Gå til innhold

noen som jobber med salg av aloe vera prdukter for forever living?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble kontaktet av en som selger div aloe vera produkter for dette firma. Er jo skeptisk, men kan man tjene noe særlig på dette da? Noen som kan fortelle hvordan jobber er? 

Anonymkode: a88de...89e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er MLM, også kjent som pyramidespill, svindel, humbug eller bedrageri

• Liker 10
Skrevet

Google multi-level marketing

Anonymkode: 2404a...8b5

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet

Google ponzi-scheme.

Jeg hadde en bekjent som startet med Forever Living og som jeg straks ble tvunget til å unngå fordi kjøpspresset ble umenneskelig. H*n gikk over lik for å pushe sukkervann tilsatt fruktsaft. Helt jævlig!

Skrevet

Det skal mye til for at du tjener noe på det, jeg var forhandler i begynnelsen når det var populært, men det var sykt vanskelig komme igang for ganske tidlig ble det begrenset hvilke markedsmuligheter en hadde. Feks de første kunne holde konkurranser og gjøre diverse for å oppnå markedsføring… men det du fikk lovt til ble mindre og mindre. Jeg var egentlig kun med fordi jeg elsket produktene (som de sluttet selge fordi de skulle bytte til noe bedre, som egentlig var dårligere). Sånn egentlig er alle disse selskapene umulig tjene noe særlig på sia det ofte er for mange selgere også. 

Anonymkode: 5c001...9a0

• Liker 2
Skrevet

Er du villig til å bli utelatt fra vennegjeng og familiesammenkomster? 
Er du så sulten på salg at du er villig til å jobbe nonstop? 
har du virkelig tro på det du vil selge? 
kjør på. Men vit at til og med onlyfans er mer stuerent. 

• Liker 5
Skrevet

Samme med It Works. Mlm

Anonymkode: 3a06f...d11

Skrevet

Ingen av de jeg kjenner som har solgt noe sånt har endt opp med å tjene penger, noen har faktisk gjeld og et stort lager av varer de ikke får solgt. Markedet er vel dessuten mettet for de aller fleste ting som selges på denne måten. Hun som snakket med deg kan derimot tjene litt på å verve deg, mens du taper penger på produkter ingen vil kjøpe. 

Jobben går ut på å mase hull i hodet på alle man kjenner og ikke kjenner, for å få til noen få salg. Du må være forberedt på å måtte gnåle om disse produktene til alle du møter på din vei, alt fra moren til bestevennen til barnet ditt som har uren hud, til din egen mor. Av en eller annen grunn (gjetter på kyniske ververe) har nye selgere inntrykk av at disse produktene selger seg selv, og at innebærer lite jobb og masse penger. Ingen av delene er sant, i tillegg må du være forberedt på at du regelrett må lure andre mennesker for å kunne tjene penger, akkurat som den som prøver å verve deg driver med. 

Finn heller en annen måte å tjene penger på, en der du slipper å utnytte/plage venner og bekjente og derfor kan gå med hevet hode. 

Anonymkode: 339ac...8db

• Liker 8
Skrevet

Kjenner til folk som selger It Works, samme opplegget det. De tjener ikke en dritt på det 🤣 

Det pushes konstant reklame i sosiale medier og mases i det virkelige liv når vi møtes, så disse folkene unngår jeg konsekvent.

Anbefaler deg sterkt å holde deg unna slikt, du risikerer bare at folk trekker seg unna. 

• Liker 1
Skrevet

De eneste som faktisk tjener på dette er de som sitter på toppen. 

Anonymkode: 1b44e...847

• Liker 5
Skrevet

Åh, jeg blir så GLAD når jeg leser alle svarene her! Så bra at nordmenn har en slik fornuftig innstilling til MLM (som er noe dritt).

Enkelte kan faktisk tjene litt penger - men de gjør det på bekostning av alle de som IKKE tjener noe, og endog taper penger og blir sittende med gjeld. En skikkelig uetisk virksomhet, hvor alle "selgerne" i grunn jobber gratis for at de på toppen skal tjene seg rike.   

• Liker 5
Skrevet

Jeg var dust en gang i tiden, gikk fem på. Jeg ble vervet for å bli en selvstendig forhandler, og kjøpte produkter for 5000,- for å selge videre. Fikk ikke solgt et eneste produkt. Noen av produktene ville jeg ikke selge heller, forferdelig «billig» emballasje på stygge plastflasker. Det oste ikke akkurat kvalitet over produktene som kostet flere hundre kr per stk. 

Nei, styr unna!!

• Liker 1
Skrevet

Jeg solgte litt av det over et års tid når jeg trengte ekstra inntekt. Det var helt greit, jeg kjenner ganske mange og noen av dem ville ha produktkvelder når de fant ut jeg drev med det. Tjente noen tusen i måneden helt uten å mase på venner og kjente - produktene koster jo mindre enn man selger de for så det gikk jo greit. 

Med det sagt virker det som en snodig bransje der mange (omtrent alle) gjør nettopp det som er beskrevet over, det virker tidvis nesten som en sekt. Og veldig slitsomt både for de og de rundt seg.

Anonymkode: 17ce3...543

• Liker 1
Skrevet

Dette er en så luguber bransje!! 

Jeg ble kontaktet av en tidligere venninne som spurte om vi skulle ta en kaffe en dag og hun var såå hyggelig. Så kommer det frem at hun bare var ute etter å selge meg de j***** produktene sine. 

Anonymkode: 4e090...e1f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...