Psilocybe Skrevet 25. august 2021 #1 Skrevet 25. august 2021 I dette nye dokumentet fra CDC (amerikanske helsemyndigheter) omtales nye covidpasienter som "uvaksinerte". Dvs: En person som blir syk av vaksinen (og dermed får diagnosen "covid") og legges inn på sykehus f.eks. to dager etter vaksinasjon, regnes som "uvaksinert" i statistikken. 2
2ro Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 (endret) Vaksinen virker jo ikke før en uke og det tar enda lengre før man får grønt pass. Det er ikke rart at man er uvaksinerte når man ikke fikk vaksinen i tide. For alt vi vet var de allerede smittet på tidspunktet (jeg vil tro det siden dette ikke bruker å være et akutt forløp). Hvorfor synes du dette er noe å reagere på? Endret 25. august 2021 av 2ro 19
Robert Koch Skrevet 25. august 2021 #3 Skrevet 25. august 2021 24 minutter siden, Psilocybe said: I dette nye dokumentet fra CDC (amerikanske helsemyndigheter) omtales nye covidpasienter som "uvaksinerte". Dvs: En person som blir syk av vaksinen (og dermed får diagnosen "covid") og legges inn på sykehus f.eks. to dager etter vaksinasjon, regnes som "uvaksinert" i statistikken. Det er fordi det tar omtrent to uker før immuniseringen er ferdig. De har ingen effekt av vaksineringen etter så kort tid, og forløpet vil gå akkurat som hos uvaksinerte. Du må sette deg inn i hva du kritiserer. 20
Rosa Sitron Skrevet 25. august 2021 #4 Skrevet 25. august 2021 30 minutter siden, Psilocybe said: I dette nye dokumentet fra CDC (amerikanske helsemyndigheter) omtales nye covidpasienter som "uvaksinerte". Dvs: En person som blir syk av vaksinen (og dermed får diagnosen "covid") og legges inn på sykehus f.eks. to dager etter vaksinasjon, regnes som "uvaksinert" i statistikken. Selvsagt. Noe annet hadde vært feil. 10
Jhaawk Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 Robert Koch skrev (22 minutter siden): Det er fordi det tar omtrent to uker før immuniseringen er ferdig. De har ingen effekt av vaksineringen etter så kort tid, og forløpet vil gå akkurat som hos uvaksinerte. Du må sette deg inn i hva du kritiserer. Når man sier at vaksinene har effekt i 6 mnd. Regner man da fra første injisering? Da må man vel trekke fra tiden mellom dose 1 og 2, samt trekke fra 2 uker etter dose 2? Er virkningen av vaksinene da bare 2,5 mnd, dersom det er 12 uker mellom første og andre dose? 2
Robert Koch Skrevet 25. august 2021 #6 Skrevet 25. august 2021 19 minutter siden, Jhaawk said: Når man sier at vaksinene har effekt i 6 mnd. Regner man da fra første injisering? Da må man vel trekke fra tiden mellom dose 1 og 2, samt trekke fra 2 uker etter dose 2? Er virkningen av vaksinene da bare 2,5 mnd, dersom det er 12 uker mellom første og andre dose? Det er ikke endelig fastslått at effekten bare varer i seks måneder. Dette er veldig feilaktig fremstilt i pressen, og det er stor kontrovers rundt dette. Vi har ikke konklusive data. Jeg ville ikke brukt tid på å bekymre meg for dette om jeg var deg. 8
Jaybird Skrevet 25. august 2021 #7 Skrevet 25. august 2021 5 hours ago, Psilocybe said: I dette nye dokumentet fra CDC (amerikanske helsemyndigheter) omtales nye covidpasienter som "uvaksinerte". Dvs: En person som blir syk av vaksinen (og dermed får diagnosen "covid") og legges inn på sykehus f.eks. to dager etter vaksinasjon, regnes som "uvaksinert" i statistikken. Bryr vi oss egentlig stort om hvordan CDC fører statistikk? Vi har vel nok datagrunnlag her til lands, og om ikke ser vi først og fremst til EU, er det inntrykket jeg sitter med i hvert fall. Og da ser vi helt bort ifra grunnen til hvorfor statistikken føres slik den gjør. Hva skulle du frem til her? 2
Robert Koch Skrevet 25. august 2021 #8 Skrevet 25. august 2021 22 minutter siden, Jaybird said: Bryr vi oss egentlig stort om hvordan CDC fører statistikk? Vi har vel nok datagrunnlag her til lands, og om ikke ser vi først og fremst til EU, er det inntrykket jeg sitter med i hvert fall. Og da ser vi helt bort ifra grunnen til hvorfor statistikken føres slik den gjør. Hva skulle du frem til her? Denne statistikken føres på akkurat samme måte som her. Du er ikke å regne som vaksinert før immuniseringsprosessen er ferdig. Det tar minimum en uke etter vaksinering, som oftest rundt 14 dager. Om du får symptomgjennombrudd på dag 2 etter vaksinering, har du allerede vært smittet før vaksinen. Det er ingen ting kontroversielt rundt dette, hverken her eller i USA eller andre steder. 6
Gjest Vintermorgen Skrevet 26. august 2021 #9 Skrevet 26. august 2021 Ryddet for brudd på koronarommets regler og svar til dette. Vintermorgen, mod
Anbefalte innlegg