AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #41 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min beste venninne gjennom hele livet har nå funnet ut at vi er alt for forskjellig og ulike til at hun vil forsette å være venner. Grunnen er at jeg ikke vil ta covid vaksinen. Jeg er ikke vaksine motstander, og både jeg og barna mine har fulgt det normale vaksine programmet. Men jeg vil ikke ta denne pga at det føles feil for meg , og jeg har lest og hørt såå mye om både dødsfall og alvorlige bivirkninger. Både gjennom kolleger på jobb, grupper på facebook og min mor mor som er blitt veldig syk av denne. Jeg har fått høre at jeg både er egoistisk( fordi jeg da går rundt å smitter folk med et virus de dør av) og at jeg leker med livet osv. Jeg har sagt at jeg er glad i henne og vil at vi skal være venner og ha kontakt til tross for at vi har ulikt syn på denne vaksinen. Jeg syns det er et personlig valg å ta den, min kropp tilhører jo verken myndighetene, samfunnet , arbeidgiveren eller noen andre , men meg! Noen andre som har mistet venner pga av dette? Anonymkode: cf31f...160 Det er fritt om du vil ta den eller ikke. Jeg har tatt den. Men ikke pokker om jeg kutter vennskap med venner som ikke vil ta den.. Du kan si til henne at vaksinerte også kan smitte e andre. Får håpe hun kommer på bedre tanker, å skjønner hvor dum hun har vært som ikke vil være venn med deg! Anonymkode: c4040...706 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla82 Skrevet 25. august 2021 #42 Del Skrevet 25. august 2021 Jeg hadde ikke sluttet å være venner med noen som lar være å ta vaksinen, men jeg er skeptisk til å være venner med folk som sprer konspirasjonsteorier og tror de har mer peiling etter å ha sett litt på YouTube enn folk med høy medisinsk utdannelse. Det er forskjell på å ta et valg selv, og å være med på å påvirke andre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #43 Del Skrevet 25. august 2021 Det er et personlig valg å ta vaksinen, og det er et personlig valg hvem man vil være venn med. Skjønner at du syns det er kjipt. Alle mine nærmeste venner og familie har tatt vaksinen, inkludert meg. Men jeg hadde nok ikke kuttet ut bestevenner (eller venner) fordi de ikke ville ta vaksinen. Jeg skjønner at folk er skeptisk og redde. Samtidig skjønner jeg at vaksinerte folk kutter ut uvaksinerte venner, av samme grunn. Jeg hadde derimot nok ikke hengt så mye sammen med venner som ikke vaksinerte seg. Barna mine (og jeg) kan jo selvsagt bli smittet uansett, men jeg vil bil ikke øke risikoen for at mine barn blir smittet ved å være sammen med uvaksinerte folk. Anonymkode: 2cc86...04f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintermorgen Skrevet 25. august 2021 #44 Del Skrevet 25. august 2021 Ryddet for brudd på Kvinneguidens koronaregler og antivaksineinnlegg med svar, samt flyttet til riktig forum. Vintermorgen, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaChristina Skrevet 25. august 2021 #45 Del Skrevet 25. august 2021 Hvem er det som drar med seg smitte overalt? Jo, det er vaksinerte som tror de nå er udødelige og kan reise overalt. Dere er vaksinerte, men fortsatt kan dere bli smittet. Da blir det jævlig feil å legge skylda på de som er uvaksinerte. Nordmenn er de mest godtroende i verden, følger flokken uansett hva som blir "pålagt" å gjøre. Jeg vet av folk som er innlagt med covid-19 som er fullvaksinert. Dere sitter her og er eksperter og lynsjer folk som er skeptisk til å sprøyte nye ting inn i kroppen selv om de fleste ikke engang merker at de er smittet. En vaksine som ikke funker slik en vaksine skal. Hva er venninna di redd for? At hun skal bli smittet? Hun er jo fullvaksinert😂 Vaksinér dere alt dere vil, jeg respekterer det. Men se til faen og respekter oss også. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Psilocybe Skrevet 25. august 2021 #46 Del Skrevet 25. august 2021 Hva er hun redd for? Er hun ikke fullvaksinert selv, og dermed beskyttet? Hvilken rolle spiller det for henne at du er uvaksinert, så lenge hun selv er beskyttet? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 25. august 2021 #47 Del Skrevet 25. august 2021 Ekstremt spesielt å droppe et solid vennskap fordi en har angst for å være den uheldige mtp alvorlige bivirkninger. Men om det var typisk vaksinemotstanderpeopaganda hadde vi nok vært alt for forskjellige til å pleie et vennskap ja. Spør jo helt hva begrunnelsen er tenker jeg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imsdalen Skrevet 25. august 2021 #48 Del Skrevet 25. august 2021 Psilocybe skrev (1 minutt siden): Hva er hun redd for? Er hun ikke fullvaksinert selv, og dermed beskyttet? Hvilken rolle spiller det for henne at du er uvaksinert, så lenge hun selv er beskyttet? Fordi uvaksinerte produserer så vanvittig store mengder virus at immunforsvaret kan bli overbelastet selv om man er vaksinert. