foresatte som legger seg ned og ikke klarer å opprettholde livet sitt. At hun klarer å gå på jobb og gjøre de dagligdagse tingene er bra. Det betyr ikke at hun ikke er lei seg eller fortvilet over det som skjer. For mange er det å være på jobb et fristed - få tankene over på noe annet. Du bør jobbe med deg selv. 

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde hun regaert med å knekke helt sammen foran folk ville barnevernet tolket dette som at mor er ustabil og at psyken hennes må vurderes.

Du ser ikke at hun gråter seg i søvn eller når hun går på do på jobb. Kanskje hun faktisk trengte en liten pause fra barna for å komme seg oven på igjen. At barna kommer hjem etter 2 uker betyr at det er liten bekymring fra bv sin side.

Jeg syns du er en dårlig venninne. 

Anonymkode: 39bac...659

• Liker 35
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Snakk om å misforstå🤦🏼‍♀️ Klarer du ikke lese? At hun går på jobb og ikke legger seg ned er hennes måte å takle det på. Det er bra at hun ikke bare legger seg ned, på den måten er hun opplagt når barna kommer tilbake. For en fæl venninne du er. 

«Venninne».

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke opptil deg å bestemme.

• Liker 21
Skrevet

Jeg tenker at det å oppleve at ens egne barn blir plassert utenfor hjemmet, uansett om det er frivillig eller ikke, kan være noe av det vanskeligste noen kan oppleve, og at det derfor er all grunn til å støtte folk, enten ved å være der for dem, eller spekulere minst mulig", når de er i denne situasjonen. Uansett grunn, uansett ytre reaksjon og hvordan man velger å fortolke denne. 

Og følelseslivet til disse foreldrene, uansett hva som skjer, vet du ingenting om. At de ikke er syke, er jo kjempebra. 

Du vet vel egentlig ingenting, slik jeg ser det. 

• Liker 14
Skrevet

Nå fortjener ikke jeg så mye kritikk her..

Hun og mannen er jo så perfekte. Har fint hjem og klager på at jeg har rotete hjemme og lever på nav.

Og fordi jeg røyker i huset. 

Snakk om å sitte på sin høye hest. 

Men hvem er det som mister barna ? Lol... 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Sikker på at du er en venninne? Høres mer ut som en nysgjerrig nabo. 

Anonymkode: d22a8...140

• Liker 27
Skrevet

Hun og mannen er jo så perfekte. Har fint hjem og klager på at jeg har rotete hjemme og lever på nav.

Wow, er det derfor tilfredsstillende for deg å se at livet deres går til helvete nå? Håper at de gjennomskuer hvor «god» venninne du er.

• Liker 37
Skrevet

Så du skal hevne deg? Sier i grunn mest om deg at du gosser deg over at barna ble flyttet for en periode. Hadde oppsøkt hjelp hvis jeg hadde sånne tanker om andre som du har. 

• Liker 25
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så du skal hevne deg? Sier i grunn mest om deg at du gosser deg over at barna ble flyttet for en periode. Hadde oppsøkt hjelp hvis jeg hadde sånne tanker om andre som du har. 

Altså jeg har selv vært i bv og vet mye skal til. Jeg ble beskyldt for å ikke ha stelt barna og ruset meg da jeg drakk noen øl hver kveld. Betrodde meg til hun og hun ba meg være forsiktig med hva jeg sier til barnevernet. Og jeg burde gått til legen selv om jeg ikke har noe problemer. Bare fordi jeg er enslig mamma liksom så jeg holdt kjeft og latet som alt var bra. Uansett har jeg nå ikke noe problemer selv 

Så mister hun barna sine nå selv.. lol... 

Barnevernet henla i hvertfall min sak. Hun forteller ikke sannheten. Noe skjer nok i det hjemmet bak den "perfekte fasaden" 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Altså jeg har selv vært i bv og vet mye skal til. Jeg ble beskyldt for å ikke ha stelt barna og ruset meg da jeg drakk noen øl hver kveld. Betrodde meg til hun og hun ba meg være forsiktig med hva jeg sier til barnevernet. Og jeg burde gått til legen selv om jeg ikke har noe problemer. Bare fordi jeg er enslig mamma liksom så jeg holdt kjeft og latet som alt var bra. Uansett har jeg nå ikke noe problemer selv 

Så mister hun barna sine nå selv.. lol... 

Barnevernet henla i hvertfall min sak. Hun forteller ikke sannheten. Noe skjer nok i det hjemmet bak den "perfekte fasaden" 

Dessuten burde hun ikke jobbe så mye. Hun bør være mer hjemme med barna og stakkars mann som holder ut med henne. Han fortjener en bedre kvinne 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...