AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #21 Del Skrevet 25. august 2021 Har forståelse for venninden din som kuttet deg ut. Når man har såpass forskjellige verdier, der en er opptatt av samfunnet og spesielt de svakere som trenger beskyttelse gjennom flokkimmunitet mens den andre kjører egoisme all the way så er man nok for forskjellige. Jeg syntes det ikke var gøy å dra ned for å vaksinere meg to ganger selv, vond arm i noen dager fikk jeg også. Men man gjør det jo ettersom man klarer å løfte blikket bare bittelitt opp fra egen navle. Anonymkode: 0e160...5df 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #22 Del Skrevet 25. august 2021 Lorieen skrev (19 minutter siden): Ja, f.eks. folk som kutter ut sin beste venn for en bagatell som hvorvidt de har tatt en vaksine eller ikke. Hos oss har vi landet på å ikke ta den, bortsett fra 18-åringen som har underliggende sykdom og absolutt bør. Jeg er gravid og ble så syk av svineinfluensavaksinen jeg tok i 2009, at jeg ikke tar sjansen på å bli så dårlig igjen. Da fortsetter jeg heller med munnbind, to meters avstand og å ikke omgås andre enn de jeg bor sammen med. Som om jeg skulle skrevet alt det du skriver selv! Jeg fikk ødelagt 10 år av livet mitt pga pandemivaksinen, er gravid nå og tør heller ikke ta den (foreløpig). Alle mine venner aksepterer det. Jeg har fullvaksinerte venner som ligger syke med corona akkurat nå, så man kan smittes og smitte til tross for vaksinen. Anonymkode: 46a63...57a 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #23 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Min beste venninne gjennom hele livet har nå funnet ut at vi er alt for forskjellig og ulike til at hun vil forsette å være venner. Grunnen er at jeg ikke vil ta covid vaksinen. Jeg er ikke vaksine motstander, og både jeg og barna mine har fulgt det normale vaksine programmet. Men jeg vil ikke ta denne pga at det føles feil for meg , og jeg har lest og hørt såå mye om både dødsfall og alvorlige bivirkninger. Både gjennom kolleger på jobb, grupper på facebook og min mor mor som er blitt veldig syk av denne. Jeg har fått høre at jeg både er egoistisk( fordi jeg da går rundt å smitter folk med et virus de dør av) og at jeg leker med livet osv. Jeg har sagt at jeg er glad i henne og vil at vi skal være venner og ha kontakt til tross for at vi har ulikt syn på denne vaksinen. Jeg syns det er et personlig valg å ta den, min kropp tilhører jo verken myndighetene, samfunnet , arbeidgiveren eller noen andre , men meg! Noen andre som har mistet venner pga av dette? Anonymkode: cf31f...160 Her tror jeg du overdriver veldig. Jeg er sykepleier og jobber på sykehus, har mye samarbeid med andre avdelinger og det er svært høy vaksinasjonsgrad. Og jeg har IKKE hørt "sååååå mye om både dødsfall og alvorlige bivirkninger." Anonymkode: 83ee2...f83 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 25. august 2021 #24 Del Skrevet 25. august 2021 Jeg forstår ikke logikken med å la være å ta den. Greit om du har leiden og er redd for astra eller johnson, men dette er som å fornekte klimaforandringer eller tro at jorden er flat. Beklager. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #25 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som om jeg skulle skrevet alt det du skriver selv! Jeg fikk ødelagt 10 år av livet mitt pga pandemivaksinen, er gravid nå og tør heller ikke ta den (foreløpig). Alle mine venner aksepterer det. Jeg har fullvaksinerte venner som ligger syke med corona akkurat nå, så man kan smittes og smitte til tross for vaksinen. Anonymkode: 46a63...57a ........men de blir ikke alvorlig syke. Som er hele poenget. Anonymkode: 83ee2...f83 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #26 Del Skrevet 25. august 2021 Gjenferdet skrev (30 minutter siden): Hva med å respektere at folk har forskjellige meninger, og at det ikke gjør dem til dårligere mennesker av den grunn? Jeg respekterer alle menneskers meninger, med mindre de er ulovlige. Det er ingen tvang om å ta vaksinen, fritt valg. Men jeg tar da også valg om hva slags holdninger jeg ønsker å omgås i det daglige, og det må da være lov å ta avstand fra mennesker som har meninger som står i sterk kontrast mot hva jeg står for. Homofobe, rasister, mannsjåvinister, UFO-troende, konpsirasjonsteoretikere og antivaxere er i denne kategorien for meg. Jeg orker det bare ikke. Anonymkode: 47f48...9ec 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #27 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Dette kan du mye om? Ja, vaksinen fungerer optimalt. For selv om smitten stiger, stiger ikke sykehusinnleggelsene med samme fart, og i