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkiwinkiii Skrevet 25. august 2021 #49 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min beste venninne gjennom hele livet har nå funnet ut at vi er alt for forskjellig og ulike til at hun vil forsette å være venner. Grunnen er at jeg ikke vil ta covid vaksinen. Jeg er ikke vaksine motstander, og både jeg og barna mine har fulgt det normale vaksine programmet. Men jeg vil ikke ta denne pga at det føles feil for meg , og jeg har lest og hørt såå mye om både dødsfall og alvorlige bivirkninger. Både gjennom kolleger på jobb, grupper på facebook og min mor mor som er blitt veldig syk av denne. Jeg har fått høre at jeg både er egoistisk( fordi jeg da går rundt å smitter folk med et virus de dør av) og at jeg leker med livet osv. Jeg har sagt at jeg er glad i henne og vil at vi skal være venner og ha kontakt til tross for at vi har ulikt syn på denne vaksinen. Jeg syns det er et personlig valg å ta den, min kropp tilhører jo verken myndighetene, samfunnet , arbeidgiveren eller noen andre , men meg! Noen andre som har mistet venner pga av dette? Anonymkode: cf31f...160 Vet du hva?Jeg tror faktisk at du har det bedre uten et sånt menneske i livet ditt!❤️En ekte og god venn er venn med deg selvom man har ulike meninger og ferdig med den saken!😊 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaimatadi Skrevet 25. august 2021 #50 Del Skrevet 25. august 2021 Dropp venninna di;) 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pikaboo Skrevet 25. august 2021 #51 Del Skrevet 25. august 2021 Synes det er dårlig grunnlag å kutte noen helt ut som venn for. En må kunne skille sak og person. Det at en derimot ønsker avstand en stund mens pandemien fortsatt herjer må den som velger å la være å ta den bare godta. Det er tross alt en av konsekvensene en må ta ved å la være. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaimatadi Skrevet 25. august 2021 #52 Del Skrevet 25. august 2021 Imsdalen skrev (1 minutt siden): Fordi uvaksinerte produserer så vanvittig store mengder virus at immunforsvaret kan bli overbelastet selv om man er vaksinert. Du mener immunforsvaret til "de uvaksinerte" funker så dårlig at vaksinen ikke vil virke på de vaksinerte? "De uvaksinerte" går bare rundt og produserer enorme mengder virus liksom 🤦🏼♀️ Du vet at det er flere som har hatt corona også, sant? Og at det fins antistoff tester og sånne ting. Uansett skal vi holde avstand. Både "dem" og "vi". Maska kan du og beholde på for life hvis du vil;) 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 25. august 2021 #53 Del Skrevet 25. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (39 minutter siden): To ting: 1. det er to helt ulike vaksiner, med to vidt forskjellige teknologier bak. mRNA-vaksinen inneholder ingen levende eller svekket virus. Den lærer bare immunforsvaret å gjenkjenne og tilintetgjøre piggene som covid-19-viruset bruker for å infisere friske celler. Eller sagt på en annen måte, vaksinen er en slags "Wanted" - plakat som viser immunforsvaret hva den skal være på vakt mot. 2. Den hyppigste senvirkningen av en covid-19-infeksjon er fatigue, så du løper en mye høyere risiko for å faktisk bli syk ved å IKKE vaksinere deg. Anonymkode: ac33a...2fa I min kommune har det vært under 20 tilfeller totalt på 1,5 år. Jeg tror ikke risikoen for at jeg skal bli smittet er særlig stor. Jeg reiser ikke og jeg har utrolig lite nettverk. Jeg tar fremdeles ikke sjansen, vaksinen er ny og utviklet i hui og hast. Dessuten er det nå avdekket at man sannsynligvis må ha jevnlige vedlikeholdsdoser for å være varig beskyttet. Og da blir det litt sånn poenget som forsvant for min del. Endret 25. august 2021 av Lorieen 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
