Gå til innhold

Ble servert kjøtt av venner og ikke stoppet fordi "du likte det så godt"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok et valg om å slutte å spisr kjøtt for mange år siden, en venninne og mannen inviterte til middag og hadde bestilt fra en restaurant. De er fullt klar over at jeg ikke spiser kjøtt og sa de hadde kjøttfri til meg. Nå var jeg tilfeldigvis innom restauranten de bestlte fra for å kjøpe samme rett igjen fordi den var utrolig god. Jeg fikk beskjed om at de ikke har den retten kjøttfri og da jeg ringte veninnen min for å snakke om det sa hun at hun hadde glemt det og hvis jeg hadde merket noe så hadde jeg, og hvis ikke så trodde de jeg ikke ville finne ut av det, og det så ut som jeg likte det så godt så hun turte ikke å ødelegge stemninga og jeg hadde allerede begynt å spise... jeg prøvde å forklare henne at det var ikke greit og at de visste jo at jeg ikke spiser kjøtt, at det hadde vært bedre om de hadde sagt det, jeg lager ikke bråk, hadde bare spist salaten i såfall. Er lei meg og har vanskelig for å stole på venninnen min nå :(

Anonymkode: 2590c...58f

• Liker 16
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor dobbeltsjekket du ikke ved å spørre før du begynte å spise. Du må jo selv ta ansvar for det du ikke vil ha og ikke skylde på henne.

Anonymkode: b589f...2d5

• Liker 39
Skrevet

Å hva så.. Du dør ikke av å ha fått i deg kjøtt. Hadde du fått servert noe du var allergisk mot, så hadde det vært en annen sak. Trøst deg med at det var godt du. 

Anonymkode: 8f77b...b1f

• Liker 33
Skrevet

Smil, vær glad og si takk. Du likte maten og du ble ikke syk. 

• Liker 18
Skrevet

Dyret i maten var jo død uansett- så om ikke du hadde spist ville noen andre ha gjort det.  Rart veganer/vegetarianer tror du gjør en forskjell på verdensbasis når de nekter å spise kjøtt. 

Anonymkode: 76af0...32b

• Liker 10
Skrevet

Jeg ble nysgjerrig på retten.

Hvordan er det egentlig mulig å ikke merke at det er brukt kjøtt? Selv med suppe kjenner jeg typen kraft som er brukt, med mindre det er brukt minimalt. 

Anonymkode: 0158a...a2b

• Liker 42
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor dobbeltsjekket du ikke ved å spørre før du begynte å spise. Du må jo selv ta ansvar for det du ikke vil ha og ikke skylde på henne.

Anonymkode: b589f...2d5

Hun hadde jo fått vite at det var kjøttfritt. Da er det ikke veldig høflig å fremstå som man ikke stoler på vertinnen.

Anonymkode: 81fdf...315

• Liker 46
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg synes ikke akkurat dette er relevante svar. Og bare så det er sagt, det kom opp flere ganger før midagen at jeg ikke spiser kjøtt og sa at de ikke trengte å stresse med det. Venninnen min bestemte menyen og jeg stolte på henne. Men takk for at dere skylder på offeret.

Offeret faktisk. Snakk om å tilhøre generasjon krenket. 

Anonymkode: 9650b...d0f

• Liker 39
Skrevet

Det synes jeg var råttent gjort. Men hvordan fikk du i deg "accidental kjøtt"? Så du ikke hva du åt?

• Liker 20
Skrevet

Jeg synes også det var dårlig gjort mot deg. Men ikke nok til å kalle deg offer. 

• Liker 15
Skrevet

Her er det mange kvalme svar. Dette er ikke greit på noen som helst måte, og du er faktisk et offer i denne sammenhengen. Ignorer alle i denne tråden som skal ha dette til å handle om vegetarianisme, dette handler om respekt for andres livsvalg.

Jeg hadde aldri noensinne spist noe denne familien serverte meg igjen, og jeg hadde blitt rasende på venninna mi. Om jeg var deg. Hadde jeg fortsatt vennskapet? Usikker. Hennes oppførsel viser at hun ikke respekterer deg og dine valg. Så jeg er neimen ikke sikker.

• Liker 41
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg tok et valg om å slutte å spisr kjøtt for mange år siden, en venninne og mannen inviterte til middag og hadde bestilt fra en restaurant. De er fullt klar over at jeg ikke spiser kjøtt og sa de hadde kjøttfri til meg. Nå var jeg tilfeldigvis innom restauranten de bestlte fra for å kjøpe samme rett igjen fordi den var utrolig god. Jeg fikk beskjed om at de ikke har den retten kjøttfri og da jeg ringte veninnen min for å snakke om det sa hun at hun hadde glemt det og hvis jeg hadde merket noe så hadde jeg, og hvis ikke så trodde de jeg ikke ville finne ut av det, og det så ut som jeg likte det så godt så hun turte ikke å ødelegge stemninga og jeg hadde allerede begynt å spise... jeg prøvde å forklare henne at det var ikke greit og at de visste jo at jeg ikke spiser kjøtt, at det hadde vært bedre om de hadde sagt det, jeg lager ikke bråk, hadde bare spist salaten i såfall. Er lei meg og har vanskelig for å stole på venninnen min nå :(

Ser ut som at du overlevde så dette gikk bra😀

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor dere veganere skal ha ting som smaker som kjøtt, når dere er imot det. Spis salat da og vær fornøyd, det er jo ditt valg å spise gress.

Anonymkode: 8bd8b...7cf

Skjønner ikke hvorfor dere hisser dere opp av at vi ikke støtter dyremishandling og nedhogging av regnskog for produksjon av biff

Anonymkode: dbe98...8e7

• Liker 27
Skrevet

Utrolig dårlig gjort! 

Jeg og ei venninne bestilte det samme på en restaurant engang. Jeg begynte å spise, og etter noen biter stoppet venninnen min meg og sa at "jeg tror du fikk min rett, og jeg din." vi sjekket, og joda, jeg fikk maten med kjøtt i. Vi byttet og spiste videre. Synes det var veldig flott gjort av henne å si ifra. Uhell kan skje, og man rister det av seg. 

I ditt tilfelle, Ts, så var det ikke et uhell. Det var gjort med vilje. De sa de hadde bestilt en kjøttfri rett- en som ikke engang eksisterer. 

Anonymkode: 7d56d...f12

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...