hvert fall ikke antall på respirator og døde. Anonymkode: 2d096...28b Faktisk, følger med og samme gjør mannen. Ser du ikke også at fullvaksinerte blir smittet også? Folk er forskjellige og ulike meninger og takler man sier det litt om de.. står på mitt og tar mine valg etter mine ønsker og tanker, ikke etter andre som skal tvinge en. Tvang er overgrep og det tålererer jeg ikke. Anonymkode: 39c6b...ebc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #28 Del Skrevet 25. august 2021 Dere som blir så opprørt over at noen velger å avvente med vaksinen, blir dere like opprørt over at de dere kjenner som er fullvaksinert velger å reise utenlands, være med på større samlinger, eller gjøre andre ting som utsetter både personen selv for større smittefare, og dermed økt fare for å smitte videre? Eller er det bare dette med om man er vaksinert eller ikke som opprører? Anonymkode: e8162...50e 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #29 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere som blir så opprørt over at noen velger å avvente med vaksinen, blir dere like opprørt over at de dere kjenner som er fullvaksinert velger å reise utenlands, være med på større samlinger, eller gjøre andre ting som utsetter både personen selv for større smittefare, og dermed økt fare for å smitte videre? Eller er det bare dette med om man er vaksinert eller ikke som opprører? Anonymkode: e8162...50e Det er ingen anbefaling om å ikke reise, og alle samlinger skjer etter retningslinjer. Men vaksinen er det en sterk anbefaling om å ta. Det er en ekstrem holdning å hoppe bukk over en sterk anbefaling fra en samlet regjering, FHI, og helsevesen. Uten felles dugnad ville dødstallene vært enorme, og vi ville aldri kommet tilbake til normalen. Anonymkode: 47f48...9ec 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #30 Del Skrevet 25. august 2021 Jeg hadde slitt med å ha en slik venninne som hadde vurdert å kutte meg ut for en slik filleting. Hvis vennskapet betyr så lite for henne, så hadde jeg ikke prøvd å reparere "vennskapet". Hun bryr seg tydeligvis ikke om deg i det hele tatt og leter bare etter en unnskyldning for å kutte deg ut. Anonymkode: 792d7...7b3 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #31 Del Skrevet 25. august 2021 Det er nedslåenede å lese hvor fordømmene mange mennesker er for andres valg. Typisk nok rettferdigjør dere egen intoleranse med godhet som fascister alltid gjør! Anonymkode: c4d88...8c8 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #32 Del Skrevet 25. august 2021 Jeg syns det er veldig synd at vaksinen har blitt så politisert. Det er det viktigste verktøyet vi har for å få pandemien under kontroll, og det er usolidarisk å la være å ta den hvis man kan. Hvis det hadde vært snakk om alvorlige bivirkninger og/eller uklar nytteverdi hadde det selvfølgelig vært noe annet. Men nå er det satt over 6 millioner doser bare i Norge og det har ikke vært noe spesielt bekymringsverdig. I motsetning til Astra Zeneca, som ble stanset så fort man oppdaget en sammenheng med alvorlige bivirkninger. Det vi derimot vet, er at risikoen for ettervirkninger av en covid-sykdom er vesentlig høyere enn risikoen for bivirkninger av vaksinen. Og det antas at de som ikke vaksinerer seg, vil komme til å bli smittet med covid i tiden fremover. Anonymkode: ac33a...2fa 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #33 Del Skrevet 25. august 2021 Det er mange ting som ikke er ulovlig, men som man likevel som venn ikke trenger å akseptere. For eksempel er det nulltoleranse for mange her på KG når det gjelder utroskap, og at det å være utro gjør mennesker til personer som man ikke vil være venn med. Det er tross alt ikke ulovlig, og noe som bare går utover partene i forholdet. Å ikke vaksinere seg er et valg som påvirker mange, gjennom lavere flokkimmunitet, større sjanse for sykdom og i verste fall død for seg selv og at man kan smitte andre som ikke kan ta vaksinen (vaksinerte kan smitte videre, men mindre risiko for det). Det er en veldig egoistisk holdning, og hadde du vært min venn, hadde jeg innsett at den slags egoisme ikke er noe jeg ønsker i min krets. Hvis du vil velge å la være å vaksinere deg, så er det fordi du prioriterer hva du selv ønsker vs. hva som er best for samfunnet som helhet (tenker da ikke på gravide eller andre som har konkrete grunner til å la være). Forresten er det vel såpass mange av dere som betaler skatt, at det er vel ikke nødvendig at akkurat JEG må betale også? Anonymkode: 1bb34...875 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #34 Del Skrevet 25. august 2021 Forstår venninnen din godt. Du virker svært lite