AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #1 Skrevet 25. august 2021 Hei Jeg er student og er allerede gått igang med å spare opp for egenkapital. Men jeg sliter med å spare opp i en vanlig eller høyrente sparekonto. Dette fordi jeg bruker pengene alltid, alltid noe som skjer som gjør at jeg blir nødt til å ta noe av pengene ute. BSU får ikke jeg spart opp så veldig mye i. Hvor er det best å spare så jeg ikke tar pengene ut? Jeg så litt på leie til eie, virker som noe for meg. Noe tips, noe forslag? Noen som har vært i samme situasjon? Anonymkode: a1bfa...4cd
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #2 Skrevet 25. august 2021 Har du vurdert fondsparing? Ikke så enkelt å ta ut pengene der. Anonymkode: 44498...915
newman01 Skrevet 25. august 2021 #3 Skrevet 25. august 2021 47 minutter siden, AnonymBruker said: er allerede gått igang med å spare opp for egenkapital 47 minutter siden, AnonymBruker said: jeg sliter med å spare opp i en vanlig eller høyrente sparekonto 47 minutter siden, AnonymBruker said: BSU får ikke jeg spart opp så veldig mye i Så du er godt igang med sparinga, men du tar ut pengene fra høyrentekontoen og sparekontoen, og du har ikke fått startet særlig med BSU..? Hvilke spareformer det igjen da? IPS og kontanter i madrassen? Kan være en idé å opprette en ny bankforbindelse i en annen bank? Penger ute av syne, ute av sinn... F.eks Avida er praktisk, for der tar det fort en dag eller 4 før man får pengene tilbake på vanlig konto. Impulskontrollen er lettere der. og selvdisiplin er lurt 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #4 Skrevet 27. august 2021 Hvorfor bruker du ikke BSU? Du sparer jo i realiteten ikke om du bare tar pengene fra høyrentekonto ut igjen. Ha fast trekk til BSU, og fast trekk til fond. Trekket skjer den dagen du får lønn. Ute av syne, ute av sinn. Anonymkode: 8cc4f...07f 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #5 Skrevet 28. august 2021 Kan du overføre penger til foreldrene dine slik at de tar vare på de for deg feks? Anonymkode: 1dcd5...49c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå