Gå til innhold

Min beste venninne vil ikke ha noe mer med meg å gjøre fordi jeg ikke tar vaksinen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tøddel skrev (14 minutter siden):

Synes de som tar vaksinen oppfører seg rart. De er som 18-åringer som nettopp har tatt lappen og er full av logiske brister. 

Gi meg gjerne et eksempel på en logisk brist som vi vaksinerte har. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den grunnleggende hensikten med venner og venninner er å - gjennom meningsutveksling - vokse sammen, ikke fra hverandre. 

Endret av gjestvest
skrivefeil
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DetVarIkkeMeg skrev (33 minutter siden):

Gi meg gjerne et eksempel på en logisk brist som vi vaksinerte har. 

f.eks. at noen som har hatt korona har mer beskyttelse mot korona enn vaksinerte som ikke har hatt korona. 

vaksinen er ikke en fripassbillett, eller V.I.P. for den saks skyld. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøddel skrev (7 timer siden):

f.eks. at noen som har hatt korona har mer beskyttelse mot korona enn vaksinerte som ikke har hatt korona. 

vaksinen er ikke en fripassbillett, eller V.I.P. for den saks skyld. 

Men vaksinerte blir jo i svært liten grad alvorlig syke om de blir smittet. Og blir de smittet er de altså i følge deg enda bedre beskyttet etterpå. Så hva er den logiske bristen? Jeg driter i om jeg blir smittet en gang årlig, om jeg ikke blir mer syk enn av en mild influensa. Så da fikser jo vaksinene problemet for de som vaksinerer seg, mens de som ikke vil la seg vaksinere må akseptere risikoen for alvorlig sykdom siden de lett kan bli smittet fremover. For smitten blir vi uansett ikke kvitt på lang, lang tid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (5 timer siden):

Så da fikser jo vaksinene problemet for de som vaksinerer seg, mens de som ikke vil la seg vaksinere må akseptere risikoen for alvorlig sykdom siden de lett kan bli smittet fremover.

Det er vel i så fall de som ikke vaksinerer seg sitt problem? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har null problemer med å være venner med folk som ikke tar covidvaksinen av enkle grunner som at de for eksempel ikke føler seg trygge på langtidseffekten på den. Jeg kommer til å holde meg unna de til pandemien er over, men kan godt holde på vennskapet.
Jeg hadde ikke giddet å opprettholde et vennskap som baserer sine vurderinger på noen man har lest på facebook og hørt gjennom kolleger. Når noen bruker det som faktagrunnlag på seriøse vurderinger om kropp og helse så vil jeg faktisk påstå vi er for forskjellige til at jeg orker å opprettholde et dypt vennskap. Jeg vil tro det heller handler om det enn at du ikke tar vaksinen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som nevner prosenter her. Er man uvaksinert sies det at 0,5 prosent ( ca) får alvorlige konsekvenser av corona og 0,02 ish om man er vaksinert, sies det.

Uansett så snakker vi om null komma noe her. Noe som tilsier at det er veldig liten sannsynlighet for at du dør, eller blir alvorlig dårlig  vaksinert eller ikke.

Så med mindre du er 80 pluss år eller sliter med helsen ellers, så skal det mye til for at du står i fare.

Så at da venninnen din droppet deg pga det, da tenker jeg  good riddance.

Media har mye av skylden her. Skaper panikk med smittetall istedet for å skrive " 2 personer på 81 år ble innlagt idag" men det skaper jo ikke reaksjoner og klikk

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gjort det samme. Ikke direkte sagt det, men ghosta vedkommende. 

Orker ikke vaksinemotstandere i livet mitt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterjenta skrev (1 minutt siden):

Javel? Man er automatisk vaksinemotstander fordi man er skeptisk til en ny vaksine? Det er 0.5 prosent sjanse for å bli alvorlig dårlig av korona. Og da ghoster du friske venner og familie fordi de ikke vil? Sier jo mer om dine holdninger det enn de du ghoster. 

Man får en wake up call hvem sine virkelige venner er i en slik situasjon. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterjenta skrev (4 minutter siden):

Dette blir litt som å droppe alle som er "medikamentmotstandere".

Enorm forskjell på klassisk "vaksinemotstander" og å være skeptisk til én spesifikk vaksine på grunn av f.eks. bekymringer for betennelse i hjertet eller noe slikt, som faktisk skjer hver dag.

Hadde du tatt en av vaksinene mot SARS f.eks.?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...