opplyst. Jeg hadde nok også følt det sånn om du var min venninne. Les ordentlig forskning og ikke konspiratoriske nettsteder osv, og så tar du vaksinen! Noe annet er egoistisk, og potensielt livsfarlig for de du smitter som faktisk ikke KAN ta vaksinen. Anonymkode: cdce0...0a4 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 25. august 2021 #35 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg syns det er veldig synd at vaksinen har blitt så politisert. Det er det viktigste verktøyet vi har for å få pandemien under kontroll, og det er usolidarisk å la være å ta den hvis man kan. Hvis det hadde vært snakk om alvorlige bivirkninger og/eller uklar nytteverdi hadde det selvfølgelig vært noe annet. Men nå er det satt over 6 millioner doser bare i Norge og det har ikke vært noe spesielt bekymringsverdig. I motsetning til Astra Zeneca, som ble stanset så fort man oppdaget en sammenheng med alvorlige bivirkninger. Det vi derimot vet, er at risikoen for ettervirkninger av en covid-sykdom er vesentlig høyere enn risikoen for bivirkninger av vaksinen. Og det antas at de som ikke vaksinerer seg, vil komme til å bli smittet med covid i tiden fremover. Anonymkode: ac33a...2fa Vel, jeg lever godt med å bli kalt usolidarisk om det kan holde meg i fortsatt full jobb de neste 20-30 årene. Etter jeg tok svineinfluensavaksinen i 2009, utviklet jeg blant annet fibromyalgi, utmattelse/fatigue og migrene. Jeg lå en uke med skyhøy feber og vondt overalt etter vaksinen og trodde jeg skulle stryke med. Jeg sliter fremdeles nesten 12 år senere. Det koster meg ekstremt mye å stå i full jobb. Å bli så dårlig igjen er en sjanse jeg ikke tar. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #36 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg respekterer alle menneskers meninger, med mindre de er ulovlige. Det er ingen tvang om å ta vaksinen, fritt valg. Men jeg tar da også valg om hva slags holdninger jeg ønsker å omgås i det daglige, og det må da være lov å ta avstand fra mennesker som har meninger som står i sterk kontrast mot hva jeg står for. Homofobe, rasister, mannsjåvinister, UFO-troende, konpsirasjonsteoretikere og antivaxere er i denne kategorien for meg. Jeg orker det bare ikke. Anonymkode: 47f48...9ec Enig med deg i alt, utenom UFO-troende 😉👽🛸 Anonymkode: ee8e3...8c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #37 Del Skrevet 25. august 2021 Det er frivillig å ta vaksine, men det er også frivillig hvem man vil være venn med. Valg får konsekvenser, det har ditt valg fått her. Anonymkode: 501ed...616 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #38 Del Skrevet 25. august 2021 26 minutter siden, Lorieen said: Vel, jeg lever godt med å bli kalt usolidarisk om det kan holde meg i fortsatt full jobb de neste 20-30 årene. Etter jeg tok svineinfluensavaksinen i 2009, utviklet jeg blant annet fibromyalgi, utmattelse/fatigue og migrene. Jeg lå en uke med skyhøy feber og vondt overalt etter vaksinen og trodde jeg skulle stryke med. Jeg sliter fremdeles nesten 12 år senere. Det koster meg ekstremt mye å stå i full jobb. Å bli så dårlig igjen er en sjanse jeg ikke tar. To ting: 1. det er to helt ulike vaksiner, med to vidt forskjellige teknologier bak. mRNA-vaksinen inneholder ingen levende eller svekket virus. Den lærer bare immunforsvaret å gjenkjenne og tilintetgjøre piggene som covid-19-viruset bruker for å infisere friske celler. Eller sagt på en annen måte, vaksinen er en slags "Wanted" - plakat som viser immunforsvaret hva den skal være på vakt mot. 2. Den hyppigste senvirkningen av en covid-19-infeksjon er fatigue, så du løper en mye høyere risiko for å faktisk bli syk ved å IKKE vaksinere deg. Anonymkode: ac33a...2fa 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #39 Del Skrevet 25. august 2021 Dette er ikke ditt tap, TS. Det er venninnen din sitt. Vaksinen beskytter henne uansett mot alvorlig sykdom, selv om den fungerer dårligere mot smitte og mild sykdom enn først antatt. Det hjelper veldig å lese inne på legemiddeltilsynet sine sider, hvor det står svart på hvitt hvor få som faktisk har dødd eller fått alvorlige bivirkninger av vaksinen. I morgen slipper de flere resultater, vil anbefale å sjekke der for å bli nedroet. Det er en liten prosentandel. Anonymkode: ee8e3...8c8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #40 Del Skrevet 25. august 2021 Jeg har kuttet ut både en venninne og en bekjent fordi de bruker idiotforklaringer på hvorfor de ikke ønsker å vaksinere seg. Jeg har bedre ting å bruke tida mi på enn tullinger som tror på konspirasjonsteorier. Anonymkode: 6d086...170 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg