Gå til innhold

Uvaksinert gravid sykepleier på 32 år døde av Covid-19

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sitat

Haley Mulkey Richardson, 32, died on Aug. 20, two days after her baby — a daughter, whom she and her husband named Ryleigh Beth — died.

In a Facebook post on Aug. 9, Richardson penned a note to her loved ones that she was "praying" for a miracle.

"Here in the dark, in the wee hours of the morning, it is so easy to pretend that all of this was just a nightmare or that I'm just here in this hospital bed due to my own issues with COVID," she said. "Not for anything being wrong with my sweet baby girl whom I thought I was protecting in my own womb."

https://people.com/health/unvaccinated-pregnant-nurse-who-died-of-covid-final-post/

Sitat

An unvaccinated pregnant nurse in Alabama has died of COVID-19, along with her unborn baby, and now her grieving husband is urging expectant moms to get their shots.

“CDC encourages all pregnant people or people who are thinking about becoming pregnant and those breastfeeding to get vaccinated to protect themselves from COVID-19,” CDC Director Dr. Rochelle Walensky said in a recent statement.

https://www.nydailynews.com/news/national/ny-unvaccinated-pregnant-nurse-dies-covid-20210824-7hvrscnj2rgsdhw5ybqr4qfyxi-story.html

Dette er bare utrolig trist. Ta vaksine folkens..

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen grunn til at gravide ikke skal vaksinere seg når FHI anbefaler det. FHI har til enhver tid rett, såfremt det ikke viser seg at de har tatt feil som f.eks. med svineinfluensa vaksinen.

• Liker 5
Skrevet
Jhaawk skrev (1 minutt siden):

Det er ingen grunn til at gravide ikke skal vaksinere seg når FHI anbefaler det. FHI har til enhver tid rett, såfremt det ikke viser seg at de har tatt feil som f.eks. med svineinfluensa vaksinen.

Kjekt du nevner den vaksinen. Ved infeksjon doblet risikoen for dødfødsel men man så ingen økning hos vaksinerte. https://www.fhi.no/nyheter/2017/pandemi/

Denne vaksinen var lur å ta for gravide. 

• Liker 14
Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for avsporinger.

Vintermorgen, mod

Skrevet

Hva er greia med å trekke frem enkeltmennesker som eksempler til skrekk og advarsel? Det begynner å bli vanvittig. Og da snakker jeg ikke om trådstartere her på KG som sikkert ønsker å hjelpe på sitt vis, men på aviser og nyhetskanaler.

Ta for eksempel sykepleieren i denne saken. Avisene utbasunerer "Pregnant nurse dies after REFUSING covid-vaccine" og alle tenker 'nei og nei, om bare den dumme hillbillyen hadde sluttet å lese konspirasjonsteorier, så hadde hun og barnet vært i live'.

Men leser man nøyere viser det seg at grunnen til at hun ikke tok vaksinen var fordi hun hadde en historie med anafylaktisk sjokk. Det har jeg også, og blir anbefalt å ikke ta vaksine fordi risikoen er større enn risikoen ved å få covid i min alder og med min helsetilstand. Og jeg er ikke høygravid! Jeg vet ikke hvor farlig en mor i anafylaktisk sjokk er for et ufødt barn, men jeg tviler på at det noe man ønsker å utsette barnet sitt for. Den stakkars sykepleieren gjorde med andre ord antagelig det hun mente var tryggest for barnet sitt, og nå blir hun dratt fram som et skrekkeksempel for å skremme folk til å vaksinere seg. Jeg blir så sint!

• Liker 12
Skrevet
Pingvinboogie skrev (3 minutter siden):

Hva er greia med å trekke frem enkeltmennesker som eksempler til skrekk og advarsel? Det begynner å bli vanvittig. Og da snakker jeg ikke om trådstartere her på KG som sikkert ønsker å hjelpe på sitt vis, men på aviser og nyhetskanaler.

Ta for eksempel sykepleieren i denne saken. Avisene utbasunerer "Pregnant nurse dies after REFUSING covid-vaccine" og alle tenker 'nei og nei, om bare den dumme hillbillyen hadde sluttet å lese konspirasjonsteorier, så hadde hun og barnet vært i live'.

Men leser man nøyere viser det seg at grunnen til at hun ikke tok vaksinen var fordi hun hadde en historie med anafylaktisk sjokk. Det har jeg også, og blir anbefalt å ikke ta vaksine fordi risikoen er større enn risikoen ved å få covid i min alder og med min helsetilstand. Og jeg er ikke høygravid! Jeg vet ikke hvor farlig en mor i anafylaktisk sjokk er for et ufødt barn, men jeg tviler på at det noe man ønsker å utsette barnet sitt for. Den stakkars sykepleieren gjorde med andre ord antagelig det hun mente var tryggest for barnet sitt, og nå blir hun dratt fram som et skrekkeksempel for å skremme folk til å vaksinere seg. Jeg blir så sint!

Helt enig med deg! 

Reagerte sterkt på "after refusing vaccine" når hun faktisk hadde historie med anafylaktiske sjokk. 

Som meg. Jeg har heller ikke tatt. Slik ting blir presentert nå, ser det ut som om jeg helt sikkert kommer til å dø av korona. 

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, Lunarstone said:

Helt enig med deg! 

Reagerte sterkt på "after refusing vaccine" når hun faktisk hadde historie med anafylaktiske sjokk. 

Som meg. Jeg har heller ikke tatt. Slik ting blir presentert nå, ser det ut som om jeg helt sikkert kommer til å dø av korona. 

Ja, nettopp!

Snart må man vel holde seg unna både KG og nyhetssider, for det virker som alle gjør sitt beste for å skremme vettet av uvaksinerte.

• Liker 3
Skrevet
NorthernLight skrev (På 25.8.2021 den 16.01):

Sikkert mange andre gravide som har dødd av alle mulige ting rundt omkring i verden i går også, eller?

• Liker 2
Skrevet

Det er ingen som vil bli syke, eller havne i en trafikkulykke, brann osv. Men man tar vanlige forholdsregler og prøver å leve så bra som mulig. Man kan ikke la angsten ta overhånd. Da blir det nesten som en fobi, OCD eller hypokondri. 

• Liker 3
Skrevet
Velour skrev (3 minutter siden):

Det er ingen som vil bli syke, eller havne i en trafikkulykke, brann osv. Men man tar vanlige forholdsregler og prøver å leve så bra som mulig. Man kan ikke la angsten ta overhånd. Da blir det nesten som en fobi, OCD eller hypokondri. 

Hva har fobi,OCD og hypokondri med denne tråden å gjøre? 

• Liker 1
Skrevet
NorthernLight skrev (Akkurat nå):

At enkelttilfeller trekkes frem - spesielt med at personen var uvaksinert, for at vi fortsatt skal ville la livene våre være på vent og at man må ta vaksinen ellers dør man. Overdreven frykt - som de ønsker at befolkningen skal ha.

• Liker 4
Skrevet
NorthernLight skrev (17 timer siden):

Alt😂

• Liker 4
  • Opprett ny...