- Brian Skrevet 25. august 2021 #54 Del Skrevet 25. august 2021 (endret) Beklager at jeg sier det, men når jeg leser denne tråden blir jeg virkelig trist av å se hvordan det står til med medmenneskeligheten og respekten for andre i disse koronatider. For hvis et vennskap ikke er i stand til å overleve at noen er vaksinert mens en annen ikke er det, så hvorfor skulle dette vennskapet overleve en krig der den ene er svart og den andre hvit, eller der den ene er jøde mens den andre ikke er det ...? Ikke rart folk slakter hverandre ned andre steder i verden fordi man har forskjellige religioner som man tror på, eller står for ulike meninger - hvis denne relativt begrensede krisen man har med korona skal vise hva som virkelig bor i menneskene når man blir stilt ovenfor en situasjon der faren truer, håper jeg at jeg aldri får oppleve en krig her i Norge; i tilfelle regner jeg med at jeg ville få plass på første tog til en konsentrasjonsleir. Et vennskap er et vennskap mellom to levende mennesker. Om de er vaksinerte eller ikke, hvite eller svarte - jeg bryr meg ikke, og vil støtte vennene mine i tykt og tynt; rett og slett fordi de er venner. Endret 25. august 2021 av - Brian 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utsiden Skrevet 25. august 2021 #55 Del Skrevet 25. august 2021 Jeg har tatt vaksinen. Men jeg kan ikke i den villeste fantasi forestille meg vennene mine kutte meg for noe slikt, så grunne folk omgås jeg ikke på privaten. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 25. august 2021 #56 Del Skrevet 25. august 2021 Det er ikke unaturlig at man mister venner om man har forskjellig verdisyn og prioriteringer. Det kan jo hende at du oppfattes konspiratorisk og plagsom. Nyfrelste er sjeldent festlig og om du bruker mye tid på å snakke om hvor farlig vaksinen er og at alle som har tatt den er sauer så har hun gyldig grunn til å sette vennskapet på pause. Ingen tvinger deg til å ta vaksinen, men enn så lenge er det lurt med få nærkontakter. Du er ikke prioritert og kanskje hun også synes du viser mer uaktsomhet enn andre. Dere kan jo snakke i telefonen om andre ting. Du har ikke tatt vaksinen og skal respekteres for det, men du må respektere at hun vurderer risikoen annerledes enn deg uten at hun er en sau. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
infectedsopp Skrevet 25. august 2021 #57 Del Skrevet 25. august 2021 - Brian skrev (30 minutter siden): Beklager at jeg sier det, men når jeg leser denne tråden blir jeg virkelig trist av å se hvordan det står til med medmenneskeligheten og respekten for andre i disse koronatider. For hvis et vennskap ikke er i stand til å overleve at noen er vaksinert mens en annen ikke er det, så hvorfor skulle dette vennskapet overleve en krig der den ene er svart og den andre hvit, eller der den ene er jøde mens den andre ikke er det ...? Ikke rart folk slakter hverandre ned andre steder i verden fordi man har forskjellige religioner som man tror på, eller står for ulike meninger - hvis denne relativt begrensede krisen man har med korona skal vise hva som virkelig bor i menneskene når man blir stilt ovenfor en situasjon der faren truer, håper jeg at jeg aldri får oppleve en krig her i Norge; i tilfelle regner jeg med at jeg ville få plass på første tog til en konsentrasjonsleir. Et vennskap er et vennskap mellom to levende mennesker. Om de er vaksinerte eller ikke, hvite eller svarte - jeg bryr meg ikke, og vil støtte vennene mine i tykt og tynt; rett og slett fordi de er venner. 100% enig med deg. Denne situasjonen har virkelig fått frem det verste i folk, blir rett og slett sjokkert. Har selv mange vaksinerte venner (jeg er uvaksinert) og ingen av oss dømmer den andre verken den ene eller andre veien. Tenker at TS og venninnen kunne jo holdt kontakt over telefon, melding, Facebook eller noe ting til roer seg (om venninnen er direkte redd og ikke tør å møtes fysisk, men å droppe noen helt pga forskjellige meninger er veldig trist synes jeg) 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 25. august 2021 #58 Del Skrevet 25. august 2021 Jeg har også en venn som nekter. Vi er fortsatt like gode venner. Jeg håper bare at det går bra med han den dagen han blir smittet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 25. august 2021 #59 Del Skrevet 25. august 2021 hva andre folk gjør bryr jeg meg ikke om, ønsker man å droppe vaksinen så er det helt ok for meg. Selv er jeg fullvaksinert med godtar at ikke andre ønsker dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jhaawk Skrevet 25. august 2021 #60 Del Skrevet 25. august 2021 Synes du skal kutte all kontakt med venninnen din til hun kommer krypende tilbake. Det hun driver med er utpressing. Om du vil ha henne tilbake på et senere tidspunkt får du avgjøre selv, men ingen grunn til å drasse på denne fascisten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg