AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #1 Skrevet 25. august 2021 Bare morsomt spørsmål selv om det sikkert ikke har noe å si. Trodde du det ville ta lang tid å bli gravid / bekymret deg? Eller trodde du det ville ta rask tid å bli gravid? Og når ble du faktisk gravid? Anonymkode: 03e49...258
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 Jeg trodde det ville ta lang tid, men var ikke bekymret. Det tok 7 måneder, men vi prøvde ikke 'hardt', fulgte ikke med på eggløsning og hadde sex når vi ville. Anonymkode: 48e58...e01
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #3 Skrevet 25. august 2021 Ja bekymret meg veldig siden jeg fikk beskjed om pcos som 21 åring, var 32 da jeg begynte å Prøve på førstemann. 6 mnd tok d , på både første og andremann:) ved hjelp av letrozol og nøye kartlegging av el:) Bekymret meg i 11 år unødig:l Anonymkode: 716d0...270
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #4 Skrevet 25. august 2021 Jeg "prøvde" å bekymre meg fordi jeg trodde jeg skulle bli straffet hvis jeg tok for lett på det 😅 Kanskje litt påvirket av alle trådene her inne, siden det er så mange som sliter med å bli gravide, som er opptatt av å fortelle deg at "det ikke er sikkert du blir lett gravid". Så da jeg planla tenkte jeg konsekvent at jeg måtte være mentalt forberedt på at det kunne ta laang tid. Men det gikk fort, og det har det gjort med alle kvinnene i min familie. Anonymkode: 2f52d...9e1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 Ja siden jeg var 35, gikk på første forsøk. Anonymkode: 05234...13d
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #6 Skrevet 25. august 2021 Jeg var ganske redd for å slite med å bli gravid, ja. Jeg hadde ingen grunn (som jeg kjente til) for denne frykten, kun det at man strengt tatt ikke vet om man kan bli gravid/få barn før man faktisk har forsøkt på det😅 Så var redd for å være en av de 10 prosent av parene som kom til å slite. Det gikk dog på tredje forsøket, så hadde ingen grunn for bekymringen🙈 Anonymkode: 832b1...071
Sitronpai Skrevet 25. august 2021 #7 Skrevet 25. august 2021 Var ganske bekymret for at jeg skulle ha problemer med å bli gravid da det jeg har hatt mye ekstra småblødninger i tilknytning til mensen og derfor innbilt meg at det er noe tull med fertiliteten min. Da det begynte å nærme seg prøving kjøpte jeg derfor noen eggløsningstester og fant ut at jeg hadde ganske kort lutealfase. Ble derfor nokså overrasket da jeg ble gravid på 2. forsøk😊
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #8 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bare morsomt spørsmål selv om det sikkert ikke har noe å si. Trodde du det ville ta lang tid å bli gravid / bekymret deg? Eller trodde du det ville ta rask tid å bli gravid? Og når ble du faktisk gravid? Anonymkode: 03e49...258 Jeg regnet med å måtte prøve ett års tid. Så jeg trodde vi hadde goood tid på oss før jeg ble gravid. Stresset ikke i det heletatt. Ble gravid på første forsøk og dermed ble det nesten som et uplanlagt svangerskap. Anonymkode: fb159...a9f
ValarMorghulis Skrevet 25. august 2021 #9 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg regnet med å måtte prøve ett års tid. Så jeg trodde vi hadde goood tid på oss før jeg ble gravid. Stresset ikke i det heletatt. Ble gravid på første forsøk og dermed ble det nesten som et uplanlagt svangerskap. Anonymkode: fb159...a9f Samme situasjon her, men her var jeg innstilt på at det ble å ta 1-2 år siden mannen er borte ca. hver andre EL. Smått panikk hos begge da mensen uteble og jeg testet positivt for 2 uker siden, da en graviditet NÅ ødela litt for planene våre det neste året. Men vi gleder oss begge to og krysser fingrene for at alt går bra, og så får vi bare lage nye planer
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #10 Skrevet 25. august 2021 Absolutt redd for å ikke kunne bli gravid. Spesielt etter å ha møtt en med barn fra før, for da var jeg veldig redd for at vi aldri skulle få barn sammen. Men det gikk jaggu meg før vi begynte å prøve engang. Sluttet på pillen (etter råd fra lege siden jeg hadde gått på den i 17 år og fikk beskjed om at det kunne ta tid å få normal syklus igjen) og skulle være forsiktig rundt EL, men på 2.el satt den. Med termin i oktober 😅 Anonymkode: 2c8d5...570
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #11 Skrevet 25. august 2021 Var og er redd. Har prøvd i halvannet år nå. Time hos spesialist i fødselshjelp om to måneder. Ble henvist i mai😅 Anonymkode: 08f2f...654
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #12 Skrevet 26. august 2021 Var bekymret. Blir lett gravid på 1-3 måneder, men har mistet rundt uke 10 i to av fire svangerskap. Anonymkode: d2fda...e03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå