AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #1 Skrevet 25. august 2021 Jeg og mannen min har tatt pause i ekteskapet (ikke kjærester, men gift, altså ikke singel), og jeg skal flytte ut. Hvor lenge det varer eller om det blir skilsmisse vet vi ikke enda. Vi har to barn, en 16 åring og en på 13. Hen eldste sliter med angst og yngste er høytfungerende autist. Hvordan skal vi fortelle dem om dette? Best å vente til helgen med tanke på skole? Erfaringer, råd, tips? Anonymkode: 0402a...503
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 Pause er bare forvirrende tenker jeg. Hva skal dere oppnå med det? Kan dere treffe andre under pausen? Anonymkode: ba4c9...5ac 17
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #3 Skrevet 25. august 2021 Om det ikke er vold involvert, synes jeg virkelig dere kan holde ut noen år til. Med de utfordringene ungdommene deres allerede har, er det fryktelig egoistisk å dra de igjennom dette. Anonymkode: 5cb9f...585 12
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #4 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Pause er bare forvirrende tenker jeg. Hva skal dere oppnå med det? Kan dere treffe andre under pausen? Anonymkode: ba4c9...5ac Nei, vi skal ikke treffe andre. Vi skal ha en pause fra å være kjærester og bo sammen. Så skal jobbe med ekteskapet og se om vi vil flytte sammen igjen eller skilles. TS. Anonymkode: 0402a...503 1
Mt3 Skrevet 25. august 2021 #5 Skrevet 25. august 2021 Ta praten med barna på fredag etter skolen, så de kan få meltdown hjemme og ha noen dager å komme seg på. Du å mannen bør samsnakkes så dere sier likt når det kommer mulige og umulige spørsmål, og ha enighet om at det skal gå minst xx lang tid får en kan starte å date andre (i hvertfall så vidt barna vet) 7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #6 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om det ikke er vold involvert, synes jeg virkelig dere kan holde ut noen år til. Med de utfordringene ungdommene deres allerede har, er det fryktelig egoistisk å dra de igjennom dette. Anonymkode: 5cb9f...585 Tro meg, har gått mange runder med meg selv og hverandre ang dette. Men sånn ting er akkurat nå så blir det dårlig stemning i huset som ungene våre også merker og reagerer på. Det er vanskelig å ha det hyggelig når det er konflikt i ekteskapet, og det går også ut over barna. TS. Anonymkode: 0402a...503 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #7 Skrevet 25. august 2021 Man tar ikke pause når man har barn. Enten holder man sammen, eller så skilles man. Vet om noen som tok pause, de flyttet sammen igjen. I ettertid har barna vært kjemperedd for at de skulle flytte fra hverandre igjen, og hver minste lille diskusjon mellom foreldrene medfører at barna blir engstelig. Foreldrene angrer på den pausen. Anonymkode: 70c42...4a9 23
Gjest GulSol Skrevet 25. august 2021 #8 Skrevet 25. august 2021 Du kan ikke bare ta deg en ferietur alene?
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #9 Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tro meg, har gått mange runder med meg selv og hverandre ang dette. Men sånn ting er akkurat nå så blir det dårlig stemning i huset som ungene våre også merker og reagerer på. Det er vanskelig å ha det hyggelig når det er konflikt i ekteskapet, og det går også ut over barna. TS. Anonymkode: 0402a...503 Da må dere ta dere sammen. Dere er de voksne her. Du er klar over at du risikerer at dere skader ungene deres for livet? Anonymkode: 5cb9f...585 9
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #10 Skrevet 25. august 2021 Jeg tror også pause kan være vanskelig å forstå for ungdom (for meg også egentlig, aldri skjønt det). Er det ikke bedre å ta utgangspunkt i at det er over - prøve å samarbeide godt om barna og se om dere kan komme over kneika med litt avstand? Anonymkode: 0f596...a5d 6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #11 Skrevet 25. august 2021 Barna er store. Går fint å forklare at man prøver å bo fra hverandre for å finne sammen igjen. De flytter jo ikke sammen igjen med mindre de er sikre på at det et det de ønsker. Anonymkode: 823ce...38e 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #12 Skrevet 25. august 2021 Håper dere tar ut separasjon? lurt å gjøre, for å formalisere pausen. Man må jo nesten bare si det. Snakk med dem hver for seg, si at dere flytter fra hverandre en periode. Ikke fortell grunnen om det er utroskap etc i bildet, ikke gi barna en grunn til å mislike den ene forelderen Anonymkode: 60db6...da6 3
Tiuren Skrevet 25. august 2021 #13 Skrevet 25. august 2021 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Om det ikke er vold involvert, synes jeg virkelig dere kan holde ut noen år til. Med de utfordringene ungdommene deres allerede har, er det fryktelig egoistisk å dra de igjennom dette. Anonymkode: 5cb9f...585 Enig, er det ikke bedre å finne seg en "pendle jobb" en periode og la de andre slippe stresset og sorgen? EDIT: Altså dersom man bare vil ha en pause fra hverandre, der ikke separasjon og påfølgende skilsmisse er bestemt/målet. Endret 25. august 2021 av Tiuren 7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #14 Skrevet 25. august 2021 Hva om dere finner tilbake til hverandre, men så funker det ikke likevel. Og ender med å gå fra hverandre igjen… beste er enten eller i mine øyne. har ei venninne hvor foreldrene var frem og tilbake. Hun hadde diverse problemer fra før, men uvissheten ang foreldrene gjorde ting 10 ganger verre. Så tenk over valget Anonymkode: 49b05...343 1
Gjest 10.54 Skrevet 25. august 2021 #15 Skrevet 25. august 2021 (endret) Mine foreldre skilte seg da jeg var 16. Om de hadde kommet til meg og kalt separasjonen sin for en "pause" tror jeg faktisk jeg hadde mistet siste rest av respekt for begge to. Pause er noe man tar på ungdomsskolen når kjæresten blir for teit. Voksne folk, med barn, finner andre løsninger mener nå jeg. Endret 25. august 2021 av 10.54 og/å-feil
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #16 Skrevet 25. august 2021 Separasjon er jo en "pause". Fordi man har minst et år på å finne ut om det er det man vil. Å kalle det "pause" ville jeg ikke gjort, jeg ville tatt ut separasjon og kalt en spade for en spade. Noen annulerer separasjonen og velger å forbli gift. Men de presiserer ikke at de skal fortsette å være gift selv om de flytter fra hverandre.... Anonymkode: 7cce9...b04 7
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #17 Skrevet 25. august 2021 Pause i et ekteskap er vel separasjon. Man pauser ikke et ekteskap. Jeg ville bare sagt det rett ut som det er. " Mamma og pappa skal flytte fra hverandre en stund, for å finne ut ting." Er vel ingen andre måter å si det på, tror jeg. Anonymkode: 0ce52...bc6 10
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #18 Skrevet 25. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Om det ikke er vold involvert, synes jeg virkelig dere kan holde ut noen år til. Med de utfordringene ungdommene deres allerede har, er det fryktelig egoistisk å dra de igjennom dette. Anonymkode: 5cb9f...585 Vi kan synse så mye vi vil, men til sist er det ts som kjenner situasjonen. Jeg tror likevel du har et poeng. Disse ungdommene trenger stabilitet og rammer. Pause blir for abstrakt. Dere får velge briste eller bære. Anonymkode: 2ba8d...801 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #19 Skrevet 25. august 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Pause er bare forvirrende tenker jeg. Hva skal dere oppnå med det? Kan dere treffe andre under pausen? Anonymkode: ba4c9...5ac Noen greier å være siviliserte, når man har et familieliv. Anonymkode: e5813...3af
Gjest WhisperingWind Skrevet 25. august 2021 #20 Skrevet 25. august 2021 (endret) Ikke kall det pause. Kall en spade for en spade. Dere skal separeres. Ikke gi de forhåpninger om at dere blir sammen igjen. Da blir bare skuffelsen større ved skilsmisse. Si det på fredag. Synd dere ikke tok dette valget i sommerferien. Endret 25. august 2021 av WhisperingWind
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå